Kun kaupassa työntekijä et teitä tervehdi.
Niin mikä idea on tehdä siitä valitus? Nämä ei hymyillyt ja tervehtinyt palautteet menevät kahvipöytiin naurun aiheeksi ihan tiedoksi.
Kommentit (35)
Valitus ja palaute ovat eri asioita. Kaupan myyjät ovat juuri niin tyhmiä kuin näyttävätkin.
Jos myyjä ei hymyile ja se menee tunteisiin niin kannattaa soittaa kriisikeskukseen.
Hyvään aiakaspalveluun ja hyvään asiakaskokemukseen kuuluu se, että myyjä tervehtii asiakasta. Erityisesti korona-aika, vanhuus ja ykinäisyys on otettava myyjän työssä huomioon. Ammattitaitoinen myyjä ymmärtää, että asiakaspalvelu on yrityksen menestyksen kannalta tärkeää. Suurin osa ihmisistä valitsee kaupan, jossa hänet huomioidaan kassalla. Asiakas voi toki vaihtaa kauppaa, mutta se on palkanmaksajasi kukkarosta pois.
Idea on varmaan se, että teille sanottais aamupalaveris, että muistakaa hymyillä ja olla ihania 😃
Huvipuistohullu kirjoitti:
Idea on varmaan se, että teille sanottais aamupalaveris, että muistakaa hymyillä ja olla ihania 😃
Palautteen idea on nolata itsensä.
Asiakkaille pitää ola kohtelias ja heidät pitää huomioida. Tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Tyytyväinen asiakas viihtyy kaupassa ja nauttii ostokokemuksesta. Hän myös tulevaisuudessa palaa uudestaan ostoksille myymälään, jossa on saanut ammattitaitoista, ystävällistä ja hyvää palvelua.
Tämä kaikki "sataa kaupan laariin".
Jokainen täysjärkinen osaa tuon. Paikallisista kaupoista onkin ne hapannaanat häipyneet.
No, viimeksi oli kassalla joku tyttö joka pälpätti toisen kanssa niin ettei oikein uskaltanut väliin mennä sanomaan mitään. En tiedä puhuiko selkänsä takana olevan kassan kanssa, vissiin.
Mutta lappaa ostoksia menemään ja puhuu vain jatkuvasti jonnekin muualle, oli pakko jotenkin töykeästi huomauttaa, että anteeks nyt vaan, tarvitsisin sitä sun tätä, tässä muistin aikana.
Ehdottomasti paras tervehtijä oli aikoinaan Otaniemen Elannossa.
Menit kauppaan "Ja moi!"
Pääsit kassalle "Ja moi!"
(Kyseessä siis sama myyjä. Välissä ehkä reilu 10s)
K-kauppojen kassoilla on aina niin kiire jutella mukavia vakioasiakkaiden kanssa, ettei muita ehditä edes tervehtiä.
Ihan käytöstapoihin kuuluu tervehtiä. Vähintä mitä asiakaspalvelu ammatissa voi tehdä.
Jos menen esim alepaan ja olen tyyliin ainoa asiakas, tuntuu tyhmältä jos ei tervehditä. Yleensä aina tervehdin ensin, jos myyjä ei noteeraa aattelen et mökö tyyppi. Mutta nämä on näitä millä tuulella sattuu itse olemaan, jos hyvällä mielellä se välittyy aina eteenpäin. Mutta on myyjiä joo, ketkä ei ikinä tervehdi tässä lähikaupassa, olen jo oppinut kulkemaan heistä ohi. Sitten tullaan sieltä tyhjästä kaupasta kassalle eikä edelleenkään tervehditä. No onneksi on nämä pikakassat sinne aina kun mahdollisuus. Suurin osa kyllä siis tervehtii.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen täysjärkinen osaa tuon. Paikallisista kaupoista onkin ne hapannaanat häipyneet.
No, viimeksi oli kassalla joku tyttö joka pälpätti toisen kanssa niin ettei oikein uskaltanut väliin mennä sanomaan mitään. En tiedä puhuiko selkänsä takana olevan kassan kanssa, vissiin.
Mutta lappaa ostoksia menemään ja puhuu vain jatkuvasti jonnekin muualle, oli pakko jotenkin töykeästi huomauttaa, että anteeks nyt vaan, tarvitsisin sitä sun tätä, tässä muistin aikana.
Mulle on käynyt myös näin. Ei tunnu kivalta. Mulla on lähikaupassa yksi kassa jolle en mene koskaan. Ihan sama vaikka toiselle olisi pitkä jono. Oli aina tosi tympeän oloinen ja kerran ihan huusi, kun kysyin jostain alennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkin ostoskokemus voidaan romuttaa sillä että kassa ei tervehdi.
Tämä! Mulle on tullut jotenkin tympeä fiilis lähikaupassa, joten yritän nykyään tehdä ostokset muualla. Eka fiilis, kun romanikerjäläinen tuulikaapissa työntää lehteä naamalle. Tympeät kassat, jotka juoruaa keskenään. Jotenkin epäsiisti koko kauppa, eikä hinnatkaan halvimmasta päästä.
Itse en jätä valitusta, jos kaupan henkilökunta ei tervehdi tai hymyile, mutta jos on toistuva tapa, niin saatan kyllä jatkossa asioida muualla.
No varmaan se idea että kauppa saisi palautetta?