Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoruavat ihmiset ovat niin ärsyttäviä että sanotuksi ei saa

Vierailija
19.02.2026 |

Tuollaiset ihmiset ovat kusipäitä, ihminen ei ole tuollainen

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilu on parasta viihdettä.

Vierailija
2/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkevatko juoruilu ja uteliaisuus  käsi kädessä? Itse en voi sietää uteliaita ihmisiä. Miten jonkun toisen, jopa ventovieraan, ihmisen asiat voivat olla niin kiinnostavia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, työpaikoilta löytyy aina yksi tällainen tiedottaja, joka kertoo mehevimmät pläjäykset.

Vierailija
4/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkevatko juoruilu ja uteliaisuus  käsi kädessä? Itse en voi sietää uteliaita ihmisiä. Miten jonkun toisen, jopa ventovieraan, ihmisen asiat voivat olla niin kiinnostavia?

Nehän ovat eri asioita.

Utelias ihminen on älykäs.

Vierailija
5/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän ovat eri asioita.

On uteliaisuutta ja on uteliaisuutta. Älykästä uteliaisuutta on sellainen, että on kiinnostunut kaikenlaisista asioista ja haluaa oppia uutta. Sanoisin, että älykäs ihminen on usein utelias, mutta uteliaisuus ei tee kenestäkään älykästä. Sellainen uteliaisuus, jossa uteliaisuuden kohteena on toisen ihmisen yksityiselämä, ei ole älykästä. 

Olla utelias oppimaan esimerkiksi uusia kieliä, luonnonvaraisia kasveja, kvanttimekaniikkaa tai lakia, sellainen uteliaisuus voi olla älykästä.

Tunnen ihmisen, joka on utelias nimenomaan niin, että hän haluaa tietää toisten ihmisten parisuhdekuviot, elämäntilanteet ja vastaavat, mutta hän ei todellakaan ole älykäs, eikä häntä kiinnosta vähääkään oppia jotain uutta joltain uudelta alalta. Päinvastoin: hän suorastaan torjuu kaikenlaisen uuden oppimisen! 

Vierailija
6/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilijat ovat just parhaita, koska heitä on niin helppo trollata.

Yhdellä omalla työpaikallani oli oikein kunnon juoru-ukko, joka toimitti ihan kaikkien asiat eteen päin. Kerroin hänelle sitten "luottamuksella" aivan uskomattoman ja luonnollisesti täysin sepitetyn jutun itsestäni ja katsoin kuinka se lähti leviämään. Ei sitä kukaan muu uskonut todeksi, muuta kuin tämä juoruilija ja joutui siitä vähän naurunalaiseksi kun sitä totena levitti. Oli sen jälkeen varovaisempi myös sen suhteen mitä tietoja muista levitti ja yritti urkkia.

Vierailija
7/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän ovat eri asioita.

Riippuu täysin siitä mihin kohdistaa uteliaisuutensa.

Vierailija
8/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän ovat eri asioita.

On uteliaisuutta ja on uteliaisuutta. Älykästä uteliaisuutta on sellainen, että on kiinnostunut kaikenlaisista asioista ja haluaa oppia uutta. Sanoisin, että älykäs ihminen on usein utelias, mutta uteliaisuus ei tee kenestäkään älykästä. Sellainen uteliaisuus, jossa uteliaisuuden kohteena on toisen ihmisen yksityiselämä, ei ole älykästä. 

Olla utelias oppimaan esimerkiksi uusia kieliä, luonnonvaraisia kasveja, kvanttimekaniikkaa tai lakia, sellainen uteliaisuus voi olla älykästä.

Tunnen ihmisen, joka on utelias nimenomaan niin, et

Tälläisiä kutsuttiin ennen pikkusieluisiksi. Voi jopa olla että tietynlainen aikansa naistenkulttuuri kasvatti pienisieluisia pinnallisia naisia mutta näyttääkö siltä että olisimme suuresti edistyneet naisten henkisen laadun suhteen? Varmaan taso yhtä kirjavaa kuin ennenkin.

Vierailija
9/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun niitä ihmisiä ja välttelen. Jotenkin säälittäviä ihmisraasuja.

Vierailija
10/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille juoruaminen on pakonomainen tarve ja saa mieleterveys oireita jos ei pääse juoruamaan. Sen takia ne vaikka keksii valheellisia juoruja kunhan vaan pääsee juoruamaan

Vierailija
11/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää..ärsyttäääää. äsyttääää.   toki,toki, toki toki... 🐖

Vierailija
12/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla älykästä jauhaa muiden asioista? Jauhakaa omistanne kun olette niin älykkäitä. Eikös niissä riitä pohdittavaa vai mitä?!

Vierailija
13/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolla perusteella olet itse säälittävä raasu. Tee uusi  aloitus missä saat väitellä ja muka päteä. 

Vierailija
14/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla perusteella olet itse säälittävä raasu. Tee uusi  aloitus missä saat väitellä ja muka päteä. 

Kiitos mutta en ole ainakaan siinä mielessä että mua edes kiinnostaa muiden asiat että niistä jaksaisin selän takana keskustella. 

Vierailija
15/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro asioitasi sellaisille joilla ei ole vaitiolovelvollisuutta, sillä muutenhan olet ihan itse aiheuttanut asioistasi juoruilemisen. 

Älä koskaan kerro mitään sellaisia arkoja asioita, joita ei halua menevän muiden korviin, edes parhaalle ystävällesi.

Itse en sellaisia salaisuuksia edes halua kuulla mistä ei voi jutella muille, sillä mielestä sellaiset henkilökohtaiset asiat kuuluu puhua jollekkin ammattilaiselle jolla on vaitiolovelvollisuus. 

Vierailija
16/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kerro asioitasi sellaisille joilla ei ole vaitiolovelvollisuutta, sillä muutenhan olet ihan itse aiheuttanut asioistasi juoruilemisen. 

Älä koskaan kerro mitään sellaisia arkoja asioita, joita ei halua menevän muiden korviin, edes parhaalle ystävällesi.

Itse en sellaisia salaisuuksia edes halua kuulla mistä ei voi jutella muille, sillä mielestä sellaiset henkilökohtaiset asiat kuuluu puhua jollekkin ammattilaiselle jolla on vaitiolovelvollisuus. 

Ai että juoruilijalla ei ole mitään häpyä ja vastuuta? Okei..

Vierailija
17/17 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän ovat eri asioita.

Tunnen ihmisen, joka on utelias nimenomaan niin, et

Kauheen pitkään selostettu, lyhyesti se on näin....

...ollakseen utelias, on oltava älykäs.

Eikä siinä rajoiteta mistä on kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan