#KuLtAiNeN 60-LuKu# ViIkOlLe ¤¤44¤¤
Hyvää huomenta ja uuden viikon alkua Kultaisille ! Käykääpä palstautumassa. t. emmi
Kommentit (40)
Onko enteellistä, että siteet ynnä muut tuli käytettyä juuri tarkalleen viimeistä myöten tämän tätivierailun yhteydessä. Selvä raskausmerkki, vai mitä? ;) Jos ei vaikka tarttis niitä lainkaan moneen kuukauteen.
Tähän kiertoon satsaan nyt uusin voimin. Mistä tämä innostus aina mahtaakaan nousta, vaikka muutama päivä sitten oli jälleen niin murheen murtama. Nimittäin tilasin sylkitestin ovulaation bongaamiseen. En tiedä, miten se toimii tai onko siinä esim. yläikärajaa, mutta näkee sitten, kun saapuu. Ai niin, täytynee ostaa lisää multitabsejakin.
Töissä älyttömän kiirettä ja työpäivät venyy ja venyy. Olen lisäksi laihtunut 3 kiloa, varmaan koska ylitöissä ei usein ole mukana eväitä ja kiireen keskellä on lounastaukokin jäänyt joskus välistä. Olen muutoin ihan normaalipainoinen ja vielä tuon laihtumisenkin jälkeen. Voikohan tuosta olla haittaa?
Kaikille mahakkaille kultaisille vielä yhdet tarraliimapurkilliset kullekin ja oviksen sekä r-plussan metsästäjille peukutuksia!
lumituiskun keskeltä. Olipas kivaa nousta 6.30 kaivamaan autoa hangesta, jotta sain pojan kouluun kasiksi. Missä helkkarissa tämän kylän aurauskalusto on?!? Prkl, joka vuosi sama juttu, tiet aivan puurossa. Ja mulla takavetonen auto..No se ei mitään, mutta tuulilasinpyyhkijä ei pyyhkinyt kunnolla ja jouduin tirkkimään alareunan 5cm:n kolosta, että pysyin kaistalla. Hullua hommaa.
Viime yönä kyllä koski mahaan. Niitä menkkamaisia kipuja, joista joku taisi viime viikolla tai aikaisemmin mainita. Kurjan tuntuista ja aattelin, että tässäkö tämä nyt oli. Ei kai sit kuitenkaan. Vielä on se ultra-aika varaamatta, mutta jos ens viikon alussa varailis. Sille lääkärille pääsee yleensä tosi nopeesti. Saattaa kysyä, että tuutko huomenna.
Nyt luen lehden ja sitten menen lumitöihin. Se on aika kivaa, kun ei ole kiire mihinkään.
Kaikkiin elämäntilanteisiin ja kierronvaiheisiin lykkyä!
Niin loma on pidetty ja tämä viikko jo töitä paiskittu ,joo vaikka oikein kunnon hommiin vasta tänään niin ja ensi viikko sitten taas lomalla:) Meneehän se yksi viikko jotenkin kun tietää taasen loman olevan tulossa. Jotenkin on muutenkin jo sellainen lomalle jäänti fiilis kun olen jo kaikki äityisloma asiat pistänyt kuntoon.
Kovasti väsyttää vaan. Yöt on alkaneet olemaan sellaista pyörimistä ja vessassa juoksemista että joskus oikein suututtaa. Sitten kun hyvä asento löytyisi ja juuri unen päästä saamaisillaan kiinni niin eikös kaveri ala jumppaamaan että nuku sitten siinä. Ei vaan kyllä se mukava on tuntea liikkeet tietää ainakin että masussa ollaan hengissä ja ainakin noin on kaikki kunnossa. Tuossa varasin ajan sokerirasitukseen jonne joudun ikäni ja painoni puolesta (ei nyt niin hirvittävä ollut muttas yli sallitun silloin alussa). Maha on kasvanut hieman salaa ja nyt huomasin etten enää oikein tahdo noihin työvaatteisiini sopia vaikka olen jo kokoakin suurentanut:) Täytyy sitten loman jälkeen taas ottaa suurempi koko käyttöön. Sehän niissä suuremmissakin vaatteissa on että tahtoovat sitten housuistakin lahkeet olla pitkiä ja eihän niissä tilaa mahalle ole kun niitä ei ole suunniteltu äitiysvaatteiksi.
On muuten jännää kun nyt olen alkanut suunnitella kaikkea hankintoja vauvalle:) Sänky käytiin eilen ostamassa tosin on käytetty mutta hyvässä kunnossa, siihen sitten ompelemaan nätit lakanat:), ihan jo sormet syyhyää.
Tuonne pitäisi tuiskuun lähteä, siis illaksi töihin.
Kaikille masuasukin omistaville hyvää vointia ja muille toivon ja peukutan tärppiä ja sen masuasukin ilmoittautumista!
Teti ja mitkäs ne viikot oikein onkaan 24 ja jotain
Aivan, tetille olen todella kateellinen, hyvä, että liiveissäni pysyn ;-) Voi kun itsellänikin olisi lomaa, mutta hevonhännät .. olen´mielessäni päättänyt jäädä joulukuun jälkeen ns. aikaistetulle äitiyslomalle(kop kop-koputtaa puuta, jos kaikki menee hyvin) Ja olen omalla kustannuksella siihen saakka kunnes alkaa ns. Kelan aikaistettu äitiysloma helmikuun alussa. Tämä työni kun sattuu olemaan sen verran fyysistä kuntoa vaativaa, että sanoisiko, että kuntoilusta kävisi.
Joten sitten alan suunnitella vauvan tarvikkeita, ja pesemään vauvan vaatteet jnejne .. Joulukuussa ostetaan kylläkin rattaat, sänky ja hoitopöytä. Lakanoita olen saanut vanhemmiltani, froteisia alustoja sänkyyn, harsokangasta ja vauvalle oli äitini jo ostanut kolmet pienet alushousutkin :-))
Iltaisin masu on super-iso .. Olen kuin kävelevä ankka .. Vanhaa talvitakkia olen käyttänyt mutta on vain päivistä kiinni, ettei takki enää mahdu. Viikonloppuna ostin vaatteita, kun puseroitakin tarvii ..
Ruokahalu taas mennyt miinukselle :-(( Koitan syödä, mutta, kun ei tee oikein mitään mieli. Leipää mussuttelisin, mutta itse ruoka ei kiinnosta. No onneksi hedelmiä menee senkin edestä. Eilen illalla töiden jälkeen mulla oli mahtava selkäsärky ja tuli kiukuteltua miehellekin, ja nyt sitten poden pahaa mieltä, vaikka ei kait terveen miehen itsetunto saa kolauksia raskaana olevan naisen kiukuista, ja kyllähän mies tiesi, että kiukuttelin kivun takia. Tänään marssin apteekkiin ja ostin panadol zappia, se tehoaa nopeammin kuin norm. panadol, ja sitä saa käytää.
Kaikille kultaisille oikein lumista ja muutenkin mukavaa keskiviikkoa. Senniina mäkin olen jouluihminen ja tuntuu, että nyt odotan joulua vieläkin enemmän kuin aikaisemmin. Jouluvaloja en vielä ole laittanut, mutta eiköhän ne tuossa marraskuun lopulla voisi mennä ikkunoihin. Ja joulukuussa sitten tontut +sun muut ... t. emmi rv-19+3
Onpa varsinainen myräkkä, hyvä ett autoa löytyy parkkipaikalta. No ei pidä valittaa, toisaalta on ihana että on lunta mutta tietenkin rajansa kaikella.
Ihanaa lukea odottajien kuulumisia ja että tetilläkin nuo viikot on jo noin huimat. Oletko jo tietoinen koska äippäloma alkaa? Äkkiä nuo viikot tosiaan menee.
Töissä on täälläkin kiire niin kuin marikollakin ettei ehdi oikein päiviä laskemaan. Hyvä toisaalta niin. Välillä tulee sellainen masennuspiikki että tekisi mieli viheltää yrityksen suhteen peli poikki. On vain taas sellainen fiilis ettei tämä enää onnistu. Kai se kuuluu näihin lähestyvien menkkojen kuvioihin. Päätä alkoi särkemään ja alaselkää jomottaa aika-ajoin. Varmaan se kierron karmein päivä on huomenna tai viimeistään perjantaina. Jotenkin on vain sellainen tunne että turha pitää toivetta " jos kuitenkin olisi tärpännyt" yllä. Olen aina sanonut että katsotaan loppuun saakka ja murehditaan sitten mutta nyt on vain se veto poissa. Alkaakohan olla luovuttamisen merkkiä???
Anteeksi tämä masentava ja omanapainen viesti mutta nyt ei vain muuhun kykene.
Toivotaan että niitä plussa uutisia tulisi lisää, ne jotenkin antavat aina toivoa omaankin onnistumiseen. Olikos kukaan tällä viikolla piinailemassa?
Nyt päiväkahville...
-pietu-
Pietu: Ei mitään anteeksipyytämistä omanapaisuudesta johtuen; täältä tulee toinen vastaava...
On niin pelottava olo, kun selkää särkee ja mahassa tuntuu silloin tällöin ihmeellisiä nippailuja. Eikä mielessä pyöri kuin " keskenkö tämä nyt sitten taas menee...? Kertokaapa te, joilla on alussa mennyt kesken, mitä oireita siinä on ollut. Mulla kun km kokemus on viikolta 20 ja silloin ei ollut mitään oireita, vedet vaan meni...
Kamalaa tämä jatkuvassa pelossa eläminen. Onneksi ultra perjantaina, ainakin silloin saan varmuuden senhetkisestä tilanteesta.
Hyviä vointeja kaikille!!
vm69 ja rv8.
Vm69 - ei minullakaan ollut mitään oireita silloin keskenmenosta, ei vuotoa ei mitään. Enkä osannut edes tarkkailla oireiden suhteen kun olin juuri sen 12 viikon rajapyykin ohittanut jolloin muutenkin normaalisti huono olo häviää.
En muista oliko aiemmin puhetta että olin huolissani siitä onko mahdollisesti taipumusta tukoksiin (mahdollinen syy ensimmäiseen keskenmenoon hyytymä/tulppa istukassa?) kun suvussa on ollut noita tukoksia. Minähän jokunen viikko sitten soittelin hoitavalle lääkärille ja kyselin asiasta. Onneksi lääkäri otti huoleni tosissaan ja selvitteli asiaa spr:ltä (ja naikkarilta) ja otettiin sitten se verikoe. NKL ei sitä tosin maksanut (kun ei kuulu näihin hoitoihin ja ei normaalisti tutkita) joten maksoin sen itse (tosin kela korvasi onneksi noin puolet muistaakseni). Tänään sitten soitti lääkäri ja kertoi että onhan siellä jotain poikkeamaa, joten nyt pitäisi sitten aloittaa hepariinipistokset joita jatketaan läpi raskauden ja vielä synnytyksen jälkeenkin (jos nyt sinne asti päästään).
Huomenna menen sitten lääkärille ja katsotaan onko raskaudessa kaikki kunnossa ja saan reseptin ja pistosopastuksen.
Oli halpa hinta mielenrauhasta se 130, ja onneksi tajusin asiaa kysellä. Normaalistihan tuota ei aleta tutkia kuin vasta kolmen keskenmenon jälkeen. Ei vaan oikein ole varaa noihin keskenmenoihin, kun raskauden alkuunsaamiseksikin pitää mennä ivf:ään asti.
Toivotaan nyt että huomenna kaikki OK. Tänään aamulla nimittäin iski pieni pelko kun mielestäni tuntui että rinnat ei ole enää niin arat ja turpeat, ja nyt sitten iski ihan oikea pelko että kaikki ei olekaan kunnossa.
Miten tämä voikin mennä kaikin puolin vaikeimman kautta? Osaakohan tästä ikinä nauttia vai saako tässä pelätä ihan koko ajan että mitä seuraavaksi?
hyvä Sonjaemma, että sait selvyyttä tuohon tukosasiaan ja apuakin siihen. Onneksi lääkäri on jo huomenna! Peukut pystyssä täällä, että kaikki on hyvin.
Itsekin olen miettinyt tuota, että pystyyköhän tästä ollenkaan nauttimaan, kun koko ajan pelko perseessä. En ole siitä tuulimunakammosta päässyt vieläkään yli, enkä varmaan pääse ennenkuin olen käynyt ultrassa. Aattelin aikasemmin, että sitten se onni ja autuus alkaa, kun plussa pärähtää ruutuun. Mutta mitäs, piinaa ja oottamista tämäkin. Miksiköhän ihmisluonteen pitää olla tällanen??
Tänään taas tosiaan sellanen päivä, että ei tunnu missään mitään. Ei pierun pierua, ei yhtään mitään. Pläääh. Olen moukka.
Täällä kaikki hyvin, ei erikoista tai erityistä ! Masu alkanut vain olemaan jotenkin arka, tai kipeä, hirveästi kuuluu omituisia lirinöitä ja lorinoita ja niitä sitten iltaisin kuullostelen, mutta kunnon potkua ei tunnu (?) Se kieltämättä huolestuttaa ..Mun on pakko myöskin soittaa tänään sinne sikiöntutkimuskeskukseen, koska eilen taas tapasin erään raskaana olevan työpaikallani, ja hän oli käynnyt samaisessa kokeessa kuin minäkin ja vastauksessa oli tullut ilmi lapsen sukupuolikin, kaikki keiden kanssa olen jutellut biopsiasta niin vastaus kuoressa on tulleet kaikki lapsen tiedot esille, MUTTA MIKSI EI MEIDÄN?!! Ahdistuin eilen, kun ajattelin asiaa, tuli jo aivan hullut aatokset mieleen...
Sonjaemma: Olipa hyvä huomio minkä teit, ei ne lääkäritkään aina niin fiksuja ole. Hyvä, että saat hepariini-lääkityksen kurjaa vain tuo pistäminen. Tuolla maaliskuisissa erään palstailijan sisar menetti lapsensa juuri tukoksen takia, vauva syntyi kuolleena oli siis täysiaikainen, mutta kohtuun kuollut. Tuntuu hurjalta.
Pietu: Omanapa on se lähin napa, joten se on aika luonnollista, että siitä haluaa kertoa, varsinkin jos on ns. allapäin !!! Ja hyvä, että on tämä palsta missä voi keskustella mm. vaikkapa peloista. Ja älkää vielä luovuttako ... Kyllä se mieli kirkastuu, kun kierto on siinä pisteessä !!!
Vm: Mullahan on ollut noita aikaisia km:ä peräti 4 :-(( Ja yhksi niistä oli tämä kohdun ulkopuolinen. Viikkojakaan ei ole ollut montaa, ja aina km tapahtuessa on alaselkää jomottanut ja alavatsaa, ja vuodot on alkaneet hyytymillä, tässä kohdun ulkopuolisessa hyytymiä tuli aivan älyttömästi, ajattelin silloin, että verenhukkahan tässä tulee.
Ole huoletta, aivan varmasti kohdallasi on kaikki hyvin .. Eikös viikkojakin ole jo 8 ?
Pinkerton: pietu jo kyselikin ja minäkin aattelin kysellä, että milläs viikoilla olet ?
Tale: Oletko jo saanut punktion vastaukset ? Toivottavasti kaikki ok.
Trattis: missä ihmeessä oikein luuraat ? Käy kertomassa missä vaiheessa kiertoa menet.
Nyt vedenkeittoon ... Ja kaikille hyvää torstaita t. emmi rv-19+4
kun ei viela olla uudessa yrityksessakaan!
Eka liuska pillereita loppumaisillaan; saas nahda alkavatko sitten ' tottelevaisesti' pillereiden mukana vai venyyko kierto omiaan? Kun aloitin heti pillerit enka siis odottanut kaavinnan jaljilta ' tateja' , viime kaavinnan jaljilta kun tarvittiin teroja avuksi; samapa tuo oikeestaan kun viela toisen pilleriliuskan syon ja nain pidan sen pakollisen mielenterveystaukoni! Joulukuussa olen kans menossa uudelle laakarille ja katsotaan tuo tukostaipumusjuttu myos mun osalta! Kylla naa ' epaonnet' saa jaada talle 06-vuodelle!! Josko sita ens vuosi olisi sitten jo meidankin vuoro saada se iltatahti syliin asti!
Kaikille kuitenkin mukavia lumileikkeja ja olkaahan varovaisia askelissanne lumihangissa! Meilla on viela tama paiva lamminta (+24) -huomiseksi luvattu viilenevaa jo tannekin nurkille!
Moi!
Emmi ja Pietu (vai Teti?) - tämä pää!!!! - kyseli minun viikkoja. niitä on nyt 12+. Siinä niskaturvotusultrassa siis kaikki oli hyvin, se on hyvä. Pelkäsin/jännitin sitä aika lailla. Nyt vain annetaan ajan kulua ja josko ennen joulua olisi hiukan vauvamahaa ja liikkeitä?
Täällä on ihana talvipäivä.
Jaahass, nyt kolmivuotias kai puuhailee jotain eikä olekaan huilaamassa. Minä mene laittamaan hernekeittoa, josko neitille kelpaisi :)
Ultrassa kaikki hyvin, sydän sykki ja pikkuinen liikahtelikin siellä, ja oli kuulema kasvanutkin ihan hyvin, vastasi ihan hyvin viikkoja.
Ja sain pistosopastuksen sekä ensimmäinen piikki mahaan. Nyt sitten piikitellään joka päivä ja ymmärsin että raskauden seuranta olisi jotenkin tarkempaa, lähete lähti NKL:lle.
Kyseessä on siis geenivirheen aiheuttama tukostaipumus, löytyy paperin mukaan 1% suomalaisista. Eli ei ihan yleinen juttu. Jännä sikäli että siskolla ei tuota geenipoikkeamaa ole vaikka hänellä on ollut jalassa tukos. Mutta mulla siis se geenipoikkeama on. Lääkityksellä pyritään kai estämään ennen kaikkea istukkaan tulevat tukokset, annos on ilmeisesti aika lievä.
Nyt kyllä kun kuvitteli että hoidon jälkeen olisi piikitykset piikitelty vaan eipäs ollutkaan niin. Ja tuo on vähän ilkeämpi kuin se gonal-kynä kun sitä liuosta on enemmän niin se pistäminen tuntui kyllä enemmän. Gonalin (tai puregonin) piikitykset hoidon aikana oli ihan lasten leikkiä.
Lääkärikin kiitteli sitä että tajusin lähteä kyselemään ja vein sitkeästi asiaa eteenpäin.
Nyt huojensi kyllä taas vähäksi aikaa mieltä kun näki ultrassa pikkuisen köllöttelevän. Ja vaikka tuo tukostaipumustestin tulos olikin huono eli taipumusta on, niin on hyvä että asia on nyt tiedossa ja tiedostettu.
Sorry, on taas oma napa lähinnä tänään¿meni sen verran aikaa tuolla lääkärikäynnillä että täytyy huomenna yrittää lisää, tänään vain tällainen pikainen oma tilannekatsaus.
Ihanaa, kun on pakkasta !!! Pöpöt kuolee ja muutenkin on mukavampi käydä ulkosalla, kun ei aina sada. Joten voi kun tulisikin pitkä talvi kunnon pakkasineen ja lumineen ...
Ihan ensimmäisenä:
Olipa ihanaa kuulla, että sonjaemman ultrassa kaikki hyvin ja pikkuinen oli kasvanut ja taisi heilutella jo pikku kätösiään :-)) On se vain liikuttavaa nähdä se oma lapsi. Milloinka teillä on np-ultra ? Toivotaan, että kaikki menee hyvin !!! Ja viikotkin vaihtuvat kohta, eikös se ole jo viikko-9 alkamassa ?
Pinkertonilla samoin oli kaikki ollut hyvin np-ultrassa, HIENOA !!! Tuntuu mukavalta lukea näitä hyviä uutisia, kun välillä vain tulee vettä niskaan ja kaikki menee vähemmän hyvin. Pinkerton, onkos sinulla ollut vielä sitä huonovointisuutta ?
Täällä ei ihmeitä. Mutta eilen tein jotakin hullua, soitin sinne sikiöntutkimuskeskukseen, ja ihmettelin ääneen, miksei heidän biopsia vastauksessa tullut lapsen sukupuoli ilmi. Ja miksikö soitin(?) Koska kaikki joille on tehty vastaava biopsia niin ovat saaneet myös lapsen sukupuolen selvitettyä. Kätilö oli vakuuttunut, että sitä myös meiltä on kysytty, mutta olen ollut niin jännittynyt etten sitä muista. No sanoi, että hänellä on tässä edessä se vastaus, haluatko tietää ? Ensin aattelin että ei kiitos, mutta sitten uteliaisuus kasvoi, ja halusin tietää meneekö oma veikkaukseni oikeaan, ja oikeassa olin tuntemusteni kanssa, eli vauvan sukupuoli on nyt tiedossa, ja jos r-ultrassa kaikki on hyvin niin sitten voi alkaa hankkia vaatetustakin pikkuiselle:-))
Vauva oli muutenkin eilen todella aktiivinen koko illan, kutitteli pikku kätösillä ja varpailla niin paljon, että oli hankala olla töissä. Kunnon potkuja vain kaipailen, milloinkohan vauva suostuu potkimaan hieman äitiä :-)) Kaikki siis hyvin, ei erityistä !!!
Nyt keittiötä tutkailemaan jos söisi hieman lisää ..t. emmi rv-19+5
Voi kun mullakin olisi ollut sonjaemman tavoin hyviä ultrauutisia... Vaan ei. Sikiön sykettä ei löytynyt, vastasi viikkoja 7+4 ja menkoista laskettuna olisi pitänyt olla 8+2.
Minun tietoni voisi poistaa esittelyistä, mä en enää jaksa haaveilla uudesta vauvasta. Mulla on niin paha olo, että tuntuu, että kuristun kohta kun ahdistaa.
Te olette olleet niin ihania ystäviä ja tsemppaajia ja tukijoita koko ajan loppukeväästä lähtien kun tänne palsoille löysin. Mun tulee surku jättää teidät, mutta ainakin nyt tuntuu siltä, että mä en enää jaksa näitä pettymyksiä toisensa perään.
Hyvää ja onnellista odotuksen jatkoa raskaana oleville ja muille kovasti tärppionnea. Tulee ikävä...
tuli kun luin Vm69:n viestin. Ei voi olla totta! Muuta en voi kuin virtuaalisesti halata. Ikävä on jo!
lähettelen voimia ja isoja haleja.. Kurkkua ihan kuristaa ja itkettää sun puolesta! Sanat eivät riitä kertomaan kuinka pahoillani olen!
Kuinka elämä onkaan epäoikeudenmukaista ja julmaa !! Sinulle jos kelle oisin suonut onnistumisen.
Voimia ja jaksuja, kuullostaa tyhmältä mutta kuten jo varmasti tiedät joka päivä helpottaa vähän ja jonain päivänä kyynelten virta ehtyy ja aurinko paistaa , helppoa se toki ei tule olemaan mutta olemme täällä jos haluat purkaa ja keventää sydäntäsi !
MEILLE TULEE ISO IKÄVÄ SINUA !!
Isotikru
Tuntuu ettei voi olla totta tämä meidän porukan epäonni. Tämä ei ole reilua, vaan todella kohtuutonta. Kyllä sitä miettii miten paljon ihmisen pitää surua kohdallaan kestää. Voimahaleja sinulle vm ja kun voimat palaa, toivottavasti olet täällä meidän joukossa taas kuumeilemassa. Niin kuin senniina sanoi, iso ikävä sinua tulee. Olo on kyllä puolestasi tosi surkea. Koita jaksaa, sanat ovat nyt vähissä....
Onneksi sonjaemmalla oli mukavia ja iloisia ultrauutisia ja emmikin oli saanut tietää kumpi tulee. No täällä me muut arvaillaan sitä ja tulos tiedetään sitten maaliskuussa,mukavaa.
Äh, on niin olo sekaisin tuosta vm:n viestistä ettei ole oikein tee mieli kirjoittaa yhtään mitään. Kyllä se omalla kohdalla tuo km on vielä niin " hyvässä" muistissa. Ei sitä toivo kenenkään kokevan.Itselläni on täällä menossa kp2 eli ekat menkat sitten alkoi. Toisaalta mieli on hyvä mutta olisihan sitä tietysti mielummin jo toivonut tärppiä. Niin kuin marikko sanoi niin kummasti sitä täältä suosta taas noustaan kohti uutta yritystä ja sen verran piristyin että sain tilattua taas satsin ovistikkuja. samoin kävin hakemassa sinkkiä ja e-vitamiinia. En edes tiedä onko niistä apuja mutta jostain luin että niitä olisi hyvä syödä. Sinkki kuulema tekee hyvää limakalvoille??
Sitten olisi tyhmä kysymys teille; kun sanotaan että oviksesta 14 vrk alkaa kuukautiset niin jos ovis on ollut esim. torstaina niin alkaako menkatkin kahden viikon päästä torstaina vai perjantaina eli onko 14. päivä kun menkat alkaa? Pikkasen epäselvä kysymys mutta olen tuossa noita kiertojani seurannut niin ekasta ovisplussasta tasan 14vrk minulla alkaa menkat eli jos munasolu irtoaa vasta n. 1 vrk ekasta plussasta niin minulla tuo luteaalivaihe on sitten 13 vrk. Nämä vain tuntuvat nyt niin toisarvoisilta asioilta....
Kaikesta huolimatta, aurinkoista viikonloppua kaikille ja vielä voimia ja jaksamista surun kanssa vm.
-pietu-
Voi vm69, olen niin pahoillani. Nyt ei voi muuta kuin toivottaa kovasti voimia ja jaksamista. On niin vaikea löytää oikeita sanoja, mutta tiedät että ollaan henkisenä tukena, kun niin moni valitettavasti tietää miltä tuntuu. Ja saa tulla purkamaan ajatuksia ja pahaa mieltä tänne ihan rauhassa, sitä varten täällä ollaan.
Jos tässä nyt oikein viitsii omia asioitaan edes kirjoitella vm69.n uutisten jälkeen, mutta laitanpa kuitenkin. On nyt mieli hieman rauhallisempi kun on sitten diagnoosi saatu. Vaikka tuollainen geenipoikkeama nyt ei mikään hyvä uutinen ole. Onneksi paperin mukaan sen vaikutus on pieni, tosin raskaus tuota tukosriskiä kai kasvattaa aika lailla. Mutta onpahan nyt siihenkin sitten lääke ja pienennetty sitä riskitekijää. Nyt on siis rv 8+4 eli maanantaina tulee se rv 9. Np-ultraan odottelen kutsua, neuvola on vasta viikolla 11. Kumma muuten että suunnilleen heti ensimmäisenä neuvolatäti puhelimessa sanoi, että kunta ei sitten maksa lapsivesipunktiota tai istukkabiopsiaa alle 40-vuotiaille. No enpä ole vielä niin pitkälle ajatellut, kun nyt tuon np-ultran saisi tehtyä. Pelkään kyllä keskenmenoa niin paljon, että jos np-ultra ja veriseula on normaalit, niin taitaapa jäädä väliin. Toisaalta ilmeisesti tuon tukostaipumuksen takia kai muutenkin tässä seuraillaan raskautta tarkemmin, ymmärsin että verikokeita ja ultria olisi useampia, joten näkeehän siitä sitä kehitystä sitten. Jotain lääkäri mainitsi myös että tulen sitten tapaamaan myös sisätautilääkärin, minkähän takia¿??? Yritin tuolta haulla hakea mutta en oikein löytänyt tietoa. Tuota tukostaipumusta kun voi ymmärtääkseni olla monenlaista, kahta eri perinnollistäkin laatua. Aika montaa tekijää siinä oli tutkittu, multa löytyi tuo geenipoikkeama. Ja lausunnossa oli myös mainittu pienentynyt antitromboosi aktiivisuus joka on todennäköisesti raskauden aiheuttama.
Pinkertonillakin oli sentään hyviä ultrauutisia, onnea! Meinaakos Emmi paljastaa sukupuolen jo aiemmin vai joudutaanko odottamaan loppuun asti?
Pietulle pahoittelut tädistä, toisaalta onnittelut että kierto on palautunut normaaliksi.
Missäs trattis piileksii? Ja moni muukin, mami69, tale68¿
Toivottelen tässä viikonloppuja kaikille ja erityisen lämpimiä halauksia vm69:lle, jos ei tässä ehdi palstailemaan enää tänään.
(( iso hali )) ja sanoja ei ollenkaan :´(
Oli pakko tulla vastaamaan ankkiksen viestiin kun vielä piipahdin lukemassa viestejä ennen kuin lähden kotiin. Itse tilasin aconin liuskatestejä ja minusta niissä luki ettei saa tehdä aamupissasta. Apteekissa myytävissä testeissä taas lukee että voi tehdä myös aamupissasta ja jostakin luin että niin myös suositellaan. Ota siitä sitten selvää. Minulla tuo aconin testi antoi kyllä ihan selkeän ovis plussan aamupissasta.
Tänne ei mitään muuta ihmeellistä tuntemusta kuin menkkamaiset jomotukset jatkuvat aika-ajoin. Eli kai se on pikku hiljaa alettava tunnustamaan " tappio" tälle kierrolle ja alkaa odottemaan ekoja menkkoja....
Nyt kaupan kautta kotiin. Huomiseen.
-pietu-