Mummo on jättänyt kolesterolilääkkeet syömättä.
Kävi ilmi, että mummo on jättänyt kolesterolilääkkeet syömättä jo pitkän aikaa. Sillä on sydämen vajaatoimintaa ja korkea kolesteroli. Mitä haittaa tuosta voi seurata?
Kommentit (23)
Punainen liha pois, ruokavalioon kaurapuuroa vähintään kerran päivässä ja joka päivä loraus camelinaöljyä lautaselle.
Äitini ei pystynyt kunnolla kävelemään statiinien käyttöönoton jälkeen. Lopetti vähäksi aikaa, mutta kun lääkäri oli niin vihainen niin piti kuulemma aloittaa uudelleen. Hän on 85-vuotias ja kulkee taas huonosti. En minä ole mikään häntä tai muita neuvomaan, mutta vähän ihmetyttää.
Hänellä ei taida olla oikein kunnossa myöskään Thyroxin lääkitys tai sitten ottaa niitä tabletteja, milloin sattuu. Omat kolesteroliarvoni laskivat puolessa vuodessa tuon lääkityksen aloittamisen jälkeen. (Olen aina ollut hoikka ja syönyt enemmän kasviksia kuin lihaa, ainoa pahe ovat juustot, mutta ei niitäkään kukaan määrättömästi mätä).
Pitäisi varmaan mennä hänen kanssaan yhtäaikaa vastaanotolle.
Toisaalta mummo varmaan ajatellut, että eipähän jää tänne sitten kitumaan sen infarktinsa jälkeen. Eli jos on jo ikäihminen, niin antaa itse päättää haluaako kuolla ennemmin vai vasta myöhemmin.