#KuLtAiNeN 60-LuKu# ViIkOlLe ¤¤44¤¤
Hyvää huomenta ja uuden viikon alkua Kultaisille ! Käykääpä palstautumassa. t. emmi
Kommentit (40)
Tervetuloa takaisin palstailemaan, kun pääset hieman ottamaan etäisyyttä tähän kuumeiluun ja kerättyä lisävoimia. Täällä on tarjolla erinomainen virtuaaliolkapää tueksi tässä porukassa.
Pietulle onnea uuteen yritykseen. Vai sinkkiä? Kaikkea sitä kuuleekin. Mutta e-vitamiini vasta oudolta tuntuu. Ihan uusia juttuja mulle. Multitabseille ajattelin itse vielä pärjätä tässä kierrossa, mutta olen valmis ottamaan kaikki keinot käyttöön, jotka vaan pystyn. Ostin sen donna-sylkitestin. Olen varmaan viimeisen 1.5 vuoden aikana kuluttanut tuon saman rahan jo ovistikkuihin, joten ei voi olla tuhlausta. ;) Tosin, jos tehoaa heti, niin aina parempi. En kyllä osaa tuota vielä käyttää, en ole mielestäni ollenkaan nähnyt siinä mitään sellaista kuviota kuin ohjeissa olisi. Täytyy katsella jonkun aikaa, niin kait sen oppii. Kerron teille tuloksia ja käytön kokemuksia, jos opin tulkitsemaan tuota vempainta jotenkuten.
Kultaisille vauva-asukeille hyvejä vointeja ja vielä kerran hali vm69:lle! Ja plussaa kuumeilijoille!
Teidän myötätunto lämmittää mieltä. Olette niin ihania kaikki. Voi kunpa tuntisin teidät " oikeasti" .
Kiitos!
Voi miten kurjia uutisia sain lukea heti aamutuimaan :-( Vm koita jaksaa ja kunhan mieli on parempi niin palaat sitten kirjoittelemaan, älä vain katoa pois !!! Nyt saattaa tuntua pahalta jatkaa kuumeilua ja kirjoittamista, MUTTA me ymmärrämme ja koitamme tukea ja kuunnella, siksi me myöskin olemme täällä, toisiamme varten, erinlaisissa tilanteissa niin hyvässä kuin pahassakin.
Samoin, voi kun tuntisimme toisemme ihan ' oikeasti' mutta tämäkin on parempi kun ei mitään ! ' halaus' ja jaksamista ! t.emmi
Vm sinulle oikein paljon halauksia ja jaksamista teille. Kerää voimia jonka jälkeen voi taas katsoa tulevaisuuteen.
Hyvää huomenta kaikille !
Ensimmäisenä kaikille tädin kohdanneille-tsempitykset ensi kierrolle !!!
Vm: Onhan oma elo rauhoittunut, on kurjaa, jos tulee sitä ei toivottua, mutta sitäkin aina välillä tulee, joten ei muuta kuin kunnon jaksamis halit sinne sinulle !!!! Milloin oli se sinun toinen ultra-käynti ?
Ja sonjaemmalla ja senniinallakin kaikki hyvin, ja pinkertonilla .. Hyvä hyvä .. Miten trattis, missä vaiheessa kiertoa menet ? Ja mitä kuuluu Marialle ? Ja miten menee muilla kultaisilla ??
Täällä on viikonloppu ollut yhtä hulabaloota .. Lauantaina äitini synttärit ja sunnuntaina oli pienen pojan nimenantojuhla, joten juhlittu on. Ja lauantai iltana alkoi sellainen mukava hermosärky tuolla vas.kankun luona ja siihen ei auttanut mikään ... Aivan kamalaa särkyä ihan sunnuntai iltaan saakka, panadolia, ice poweria, kauratyynyä jne on käytetty, ilman tulosta, nyt tuntuu hieman paremmalta. Hieman pelottaa tämä tuleva viikko, kun lupauduin tekemään 5-iltaa perätysten :-? Vatsa edelleen sellainen, minkä saa piiloon :-)) Kun löysemmän puseron/takin vetää päälleen niin raskautta ei huomaa, mutta, muuten sellainen kivan pyöreä masu on olemassa.
Eilen päivällä katselin ' inhinmillisen tekijän' siinähän aiheena oli raskaus-ja raskaus silloin, kun jotakin ongelmia on sikiöllä havaittu. Katsoiko teistä kukaan ? Se oli todella koskettava, varsinkin tämän äidin, ketä oli joutunut abortoimaan yli 20 vkoisen vauvansa .. Itkeä tihrutin ja ajattelinkin, että miksi piti katsoa se ohjelma. Alkoi pelottamaan aivan urakalla se ensi viikon r-ultra .. Koska eihän se takaa mitään, jos lapsen kromosomit on normaalit, kaikkea voi löytyä silloin, kun np-ultrassa ollaan havaittu turvotusta .. Jännityksellä kohti ensi viikon ultraa ... Tuolla meidän maaliskuisten-pinossa on kahdelta jo löydetty r-ultrassa jotakin ns. ei normaalia, ja toinen vauva jouduttiin abortoimaan. Sellaista tuskaa ei voi edes käsittää. Anteeksi, että otin näin sykän asian esille, mutta, kun se on ollut mielessä oikeastaan np-ultrasta lähtien. Toivotaan, että meillä jokaisella menisi odotus hyvin ilman ongelmia.
Teti ja pietu ovat palanneet kotio lomalta ? Millainen loma tuli vietettyä ??
Ja entä tale, oletko jo saanut punktion tulokset ? Odottaminen on kamalaa .. Miten muuten odotus on sujunnut ??
Taas tuli kirjoitettua oikein novelli :-)) Mutta nyt täytyy lähteä kauppaan ja sen jälkeen laittaa jotakin purtavaa .. t. emmi rv-19+1
Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.
Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.
Emmi ja 36v(loppuvuodesta synnärit :-D) ja mieheni myöskin 36v, täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.
Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Asustamme Uudellamaalla.
RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.
Levinia ' 69; lokakuussa 37; mies 40
lapsia ennestaan nelja tyttoa 14.10.7.3-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.
Pinkerton
Muut lapset meillä ovat taapero ja vuosikas; me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v.
Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen
Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.
Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiju68
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti
Emmi
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma
Senniina
Toinen yritys, äsken jo kirjoitin pitkään, ja kone heitti ulos netistä. Olen kotona, koska tyttö vieläkin kipeänä. Meillä näitä sairauksia on viime päivinä riittänyt... Lisäksi isälläni epäiltiin vakavaa sairautta, mutta onneksi oli väärä hälytys.
Emmi: Samaa mietin minäkin, että miksi ihmeessä piti katsoa se Inhimmillinen tekijä, kun jo muutenkin pelottaa kaikki!! Ihan kuin haluaisi itseään kiduttaa... Jotenkin luotan siihen, että toista kertaa meille ei voida järjestää keskenmenoa niin myöhään, mutta nyt pelottaakin, että vauva on sairas ja sitäkautta joudun taas tuon kamalan tilanteen eteen, eli synnyttää viikolla 20 - 21...
Minulla on uusintaultra tämän viikon perjantaina. Se ei vielä jännitä yhtään, koska jotenkin tuntuu, että vielä ei voida sanoa muuta kuin " onko syke vai ei" . Mutta ne myöhäisemmät ultrat sitten pelottaakin jo nyt. Joten Emmi, ymmärrän TÄYSIN miten sinuakin pelottaa. Onko se tämä meidän ikä, vai mikä saa näin pelkäämään. Mulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut vastaavia pelkoja. En tiedä johtuuko se siitä, että olen ollut silloin nuorempi vai siitä, että nyt on takana ja tuoreessa muistissa tuo km. Ja siinäkin tapauksessa lapsi olisi ollut terve... Oli syy mikä vaan, niin silti pelottaa!!! Tuntuu, että pilaan tämän nautinnollisen ja ihanan ajan pelkäämällä ja hermoilemalla.
Mitähän Emmi jos sovittaisi niin, että lopetetaan molemmat negatiiviset ajattelut ja uskotaan siihen, että kaikki menee hyvin!!!
Kaikille muillekin toivon pelkkää hyvää!!! Siitä tulikin mieleen, että mitenkäs Sennina jakselee?? Muistatkos, kun mä sanoin, että mulla on vahva tunne, että tässä kierrossa sä yllätät!!
Täällä tulee lunta ihan mielettömästi. Tyttö makaa tossa sohvalla ja hermittelee kun on jo viidettä päivää kipeänä. Ja ensimmäiset lumihiutaleet kun ovat lapsille niin upeita juttuja... Viikonloppuna tuli jo muutama hiutale, mutta nyt pyryttää ihan kunnolla.
Pakko nyt lopettaa jos taas lennän pihalle täältä koneelta...
Ei mene sit kaikki tekstit bittiavaruuteen uudelleen.
Kiitos kysymästä Vm69, ihan hyvin jakselen. Nukun kyllä ihan älyttömän huonosti. Aina olen ollut huono nukkuja, mutta en muistanut, että tähän " tilaan" voi kuulua myös tuollainen vaiva. Väsyttää kyllä koko ajan, mutta nukkuminen on sit sitä sun tätä.
Noista peloista..onhan niitä. Liekö ikä tekee sitä, kun riskejä on tietty vähän enemmän kaikkeen mahdolliseen. Täälläkin on eri pinoissa, joihin kirjoittelen, tapahtunut niiiin paljon kurjaa. Sitä ajattelee, että jos tuollaisella prosentilla raskaudet päättyy huonosti, niin miks just mulla onnistuis..No, kuten Vm69 totesit, niin positiiviset ajatukset kehiin ja nautitaan tästä! Onneksi en muuten katsonut sitä ohjelmaa. Ajattelin, että ehkä kuitenkin menen siihen alkuraskauden ultraan, niin tietääpähän ainakin onko siellä mitään.
Lunta tulla tupruttaa. Onneksi on talvikumit autossa, niin uskallan lähteä kuoroharkkoihin illalla.
Mitäs muut 60-lukulaiset? Anteeksi, muuten Isotikru, etten ollut älynnyt poistaa sinua plussalistalta!! Varmaan kurjaa nähdä nikkinsä siellä=(
Mukavaa viikonalkua ja toiv. päästään pian sitä plussalistaa kasvattamaan!
koetan pari riviä laittaa, vaikka äiteen pikku a12 - siis apulaiset -,
+6 ovat kimpussa. (kuten huomaa, tuttipullolla hakataan näppistä, jääkööt tuohon muiden iloksi :) )
En katsonut inhimillistä tekijää, en halunnut. Luin esittelyn ja se riitti. Jos sen tuskan joutuu kohtaamaan, silloin vasta haen vertaistukea asian jo kohdanneilta. En halua nähdä kaikkea maailman pahuutta ja tuskaa edeltäkäsin, ahdistun liikaa. Pelkään itsekin jo valmiiksi, että kolmas kerta ei voi mennä niin hyvin kuin nämä kaksi edellistä......
Täällä kaikki OK, niskaturvotusultra tosin vielä edessä päin. Tänään neuvola-lääkäri, kysyn josko saa raudan aloittaa, olo on nii-iin saamaton ja menneet (sekä tämä) päivät alhaalla roikkuvine pilvineen, harmaine ilmoine ja sateisine tunnelmineeneivät ole omiaan kohottamaan syys-masennus mielialaa. Eilen paistoi aurinko ja olin kuin toiselta planeetalta...... Mistä saisi henkilökohtaisen aurinkon päänsä päälle paistamaan?
Nyt murkulat ovat imurin kimpussa..... Se ei imuroidu itsestään *höh* vaan makaa lattialla siinä mihin sen jätin.
Pahoittelut tädin tölvimille ja tsemppiä kaikille uuteen viikkoon.
p.s. minä olen jo hiukan innostunut joulun tulosta ja mietin joululahjoja ja suunnittelen jouluruokien valmistuksen aloitusta. Valon juhla piristää mieltä :)
Mukavan rentouttava mökkilomaviikko takana ja taas jaksaa odottaa seuraavaa eli joululomaa. Tosi kurjaa kun viikko menee niin nopeaan mutta onneksi sai olla vain perheen kanssa ja nauttia viimeisistä syksyn päivistä (ja ekoista talven päivistä).
Aivan ihania uutisia kävin pikaiseltaan lukemasta tuolta viime viikon pinosta. Senniina, sinulle aivan valtavan suuri virtuaalihalaus plussasta ja toivotaan kaikkien sormien kanssa että kaikki menee loppuun saakka hyvin. Ja meneehän se! Sonjaemmallakin ihania uutisia,mahtavaa! Muitakin ultra kuulumisa oli ja mikä ihaninta että kaikilla on asiat tosi hyvin. Nyt vain kasvattelette masuja ja nautitte viikoista. Loppujen lopuksi ne menevät tosi nopeasti. Ja pahoittelut niille joille ei tärppiä vielä tässä kierrossa tullut. Ei muuta kuin uutta kohti.
Huomasin tuossa että isotikrun kanssa taidetaan olla samoissa " elämäntilanteissa" . Minullakin siis km:n jälkeen odotellaan ekoja menkkoja. Kierto on kyllä nyt paljon pidempi kuin sen normaalit 32 pvä jos ovistikkuun on luottamista. Sain nimittäin vajaa pari viikkoa sitten ovisplussan muistaakseni kp:nä 24 joten kierto venyy sinne 38 päivään. Nyt mennään 35/38. Eli on siis ekoja menkkoja odoteltu mutta raskaudesa toiveet ei kovin korkealla ole kun ei niitä hemputin oireita ole.Vain menkkamainen jomotus silloin tällöin ja se enteilee ihan jotain muuta.
Missäs vaiheessa muut piinailijat ovat? Onko ketään joka tällä viikolla olisi testaamassa?
Nyt on aloitettava työhommat tai ainakin yritettävä. Mutta palailen lukemaan kuulumisia.
-pietu-
Minäkin täällä koneellla pikaseen näin työpäivän lomassa.
Luin pinon läpi mutta nyt en muista mitä mun piti kommentoida : (,
luulin ettei dementia ole tartuntatauti mutta näyttää olevan...
Pietun kanssa mennään samoissa fiiliksissä !
Mietin just tässä oireettomuutta ja oireita ja tulin siihen tulokseen että kun aina höyrytään sitä, että kun on paljon oireita niin se on hyvä merkki raskaudesta mutta sanoisin ainakin omasta kokemuksesta että pas..n marjat !!
Mulla oli tässä tuulimunaraskaudessa oli kaikki mahdolliset oireet, rinnat kipeet, järkyttävä kuvotus 24-h vrkssä,muutamat oksutkin, väsymys, pissalla laukkaamiset ym siis oireita enemmän kuin kaikissa kolmessa hyvin loppuun mennessä raskaudessa yhteensä ja yksi niistä on ollut sentään tuplaraskaus !!
Itse en henkilökohtisesti enään anna mitään arvoa noille " oireille" vaan jätän ne ihan omaan arvoonsa !!
Oma (.) sen verran että kp 23/ max 35 menossa enkä ainakaan ovista ole huomannut ( limat tms) joten odotellaan mitä tapahtuu ja terokuuri tältä osin loppuu nyt torstaina !!
Tosin odottavan aika on TOOOSI pitkä !!
Mutta nyt menen syömään !
Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille kultsuille !
Isotikru
Olen ihan samaa mieltä isotikrun kanssa noista oireiden etsimisestä. kakden onnistuneen raskauden kokeneena ei kummassakaan ole ollut mitään merkittäviä oireita;rinta-aristuksia, pahoinvointia ym ja nyt sitä hullunlailla etsii jos sattuisi rinnannippukkaa särkemään. Ihan suututtaa tämä oma hölmöys, mutta minkäs teet kun vauvakuume on niin kova että sattuu. Eipä noissa minun kahdessa km ole kovin oireita ollut eli en ole etukäteen ennen testiä pystynyt sanomaan että raskaana ollaan. Sitten taas lukee noita palstoja joissa jotkut saavat oireita viikko oviksesta. Kai meitä niin erilaisia on...
Isotikrulle vielä tuosta oviksesta; itse menetin jo tavallaan toivoni oviksesta tuossa kp 20 tietämillä mutta sitkeästi jatkoin tikuttelua ja kp24 sitten olikin tasavahvat. Jostain luin ettei saa testiä aamupissasta tehdä mutta olin yöllä (joskus puolen yön aikaan) käynyt vessassa ja aamulla puoli seitsemän aikaan tein sen testin ja ihan vahva viiva oli. Oliko se niin ettei FH erity yön aikana mutta jostain kumman syystä minulla näytti ihan ok. Tosin testasin päivällä ja ilalla vielä uudelleen ja seuraavana aamuna olikin jo haalenemaan päin. Pitää siis sanoa vielä että puolitan noita aconin tikkuja, siksi raaskiin niin useasti testata.
Mukavaa oli pinkerton kuulla sinustakin ja että olo on hyvä. Monennellako viikolla olet jo menossa?
Mutta taas yritettävä työn pariin.
-pietu-
Tännepä ei mitään ihmeempiä, olo ei ole miksikään muuttunut, rinnat hieman kipeät ja huono olo vaivaa välillä. Ja öisin herään vessaan ainakin kerran nykyisin. Eilen iski tosin hillitön ruisleivän himo, muuten ei oiken tee mitään mieli vaikka nälkä vaivaa aika nopeasti. Neuvolaa en ole vielä varannut kun eilen aamulla yritin soittaa niin epäystävällinen nainen vastasi jossain keskuksessa että ovat kursseilla ja että soittoaika on sitäpaitsi klo 12-13. Jaa, no täytyypä yrittää jostain soittaa jossain vällissä, täällä töissä kun on paperinohuet seinät niin täytyy yrittää vaania sopiva tilaisuus ettei naapurit ole kuulolla.
Maanantaina oli töissä käynnistysvaikeuksia, ei huvittanut tippaakaan olla täällä mutta ehkä tämä taas tästä kun viikko etenee.
Mukavaa että pietu ja isotikru ovat jo päässeet kohti uutta yritystä.
Senniina olit näköjään ilmoittautunut tuonne kesäkuisiin odottajiin. Käyn sitä pinoa lueskelemassa mutta en ole vielä sinne ilmoittautunut, ehkä sitten joskus np-ultran jälkeen jos sinne asti päästään.
Katsoin sen inhimillisen tekijän minäkin, en tiedä oliko hyvä ajatus kun sitten vain ruokkii omia pelkojaan. Toisaalta oli ihan hyvät keskustelijat, ei mitään paasaajia tuomitsemassa toisten ratkaisuja vaikeassa tilanteessa.
Täällä oli aamulla liukkaat jalkakäytävät kun kosteus oli jäätynyt kiinni. Onneksi on talvirenkaat jo alla. Ja koira nauttii ulkona kun ei ole kuuma vaan jäätyneellä nurmikolla on ihana möyriä =), itsekin tulee hyvälle mielelle kun katselee kuinka se nauttii. Katsotaan nyt tuleeko se luvattu lumisade iltapäivällä. Teillä pohjoisemmassa asuvilla onkin jo lumipeite ja jutuista päätellen ihanan jouluinen tunnelma.
lumen ja pikkupakkasen keskeltä! Kiitokset Pinkertonillekin onnitteluista ja muillekin, joita en ole muistanut kiittää!
Oireet ja oireettomuus. Niinpä. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että sellaiset etukäteisoireet ovat ihan huuhaata. Olo ennen plussaa oli sellainen, että mitä tahansa olis voinut tapahtua. Tavallisia pms-oireita siis, lukuunottamatta sitä silmännykimistä=) Nytkään ei tunnu miltään. Tissit ovat kipeet, jos niitä oikein rouhii. Välillä mukamas vähän huippaa. Palelee ajoittain. Pitäis olla tyytyväinen ja nauttia olotilasta, mutta vaikeeta se on sekin. Ihme juttu. Kai sitä on pelko perseessä loppuun asti.
Eilinen meni ketuiks. En tehnyt mitään. Tänään pitää mennä kauppaan, kun poika tulee mulle. Ihanaa, että tulee vähän älämölöä taloon ja muuta ajateltavaa kuin tuulimuna tms. epäonni..
Sonjaemma, ilmoittauduin tuonne kesäkuisiin, mutta pelottaa, josko tein sen liian aikaisin. Ilmoittauduin myös siihen keskikesän pinkkaan, kun siellä on yksi tuttu clomisteista. Katotaan kirjoittelenko kumpaan vai kumpaankaan. Tänne ainakin=)
Täälläkin odotellaan lumisateita :-)) Saisi jo tulla valkea maa, että voisi virittäytyä joulun tunnelmaan. OOOO juuri nyt vilkaisin olkani taakse ja mitä näenkään, valkeaa unelmaa satelee, pienen pieniä hiutaleita .Ihanaa-jippiiiiii .. Vointi lonkan kannalta on eilistä parempi, eli kipu melkein kokonaan poissa, mutta olen ollut nyt muutamia päiviä ilman zyrteciä ja heti on olo tukkoinen ja samalla räkäinenkin, eli ei auta muu, kuin käydä ostamassa paketti mennessäni töihin. Käytän myös aamuin illoin tuota rhinocortison suihketta allergiseen nuhaan, mikä ollut aika hyvissä kuosissa jo monta vuotta, mutta raskaus sai sen puhkemaan uudestaan :-( Muutoin vointi ihan hyvä, mutta jotenkin ei jaksaisi käydä töissä, haluan käydä, mutta voimavarat on vähissä, anyway tänään taas iltaan ...
Senniina: Itse olen ajatellut myös, ettei sellaisia r-oireita ennen testaamista voi olla, mutta kyllä vain voi :-)) Mullehan viime heinäkuussa puhkesi yllättävä kurkkukipu ja flunssa kuumeen kera, ja se oli ns. aavistus, että jotakin on tapahtumassa. Tämä oli kp23-kp26 kohdalla hieman aikaisemmin kuin normaali kierto olisi alkanut, ja pari päivää perästä ostettiin testi, koska oli vain sellainen raskautunut tunne, että tiesin 99.5%, että raskaana olen.
Täällä vkot-20 poksuu viikonloppuna rikki-eli puoliväli ystävät rakkaat :-))
Vm:lle jaksuja kotiin, koittakaahan parantua !!!
Kaikille lumista ja muutenkin mukavaa tiistaita t. emmi rv-19+2
Emmi, voihan toki olla raskausoireita ennen testaamista, niin monet täällä ainakin kirjoittelevat. Mulla ne eivät vaan juurikaan poikenneet pms-oireista. Jotakin pikku eroavaisuuksia ehkä oli, mutta kierrot tämän vuoden aikana ovat olleet niin erilaisia, että en enää ihmetellyt mitään " oiretta" , kun kaikki olivat siihen mennessä tarkoittaneet menkkoja. Olihan mullakin flunssa, josta ei sitten tullut kunnollista. Minkäänlaista raskautunutta tunnetta ei ollut, kuten esikoisen kohdalla oli. Silloin testasin rauhallisin mielin, koska jostain vain tiesin, että nyt on tärppi käynyt. Nyt sellainen oli kaukana minusta, enkä meinannut haluta testata ollenkaan.
Täällä taitaa olla muitakin joulufriikkejä kuin minä;-) Mulla on jo valotkin puussa. Ne on vaan niin nätit pimeessä, enkä ajattele niitä niin jouluvaloina kuten joskus aikaisemmin. Parit myyjäiset on tulossa ja rakastan askartelua. Viime vuonna tein sellaisia pieniä huopatötterökuusia ja koristelin ne kultalankaan pujotetuilla helmillä. Hyvin menivät kaupaksi. Pidän varmaan itsekseni pikkujoulut meidän ulkosaunan pukuhuoneessa, kun se on niin tunnelmallinen. Kynttilöitä ja kuusenhavuja, höyryävää juomaa ja tuli takkaan. On se ihanaa, että elämässä on tällaisia pieniä iloja, kuten jouluvalmistelut lokakuussa!
aamupissasta, taisi olla jonkun kirjoitus täällä palstalla.
Tilasin kuitenkin juuri itselleni paketillisen tikkuja (vaikka niin ajattelin, etten rupea tikuttamaan) eikä ohjeissa sanottu mitään sellaista, että aamuvirtsa ei kelpaisi.
pahoillani mä olen sun puolesta ja toivon sulle voimia jaksaa eteenpäin.