Uskaltaisitko ostaa tässä maailmantilanteessa omakotitalon?
Uskaltaisitko ostaa omakotitalon, vai pelottaako kaiken kallistuminen, korkojen nousu jne?
Kommentit (6)
Kaukolämpö kuitenkaan mikään ei toimi ilman sähköä?
Sähkön hinta tulee laskemaan rajusti vuoden sisään kaukolämmön piirissä olet monopoliyhtiön orjana.
Nyt on energianhinnassa sama ilmiö kuin Helsingin pörssissä.
Miksei uskaltaisi? Jossain sitä ihmisen on asuttava joka tapauksessa. Et sinä vuokralla missään ilmaiseksi asu kuitenkaan. Samat riskit joka tapauksessa. Ei vuokraisäntä nousevia kuluja omasta pussista maksa...
Kyllä uskaltaisin. Jos kyse on omasta asunnosta, on aika yksiselitteistä, että kun omistusasumisen hinnat nousevat, myös vuokra-asumisen hinnat nousevat - vähän myöhemmin, mutta lopulta samassa suhteessa, vaikka vuokranantaja toki kantaa ne välittömät riskit vuokralaisen puolesta.
Sijoitukseen voisin ostaa sillä edellytyksellä että ei olisi pakko ottaa (tai siis en ostaisi sen hintaista asuntoa että olisi pakko) yli puolta tai mieluummin kahta kolmannesta hinnasta velkaa. Mitä isompi velan määrä, sitä isommiksi välittömät ja välilliset riskit kasvaa.
minä kyllä odottaisin ensi syksynä vouti huutokauppaa tosi monia tönöjä jetrot ja kaisat tietenkin kaupustelevat HARKITSE VIELÄ hinnat tippuvat 30% joissakin 60% sittenkin kannattaa miettiä.
Totta kai uskaltaisin! Siis uskallan, kun viimeviikolla tein paperit suunnitelmastani talosta. Tontti on valmiina ja talon pystytys alkaa keväällä. Ja olen nainen ja osaan rakentaa ja maksaakin ihan itse. Tällä kertaa teetän suurimman osan työstä ulkopuol
Kloisilla eli runko tulee tehtaalta.
Riippuu tilanteesta ja talosta. Voisin, jos olisi kyseessä pieni laina, kiinteä korko, oma tontti, kaukolämpö, hyvä sijainti isohkon kaupungin lähellä, hyvät kulkuyhteydet, ilmalämpöpumppu, energiatehokas talo, kaukana itärajasta.