Saako 50-vuotias yhtä paljon asuntolainaa kuin 30-vuotias jos tulot ovat samat?
Kommentit (29)
Tottakai. Minä sain 52-vuotiaana 500k asuntolainan. Tulot olivat tuolloin melko kovat, noin 250k vuoteen. Hain yksin vaikka aviovaimo onkin.
Mä sain just viime viikolla tarjouksen vähän päälle 200 000 lainasta. 25 vuotta tarjosivat oletusarvona, 18:aan päädyttiin. N50
Miksei saisi? Jos asunto hyväkuntoinen, hyvällä sijainnilla. Lisäksi käsiraha ja muuta vakuutta. Sitten vielä his on pariskunta, niin henkivakuutus pariturvana lainanmaksukyvyn turvaksi
Tässä taas upea idea joillekin. Perustakaa avustusjärjestö pienituloisille. Ostakaa asuntoja ja vuokratkaa ne pienituloisille, mutta sopimuksella että pyydätte kohtuuvuokraa, joka ei yli esim. TT-tuen normin. Huom, vaikka henkilö saisi palkkaa ei yli tuon tai hyvin lähellä ns. kohtuu vuokraa. 1h 700€, 2 h 900€, 3 h, 1100€ 4 h, 1200€ jne.
Vuokraajan kontrinuutio on tietty summa asunnon velattomasta hinnasta ja omistussuhteet sen mukaan. Varma, hyvä vuokralainen ja kaikki. voittaa. .
Ei tietenkään eroa hirveästi siitä, että ostetaan asunto kimpassa sijoitusasunnoksi, ja vuokrataan mutta jos itse vuokralainen ei osaomistajana, voi vuokraus olla epävarmempaa. mutta tuossa sipiva idea esim. sukulaisille ja kaveruksille ja monet varmasn monet jo toteuttaneetkin tuota. Pitää vain olla sitä rahhoo jokaisellla.
Miten edes lainansaanti toimii kimppaostoksissa ?
Itseasiassa mielenkiintoista miten toimisi esim. asumistuki tilanteessa. missä asunnon vuokraaja omistaa asunnosta pienen prosenttiosuuden. Vuokraajat muut omistajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin kysymys, miksi 5-kymppinen haluaisi maksaa lainaa seuraavat vuosikymmenent.
Jep, voisi asua vuokralla paremmassa asunnossa kuin mihin saa lainaa.
Ja välttyy mahdolliselta myyntitappiolta.
Mä sain.49-vuotiaana 200 000 lainaa eikä edes ollut juuri mitään vakuuksia. 20 000 säästöjä
Kyllä voi saada. Onhan monilla eläkeläisilläkin vielä asuntolainaa. Kysy lainalupaus pankista. Asia selviää varmemmin kuin tältä palstalta.