Kuinka usein peset hiukset shampoolla
Käytätkö myös joka kerta pituuksille hoitoainetta?
Kommentit (73)
Eikö vielä nykyäänkään tajuta ihmisillä olevan erilainen hiuslaatu jne? Jotkut joutuvat pesemään useammin kuin toiset. PISTE
Kaksi kertaa viikossa pesen, ja käytän aina hoitoainetta.
Joka päivä. En käytä hoitoainetta. Minulla on lyhyet hiukset, joten ei ole pituuksia, shampoon levitän tasaisesti kaikkiin hiuksiin.
Kuivat hiukset ei likaannu viikossa. Onneksi on näin. Öljyhoitoseerumia suosittelen kuiville hiuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä, koska työn takia hikoilen paljon ja päänahkaan tulee "ihottumaa" ja kutinaa muuten. Maskia/hoitoainetta köytän 1-2krt viikossa.
Se ihottuma tulee sen pesun takia...
Mulla on atooppinen iho, ja keittiöalalla jossa hattua käytetään joka päivä 5 krt viikossa. Hijoilen myös paljon.
Onko parempi pestä joka päivä hiukset, vsi kärsiä ihottumasta ja siitä että joudun muuten käyttämään Ovixania viikon kuureina jatkuvasti? Mieti sitä
Pesen hiukset joka päivä. Käytän hoitoainetta vain kahdesti viikossa, koska ei ole varaa maksaa suuria vesilaskuja. En tiedä, kauanko voisin olla pesemättä hiuksia, sillä hiukseni eivät ole rasvoittuvaa laatua. Olen vain tottunut tähän.
Pakko pestä joka päivä. Sinnittelin 35!!! vuotta joka toinen päivä pesulla, mutta toisena päivänä tukka oli kuin voideltu, ja kutiseva. Lopulta annoin periksi kun alkoi tulla hilsetta, ja lähes kaikki vaivat päänahasta hävisivät kunhan vain pesen päivittäin tai maks 1.5 päivän välein. Hoitoainetta käytän joka kerta, luonnollisesti.
Rasvoittuva iho ja päänahka vaatii päivittäisen pesun eikä kannata kiduttaa itseään likaisella päänahalla jos tällaisen on sattunut perintönä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä, koska työn takia hikoilen paljon ja päänahkaan tulee "ihottumaa" ja kutinaa muuten. Maskia/hoitoainetta köytän 1-2krt viikossa.
Se ihottuma tulee sen pesun takia...
Mulla on atooppinen iho, ja keittiöalalla jossa hattua käytetään joka päivä 5 krt viikossa. Hijoilen myös paljon.
Onko parempi pestä joka päivä hiukset, vsi kärsiä ihottumasta ja siitä että joudun muuten käyttämään Ovixania viikon kuureina jatkuvasti? Mieti sitä
Huoh! Jos käytät shampoota, niin ihottuma pahenee. Jos vaan peset, no hiukan ehkä liian usein, mutta eri asia.
Päivittäin, ja laitan latvoihin aina hoitoainetta pesun yhteydessä. Pakko pestä joka päivä, koska päänahka rasvoittuu niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Pesen hiukset joka päivä. Käytän hoitoainetta vain kahdesti viikossa, koska ei ole varaa maksaa suuria vesilaskuja. En tiedä, kauanko voisin olla pesemättä hiuksia, sillä hiukseni eivät ole rasvoittuvaa laatua. Olen vain tottunut tähän.
Selvitä muuten muistiongelmasi! "Vesimaksun suuruus" on aika suuri viittaus ongelmaan!
Vierailija kirjoitti:
Kokeile miten kauan menee. Turhaa pestä, Ellei näytä rasvaiselta. Anna rasvoittua ensin.
Pesen joka toinen päivä, ja käytän hoitoainetta. Pitkät hiukset. Ihotyyppi rasvainen.
Vuosien ajan pidin hiustenpesuvälin suht pitkänä, ja pesin 1-2 kertaa viikossa. Tämä siksi, koska luulin että pitkiä hiuksia ei saisi pestä usein. Sitten huomasin viime vuonna, että olin kehittänyt pikku hiljaa taliköhnän. Ties kuinka kauan se on minulla ollut, kun päänahkaa on kyllä kutittanut ja ollut ärtynyt pesuvälipäivinä.
Nyt päänahka voi paljon paremmin. Ei kukaan voi sanoa, että hiuksia ei SAISI pestä kuin kerran viikossa. Kun se riippuu ihan ihotyypistä. On todella kapeakatseista, jos kuvittelee että kun itsellä riittää pesu lauantaisin saunan jälkeen, niin se sama pätee muihinkin.
Joku kuitenkin vielä alkaa lässyttämään tästä: ei, en värjää hiuksiani, tai käytä mitään muotoilutuotteita hiuksissani.
Pitkä ja paksu tukka, kotona pesen päivittäin, mökillä joka toinen päivä ( kun ei juoksevaa vettä). Mökillä käytän vain hiuksiin jätettävää hoitoainetta ( ja sen takkujen raastamisesta huomaa), kotona aina jaksaessa hiusnaamiota pituuksiin, ja myös jätettävää hoitoa. En koskaan huuhdeltavaa hoitoainetta, vaikka kampaaja sanoi että sitä olisi hyvä käyttää ja hieroa myös päänahkaan ( kuten iholle joudun kosteusvoidetta käyttämään).
Jos pesen harvemmin, hiukset rasvoittuvat ja tulee lievää taliköhnämäistä ihottumaa. Jos hiukset on juuri vaalennettu, ei näkyvää rasvoittumista tule ja päänahkakin voi paremmin (vaikka voisi kuvitella päinvastoin), silloin voi hyvin pestä harvemmin, mutta toisaalta jos olen missään liikkunut, ahdistaa ajatus että vien muiden ihmisten hilsettä tai pisaroita tyynyliinaani :/
Veden säästämisen vuoksi haluaisin kyllä harventaa pesukertoja.
Ehkä kerran kuukaudessa, joskus harvemminkin.
Tosin olen mies ja lyhyt max. 10 mm siili.
Ennen pesin joka päivä, enpä ole havainnut oikeastaan mitään eroa.
Pesen hiukset noin joka kolmas tai neljäs päivä. Käyn joka päivä suihkussa ja pesupäivien välissä pesen joko pelkästään vedellä tai hoitoaineella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvitä muuten muistiongelmasi! "Vesimaksun suuruus" on aika suuri viittaus ongelmaan!
Mitähän ihmettä tämäkin kommentti oikein tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile miten kauan menee. Turhaa pestä, Ellei näytä rasvaiselta. Anna rasvoittua ensin.
Miksi pitää töissä heilua likaisella tukalla? Voisiko joku selventää
Joka toinen tai kolmas päivä, paitsi jos urheilen, niin sitten useammin. Käytän aina hoitoainetta pitkien hiusteni latvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta hiukseni ovat rasvaiset pesua seuraavan päivän puolivälissä. Siksi pesen joka päivä. Joskus yritin pidentää pesuväliä, mutta sitten tajusin että miksi ihmeessä yritän?
Pesen joka toinen päivä. Pesupäivänä jo todella rasvaiset eikä saa laitettua enää mitenkään.