Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset hiukset shampoolla

Vierailija
17.09.2022 |

Käytätkö myös joka kerta pituuksille hoitoainetta?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö suihkumyssyä suihkussa, jos ette pese hiuksianne?

Hiukset ylös kiinni, niin pystyy käymään suihkussa. Päätä ei tarvitse viedä suihkun alle ihan välttämättä.

Anteeksi, kysyn nyt ihan silkkaa tietämättömyyttäni...

Mutta siis onko tuo (ainakin pitkähiuksisilla) yleistäkin, että tukkaa ei kastella muun suihkussakäynnin yhteydessä? Itse lyhyttukkaisena kastelen aina päänahankin ja hieron sen kunnolla.

Ei ole mieltä kastella jos ei pese. Ennemmin voisin kuvitella pelkän veden haittaavan kun osin pistäisi päänahan rasvaa ja likaa liikkeelle, mutta ei riitä poistamaan niitä, joten olisi pituudet likaisia. Kuivuminen tai föönaaminen vie pitkän ja paksun tukan kanssa rutkasti aikaa. Jos käyn myöhään suihkussa ja haluan nopeasti nukkumaan, arvostan jos tukka on kuiva suihkun jälkeen

Vierailija
62/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä shampoolla maks. kaksi kertaa viikossa. Hoitoainetta useammin. Mulla luonnonkihara, kuivuu jos pesen jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähiuksinen voi laittaa hiukset kiinni ylös. En kastele, ellen pese. Kuivahiuksinen ei ole rasvaletti.

Vierailija
64/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa viikossa,käytän kuivaan päänahkaan hoitoainetta.

Vierailija
65/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset yleensä 2-3 kertaa viikossa ja käytän jokaisella pesukerralla hoitoainetta latvoihin.

Hiusnaamio, etikkahuuhtelu ja syväpuhdistava shampoo käytössä muutaman kerran kuussa hiusten kunnosta riippuen.

Vierailija
66/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vähintään kaksi kertaa viikossa ja aina jos olen hikoillut. Käytän aina myös hoitoainetta. 

Vierailija
67/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yritin pidentää pesuaväliä. Tämä yritys kesti useamman kuukauden mutta pää ei vaan tottunut. En saanut rasvoittumista vähenemään ja lopulta hiustuppi sieltä täältä tulehtui ja kipeytyi. Vanhoilla ja muutenkin kuivilla ihmisillä viikon pesuväli on mahdollinen.

Vierailija
68/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä shampoota. Lämmin vesi riittää. Enkä hoitoainettakaan, kun on lyhyet hiukset jossa ei ole mitään ns. pituuksia.

Minä olen oppinut näin: Aluksi lämmin vesi, jonka aikana lika hierotaan liikkeelle. Lika poistetaan viileällä vedellä hiuksista hellästi vetäen.

Virallisesti en käytä shampoota, mutta hoidan kyllä hiuksiani kerran tai kaksi kuussa mm. öljyllä.

Vierailija
69/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Toisinaan pesen vain tyven, jolloin pidän loppuhiukset nutturalla pesun ajan, ja silloin en käytä hoitoainetta. Mutta jos pesen koko hiukset, käytän aina hoitoainetta. Myös föönaan hiukset pesun jälkeen lähes poikkeuksetta.

Vierailija
70/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä pestä hiukset joka päivä? 1-2 krt viikossa riittää

Tällä logiikalla kysyisin, mitä järkeä pestä hiuksia ikinä? Minä pesen silloin kun ovat likaisennäköiset, eli joka päivä. Pesuvälin pidennys, erilaiset tuotteet tai kuivashampoo eivät auta.

Vierailija
71/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kerran 2 viikossa. Lyhyet hiukset.

Vierailija
72/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa. Useammin ei edes suositella

Onko likaiset hiukset sitten suositeltavampaa? Mikään ei ole ällöttävämpää kuin naisella likaiset hiukset.

No ei mulla ainakaan viikossa likaannu

Mulla likaantuu yhdessä yössä. Näin on ollut jo 12-vuotiaasta asti. Pesen siis joka ilta hiukset ja nyt kun ne Koronan aikana pääsi kasvamaan, aloitin myös hoitoaineen käytön latvoissa. Pituuksiin ei tarvitse laittaa, kun on rasvaiset hiukset muutenkin.

Mullakin likaantuu nimenomaan yhdessä yössä, eli jos pesen hiukset illalla, joudun pesemään ne uudestaan aamulla. Saatan siis käydä illalla muuten suihkussa, mutta aamulla pesen joka tapauksessa hiukset lavuaarissa, jos olen poistumassa kotoa.

Vierailija
73/73 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pesen. Joskus pesin joka toinen päivä ja ei vaan tottunut. Päänahassa on taliköhnä, joten pakko vaan pestä. Puolipitkät hiukset, talvella käytän hoitoainetta, kun muuten on sähköiset hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi