Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako 50-vuotias yhtä paljon asuntolainaa kuin 30-vuotias jos tulot ovat samat?

Vierailija
17.09.2022 |

Ei varmaan? Tai ainakaan samoilla ehdoilla.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi saada. Onhan monilla eläkeläisilläkin vielä asuntolainaa. Kysy lainalupaus pankista. Asia selviää varmemmin kuin tältä palstalta.

Vierailija
22/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Minä sain 52-vuotiaana 500k asuntolainan. Tulot olivat tuolloin melko kovat, noin 250k vuoteen. Hain yksin vaikka aviovaimo onkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Miksei saisi? 

Vierailija
24/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain just viime viikolla tarjouksen vähän päälle 200 000 lainasta. 25 vuotta tarjosivat oletusarvona, 18:aan päädyttiin. N50

Vierailija
25/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi? Jos asunto hyväkuntoinen, hyvällä sijainnilla. Lisäksi käsiraha ja muuta vakuutta. Sitten vielä his on pariskunta, niin henkivakuutus pariturvana lainanmaksukyvyn turvaksi

Vierailija
26/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas upea idea joillekin. Perustakaa avustusjärjestö pienituloisille. Ostakaa asuntoja ja vuokratkaa ne pienituloisille, mutta sopimuksella että pyydätte  kohtuuvuokraa, joka ei yli esim. TT-tuen normin. Huom, vaikka henkilö saisi palkkaa ei yli tuon tai hyvin lähellä ns. kohtuu vuokraa. 1h 700€, 2 h 900€, 3 h, 1100€ 4 h, 1200€  jne. 

Vuokraajan  kontrinuutio  on tietty summa asunnon velattomasta  hinnasta ja omistussuhteet sen mukaan. Varma, hyvä vuokralainen ja kaikki. voittaa. . 

Ei tietenkään eroa hirveästi siitä, että ostetaan asunto kimpassa sijoitusasunnoksi, ja vuokrataan mutta jos itse vuokralainen ei osaomistajana, voi vuokraus olla epävarmempaa.  mutta tuossa sipiva idea esim. sukulaisille ja kaveruksille ja monet  varmasn monet  jo toteuttaneetkin tuota. Pitää vain olla sitä rahhoo jokaisellla. 
Miten edes lainansaanti toimii kimppaostoksissa ? 

Vierailija
27/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mielenkiintoista miten toimisi esim. asumistuki tilanteessa. missä asunnon vuokraaja omistaa asunnosta pienen prosenttiosuuden. Vuokraajat muut omistajat? 

Vierailija
28/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin kysymys, miksi 5-kymppinen haluaisi maksaa lainaa seuraavat vuosikymmenent.

Jep, voisi asua vuokralla paremmassa asunnossa kuin mihin saa lainaa.

Ja välttyy mahdolliselta myyntitappiolta.

Vierailija
29/29 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain.49-vuotiaana 200 000 lainaa eikä edes ollut juuri mitään vakuuksia. 20 000 säästöjä