Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko suhteuttaa elämääsi muiden elämään?

Vierailija
16.09.2022 |

Tarkoitan, kun sinulla on vaikeaa, niin mietitkö koskaan että onneksi en sentään istu vankilassa, ole ulosotossa, ole syöpäsairas, ole 10 lapsen äiti jne? Minulla tuo auttaa jos on vastoinkäymisiä, mietin kuinka paljon huonommin voisi asiat olla ja että olen kuitenkin terve, on ihana perhe ja talous kunnossa ja nämä vaikeudet ovat ohimeneviä. Olen saanut joskus kritiikkiä, ettei kuulemma noin voi ajatella, että aina jollain muulla on asiat huonommin.

Mitä mieltä sinä olet?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sinua auttaa voimaan hyvin ikävässä tilanteessa, käytä ihmeessä tuota keinoa. Siinä vaan voi olla se vaara, ettei huomaa todellisia tunteitaan tai hyväksy niitä. Toivottavasti sinulla ei ole vahvaa muiden ihmisten miellyttämisen tarvetta, ettet unohda itseäsi.

Onko mulla tuollaista? Hyvin vähän. Mulla on tapana enemminkin hakeutua tilanteesta hetkeksi pois esim. liikunnan avulla, jolloin saan tilaa ajatuksille ja ehkä näen asiat uudestaan vähän eri kantilta. Kyseenalaistan myös omia ajatuksiani usein, että mitä voin oppia tilanteesta ja miten toimia toisin.

Vierailija
2/2 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se sinua auttaa voimaan hyvin ikävässä tilanteessa, käytä ihmeessä tuota keinoa. Siinä vaan voi olla se vaara, ettei huomaa todellisia tunteitaan tai hyväksy niitä. Toivottavasti sinulla ei ole vahvaa muiden ihmisten miellyttämisen tarvetta, ettet unohda itseäsi.

Onko mulla tuollaista? Hyvin vähän. Mulla on tapana enemminkin hakeutua tilanteesta hetkeksi pois esim. liikunnan avulla, jolloin saan tilaa ajatuksille ja ehkä näen asiat uudestaan vähän eri kantilta. Kyseenalaistan myös omia ajatuksiani usein, että mitä voin oppia tilanteesta ja miten toimia toisin.

Tarkennan: eli eri kantilta katsoen tarkoitan, että koetan paremmin pureskella uudestaan esim. vasta-argumentteja sekä niiden syitä ja seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan