Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKSET VIIKKO 44

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän pettynyt Ti-Ti Nallen dvd:hen kun eihän siinä ne nallet näy juuri ollenkaan kun se Riitta on kameran edessä koko ajan....nyt ymmärrän miksi kaikki eivät Ti-Ti Nallesta tykkää...

Mitä muita kivoja dvd-levyjä tämän ikäisille olisi? Mitä suosittelette?

Entä kuunteletteko pitkillä automatkoilla satucd:tä? Mareilako mainitsi jostain levystä kun nukuttaa Antonia vai kukahan se oli? Mitä suosittelette?

Vierailija
22/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen tulin minäkin pinoa kasvattamaan =)

Ekaksi kaikille odottajille, HYVIN tuttuja teidän tunteet, esikoisen jälkeen ei_vaan_ehdi keskittyä samalla tavalla uuteen raskauteen. Minä tunsin huonoa omaa tuntoa siitä ja huonoina hetkinä pelotti niin paljon, että mietin eikö tätä voi perua? Mutta se oli kaiken vaivan arvoista, kakkosta RAKASTAA ihan yhtä paljon kuin ykköstä ja yhtä suurella innolla (en enää niin hätäisenä) katselen ja seuraan Antonin kehitystä, kuin esikoisen kehitystä =) Minä olen kokenut aivan ihanana tämän kakkosen kanssa sen, ettei ole enää kiire. Vaikka poju lähti liikkeelle hitaasti yms, ei tullut olo voi miksi se ei nyt kävele/konttaa mitä vaan. Vaan osasin nauttia 100%:sesti joka ikisestä vaiheesta mikä kehitykseen kuuluu. Tästä vauva ajasta jäi levollisen rauhallinen olo. Ja lisäksi itseensä luottaa paaljon enemmän. Ja minä myönnän pienen kateuden piston, teitä odottajia kohtaa.

Lyle: Voi teillä kuulostaa aivan samalta kuin meillä, pienellä miehellä on suuri uhma. Kyllä se siitä ajan kanssa.

Kiiamaria: Me ei automatkoilla kuunnella satu cd:itä, mutta nukuttaessa kuunnellaan. Anton kuuntelee " Satuja miesten lukemana" nimistä cd:tä. Siitä tykkää kovasti.

Dvd asiaan ei ole mielipidettä, se Riitta tosiaa on ärsyttävä, en ole oikein keksinyt mitä voisi ostaa.

Nyt Anton hermostui, pakko lopettaa

Mareila+Anton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suunnitellaan täällä meidän Suomi-koulun 30-vuotisjuhlia kesäksi. Koska tapahtuma on aika iso, niin olemme ajatelleet pyytää jotain suomalaista lasten suosikkia esiintymään. Olemme luultavasti päätymässä Rölliin, mutta naurettiin just kokouksessa kauheasti että pitäis kyllä varmaan pyyttää Riittaa (ja mahdollisesti sitä Ti-ti:ä...) että saatais perheiden isätkin tulemaan juhlaan ;-))) Se on kyllä näin äidin näkökulmasta aika erikoinen täti.

Vierailija
24/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulee nyt au pair 15. päivä Amandaa hoitamaan! Olen tosi tosi onnellinen ja helpottunut, on stressannut kauheasti nämä omat työt, kun aika ei riitä, ja kaikki illat ja ns vapaa-ajat menee töihin. Vaikuttaa tosi mukavalta tytöltä (Lieksasta kotosin) ja odottaa hirveästi tänne pääsyä.

Vierailija
25/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään kunnon perjantai-iltaa: Laura nukahti hetki sitten, ja väsynyt mieheni on nukkunut sohvalla jo varmaan kaksi tuntia ellei enemmän. Itsekin voisin mennä jo nukkumaan, mutta ostettiin tänään nougatjätskiä, ja ehdottomasti haluan vielä maistella sitä vähäsen : ).

Joo, tosiaan ihania juttuja nämä lapsukaiset tekevät! Ja niin kuin ainakin Kent sanoi, niiiin tosissaan ja tärkeinä. Laura oli nyt illalla ihana, kun huomasi isin nukahtaneen sohvalle. " Isi nukkuu, peitto" hän sanoi ja lähti hakemaan isille peittoa. Sepä löytyikin kylppärin pyykkikorista, jossa L oli aikaisemmin päivällä huomannut oman muumiaiheisen pussilakanansa olevan. Sillä Laura sitten kävi peittelemässä isin ja antoi vielä suukon poskelle. Ihana ihana Laura!

Kiiamarian tavoin ajattelen monesti, että noita juttuja pitäisi ehdottomasti kirjoittaa muistiin. Oma äitini väittää, ettei muista " mitään" meidän vauva- ja taaperoajoista tai meistä lapsista pieninä yksilöinä. Ihmettelen usein, että voiko se olla totta vai mikä meidän äitiä vaivaa? Pelottavaa nimittäin, jos noin ihan oikeasti käy!

Kiitos monille teistä toista ja myöhempiä raskauksia koskevien kokemusten jakamisesta! Joo, romanttiset unelmoinnit ovat tosiaan korvautuneet tällä kertaa arkirealismilla. Mutta voisihan sitä ajatella niinkin (tulipas juuri mieleeni), että voisiko pikkukakkosen hoitaminen ollakin sen ansiosta ehkä jopa helpompaa ja ihanampaa kuin mitä nyt luulisi?!? Siis meinaan sitä, että tuskin tulee kohdattua samanlaista " pudotusta" ihanista vauva-ajatuksista Todellisuuteen kuin esikoisen kohdalla? Hm, tätä pitää miettiä.

Vaan nyt minä siirryn sen jätskin pariin. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

t. Ompunäiti 13+1 ja Laura 9.4.05

Vierailija
26/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten lasten halloweenit pulkassa ja lapset nukkumassa. Kaikki meni paremmin kuin hyvin tosin loppuvaiheessa oli havaittavissa pientä hysteriaa lapsilla ;-)

Elmo oli merirosvo (pikku tikareineen;-)) , keskimmäinen Zorro ja esikoinen yllättäen vamppyyri. Ainoat " kauhun" hetket kohdattiin, kun maskeerasin esikoista javalmis lopputulos oli Elmosta, kunnon kauhuraivareiden arvoinen :-( Kun selitin, että se on vain Eemeli, niin Elmo huusi, että :" EI OO!!!!" . No loppujen lopuksi päästiin taas ystäviksi, kun kiltti vampyyri-herra lahjoi Elmoa suklaalla ja meinasi tikahtua äidin kutitukseen :-) Loppujen lopuksi Elmokin jo uskalsi kutitella veikkaa. Mutta joo tulipa taas pikku näpäytys äidille, miten realismissa kiinni nämä Hippuset ovat....niin ja miten pieniä kuitenkin.

Huomista odotan todenteolla, meillä on silloin aikuisten Halloweenit. Ne järjestetään meidän paikallisessa ( tuttu omistaja, yksityistilaisuus), paikalle on ilmoittautunut noin 60 ystävää/tuttavaa, paikalla soittaa ystävien bändi ja ainiin kutsussa on kohta " pukeutumispakko" , joten odotan kirjavaa porukkaa.

Järjestäjinä meitä on 4 eli noita-akkakerho, niinkuin miehet meitä nimittää :-) Meitä on siis 4 ystävystä, joiden yksi yhteinen tekijä on, että kaikilla on 3 kissaa. Me kaikki olemme myöskin jotenkin ristiin toistemme lapsien kummitätejä, joten juhlia riittää vuosittain....niin parhaana herkkuna tietysti se arkisen aherruksen manaus ja masennuksen poisto.

Minäkin voin vakuuttaa, että kyllä kaikki lutviutuu sen 2 lapsen kanssa ja totta tosiaan ....siihen toiseen raskauteen ei vain voi keskittyä samalla tavalla kuin esikoisen. Minä otin tavakseni " jutella" ja silitellä vatsaani iltaisin ennenkuin kävin nukkumaan.....poisti ainakin vähän huonoa omaa tuntoa.

Ja Ompun-äiti....se on ihan sata varma, että toisesta vauvasta osaat jo nauttiakkin enemmän, kun ei koko ajan tarvitse olla 2pelko perseessä" , että teenkö mä nyt kaikki oikein, mikä näppy sillä nyt on, tuleekohan sille traumoja etc.

Mitä tulee tuohon äitisi " muistamattomuuteen lapsuusajoistasi, niin sorry.....niin se vaan menee. Minäkään en muistaisi puoliakaan esikoisen vauva-ajasta ja toilailuista, jos en olisi niitä tunnollisesti ylös pistänyt. Ja väitän omaavani ihan hyvän muistin......kai ;-)

Lopuksi Hippuspiristys. Elmohan on läpsinyt sitä yhtä mun ystäväni poikaa ja huolella lähi viikkoina......no tänään, kun Elmo näki Jimin tulevan juhliin, niin hän ryntäsi halaamaan ja huusi " kaveli" ....:-) ihan onnessaan.