Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo on jättänyt kolesterolilääkkeet syömättä.

Vierailija
15.09.2022 |

Kävi ilmi, että mummo on jättänyt kolesterolilääkkeet syömättä jo pitkän aikaa. Sillä on sydämen vajaatoimintaa ja korkea kolesteroli. Mitä haittaa tuosta voi seurata?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

Vierailija
2/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa vaikuttaa el in ajan odotteeseen jopa muutamia päiviä tai viikkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen mummo? Jonkun vanhuksen on ihan turha mitään statiineja syödä.

Vierailija
4/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään

Miksihän niitä sitten on määrätty?

Vierailija
5/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla läkäreitä.Itse opetin niiden syönnin kävi jalkoihini katkokävelynä ja vatsan väänteinä .Syön sen sijaan 2 kpl. Punariisi tabletteja päivässä.

Vierailija
6/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kolesteroli lisää suonten kalkkeutumista. Lääkkeellä yritetään ehkäistä kalkkeumien kertymistä esim. sepelvaltimoihin, mikä voisi johtaa sydäninfarktiin. Kolesterolilääke on ns. "ennustetta parantava" lääke, eli sairauden/ongelman eteneminen hidastuu ja potilaan ennuste paranee. Lääkkeen poisjättäminen ei varsinaisesti suoraan tee mummollesi mitään oireita, mutta pitkällä aikavälillä hänen tilansa voi olla parempi jos hän syö lääkkeen ohjeen mukaan.

Vierailija
7/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta mummon aikuisille lapsille!

Vierailija
8/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mummon vointi kohenee. Kolesterolilääkityksen tehosta ei ole olemassa 100% varmoja tutkimuksia, mutta se tiedetään, että lääke aiheuttaa enemmän ikäviä sivuoireita kuin pidentää ikää.

Vierailija
9/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustako kirjoitat? Kysy ensin siltä mummolta, mitä haittaa oli kolesterolilääkkeistä. Seuraavaksi kysyt, mitä haittaa on korkeasta kolesterolista.

Mielestäni on parempi kuolla sydänkohtaukseen korkean kolesterolin vuoksi kuin lojua dementoituneena vanhustensäilytyslaitoksessa.

Vierailija
10/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti mummon vointi kohenee. Kolesterolilääkityksen tehosta ei ole olemassa 100% varmoja tutkimuksia, mutta se tiedetään, että lääke aiheuttaa enemmän ikäviä sivuoireita kuin pidentää ikää.

Väärää tietoa. T. Lääkäri.

Vierailija
11/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla läkäreitä.Itse opetin niiden syönnin kävi jalkoihini katkokävelynä ja vatsan väänteinä .Syön sen sijaan 2 kpl. Punariisi tabletteja päivässä.

Hopeavettä juomaksi🤣

Vierailija
12/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 70v vanhusten kuolema oli jotakin aivan muuta kuin korkean kolestrolin aiheuttamaa kertoi lancetin tutkimus jokon antti heikkälä viittasi.

siksi lopetin omaiseltani sen syönniin kun kulku loppui ei mennyt kuin puolta askelta

Vierailija
13/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti niitä vaan on tuttavapiirissä kupsahtanut porukkaa juuri kolesterolilääkkeiden aloituksen jälkeen... Yhdellä ystävällä alkoi mennä kans jalat ja pyörrytti, kun otti niitä lääkkeitä. Lopetti lääkkeet, sanoi että puolukka ja kaurapuuro ajaa saman asian. Mikä saattaa pitää paikkaansa, koska itse syön paljon marjoja ja joka aamu kaurapuuroa ja kolesterolit oli ihanteelliset, vaikka syön myös paljon voita ja juustoa. Toisaalta ne on myös paljon perinnöllisiä. Poikakaveri kertoi, että oli ollut sairaalan labrassa sivarissa ja siellä oli käynyt labroissa joku mies, jolla oli kolesterolit ihan taivaissa. Oli oikein nähny siitä verestä, miten paljon siinä on rasvaa, mutta niin se vaan jaloillaan oli toistaiseksi.

Vierailija
14/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen mummo? Jonkun vanhuksen on ihan turha mitään statiineja syödä.

Mummo on 64v. Mulla on vielä iso- mummakin elossa. Ei kai sille oikein pakosti niitä voi syöttää, ei ole edes eläkkeellä vielä. Äiti vaan suuttui ja hermostui ihan kamalasti.

Vierailija
15/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa äitiäni (A.) hoivakodissa, samassa huoneessa oli toinen vanha nainen, äitiäni vanhempi. Hänelle tuli vieraita, ystäviä, entisiä työkavereita. Tämä "huonekaveri" nukkui eikä tajunnut vieraista mitään. Vieraat sitten juttelivat keskenään, että "minä jätin sen kolestrolilääkityksen kokonaan pois ja olo parani". 

En sanonut siihen mitään, mutta mieli teki sanoa, että tuliko niistä jotain sivuvaikutuksia ja oisko kumminkin kannattanut jutella niistä määrävän lääkärin kanssa? 

Pointti: netissä tmv. "uutisoidaan" että kolestrolilääkkeistä ei ole mitään hyötyä. Ja jotkut sitten uskoo siihen "uutiseen".

Vierailija
16/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kans. Sitten nyt kun ruoka on kallistunut, niin se on vaihtanut myös Benecolin Oivariiniin, kun Oivariini on halvempaa sekä vähärasvaisen juuston tosi rasvaiseen ulkomaiseen kermajuustoon, kun se on halvempaa. 

Vierailija
17/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen useamman jotka menevät "jalattomiksi" kolesterolilääkkeistä.

eräs mies syö kuureina kun ei kestä sitä jatkuvaa huonoa oloa ja särkyä.

Vierailija
18/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä seuraa siitä? Todennäköisesti voi paremmin.

Kolesterolilääkkeet ovat maailman suurin huijaus, jonka takana on isot rahat.

Vierailija
19/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä seuraa siitä? Todennäköisesti voi paremmin.

Kolesterolilääkkeet ovat maailman suurin huijaus, jonka takana on isot rahat.

Voi olla, en _minä_ sitä tiedä. Ainoa minkä tiedän, tai siis luulen tietäväni, että sen lääkkeen vaikutusta pitäisi kontrolloida verikokeilla. No, se pitäisi alkaa jo n. vähän ennen eläkeikää (mikä se nyt kenelläkin on...).

Vierailija
20/23 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii jalat vaikka olen lähes 30 vuotta kolesteroli pillereitä napsinut.

Kyykkäminen on vähän kankeahkoa varsinkin ylös nousu, mutta se johtuu syntymävuodesta eikä pillereistä.

Puolukka tai juolukka ei auta pätkäkään , jos kolesteroli ns.sukuvika kun ei sitä alenna edes normilääkkeet tarpeeksi.