Onko teillä muilla mökin omistavilla kunnon mökkikeittiö jossa esim leivotte jotakin?
Meillä edessä mökillä keittiöremontti kun keittiö appivanhempien ajoilta ja he kuolleet. Kaipaisin lisää tilaa keittiöön.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mökkimme on pieni, mutta kaikki tarpeellinen siellä on, myös normaali liesi uuneineen. Helteillä en leivo tai käytä uunia ruuanlaittoon, mutta kylmillä ilmoilla kyllä. Alkukesästä raparperipiirakkaa ja loppukesällä mustikkapiirakkaa. Sämpylöitä leivon pari kertaa kesässä ja haukimureketta teen uunissa vesihauteessa jos mies on saanut hauen.
Mä käytän helteillä kaasugrilliä uunin korvikkeena. 👌
Ei tosiaankaan, on 20 neliön + parven pikkumökki , joka enemmän kämppä kuin mökki ja tarkoituksella metsätontun pesäkoloksi tehty. Isän kanssa yhteistyössä suunniteltu. Keittiössä ei ole työtilaa eikä mikroja . Air fryer nykyään kun heitin pöytägrillit pois. Jääkaappi-tiskipöytä-hellayhdistelmä, sellainen ihan kätevä. Lisäksi puuhella, jota käytän kyllä aika harvoin. Ihan just sopiva keittiö mulle. Jos tarvii jotain pullaa leipoa, käväisen vanhempien luona kahden kilometrin päässä
Meillä on mökkinä maalaistalo pihapiireineen. Iso tasoliesi isolla uunilla. Jääkaappipakastin ja mikrot, kahvineitin. Wokkipannut ja ulkona grilli. En itse tee paljon ruokaa, mieheni enemmän kokkailee. Lasten perheet ovat innokkaita kokkailjoita, Uusittiin keittiö yli 10 vuotta sitten. Tasoja riittää ja tason alla laatikoita. Mökillä muutenkin täys varustus, kuin toinen koti. Viihdytään hyvin. Nyt olisi tarkoitus siirtää se lasten nimiin. Ollaan eläkkeellä jo.
On keittiö, sähköliesi, juokseva vesi, jääkaappi ja pakastin. Tiskikonekin löytyy, se tosin on eteisen puolella. Kyllä siellä leivotaan ja kokataan vaikka mitä. Toisaalta, kyllä mä leivoin ja kokkasin veneelläkin, kaksiliekkisellä kaasuhellalla ja kaasu-uunilla. Ihan hyvin sekin onnistui.
Ihan tavallinen keittiö meillä on myös mökillä. Mutta siellä tulee kokkailtua myös paljon ulkona, grillillä lähinnä.
ei kun me rillataan. kotona on tilaa leipoa
Ei. En tosin leivo kotonakaan. Usein grillaillaan vaan ja tehdään erilaisia salaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee keittiö ensiviikolla. Kyllä se on ihan kaupunkikeittiötä vastaava vaikka kaapistoja onkin vähemmän. On apk, kiertoilmauuni, induktioliesi ja 2 osainen pieni jääkaappipakastin.
Enin osa astioita on antiikkikaapissa ja saarekkeen virkaa hoitaa korkea höyläpenkki
Talo ulkomailla
Mikähän vika mun keittiössä on kun tulee miinuspeukkuja?? Pitäähän siellä olla kunnon keittiö jos meinaan asua lähes puolet vuodesta. Säilön, leivon ja laitan ruokaa
Mökillä on sähköhella ja grilli sekä puuhella mut sitä ei yleensä käytetä. Yleensä syödään grilliruokia, hellalla ja uunissa tehdään perusjuttuja. Leipomukset tehdään jo kotona ja viedään valmiina mökille. Lettuja tehdään jos halutaan jotain herkkua kokata. Perusjutut löytyy mutta ei leivontatarvikkeita.
Mökillä elelen alkeellisesti,koska se on hauskaa. Ulkona teen ruuat ulkotakassa. Hiirien takia mitään ruokia en valmista sisällä,ne haistavat ruuan tuoksun. Keittiö on kyllä sisällä,mutta en käytä sitä juuri ollenkaan. Kun sähköuunissa viiemeksi paistoin jotakin,heti alkoi hiiret rapistella välikatolla,ettei saanut nukuttua. Säästyy myös sähköä,kun ulkotulilla laittaa ruuat Myös takassa voi laittaa monenlaista!
Mökkimme on pieni, mutta kaikki tarpeellinen siellä on, myös normaali liesi uuneineen. Helteillä en leivo tai käytä uunia ruuanlaittoon, mutta kylmillä ilmoilla kyllä. Alkukesästä raparperipiirakkaa ja loppukesällä mustikkapiirakkaa. Sämpylöitä leivon pari kertaa kesässä ja haukimureketta teen uunissa vesihauteessa jos mies on saanut hauen.