Mitäs luulet, mahdetaanko sua koskaan muistella kun olet kuollut?
Käydäänkö haudalla viemässä kukkia/kynttilöitä ja itkemässä?Miten on?
Kommentit (56)
Jos kuolen lähiaikoina niin varmaan joo, jos kuolen vanhana niin tuskin. Ei ole omaa perhettä ja kavereita vain muutama.
En itse käy koskaan kenenkään haudalla viemässä kukkia enkä kynttilöitä enkä missään nimessä halua tätä muilta sitten kun minusta aika jättää. Kyllä lapset ja lapsenlapset sitten muistelevat, mutta kun minusta tulee vanhana varmaan kärttyisä ja pahanhajuinen, niin luultavasti ovat vain helpottuneita.
Lapset ja jäljelle jäävät lähisukulaiset muistanevat. Mm. kesämökki jää jälkeeni, ja sukututkimus.
Ei muistele ja jos joku niin ilkeämielisesti.
Jos jälkeen jää joku läheinen, niin hän tai he varmaan kunnes kuolevat. Ennemmin tai myöhemmin saman "kohtalon" kokevat kaikki. Joitakin valtioiden johtajia tms muistellaan pitkään, mutta sekin muistelu muuttuu lopulta historian kirjojen havinaksi.
Luultavasti ei, koska minua huomattavasti merkittävämmätkin ihmiset ovat unohtuneet ja vieläpä melko nopeasti. Eikä se nyt välttämättä ole huono juttu. Melkeinpä kauheinta olisi, jos joku vielä sadan vuoden päästäkin vatvoisi sanomisiani ja tekemisiäni.
Vierailija kirjoitti:
En ole katsomassa
En voi vastata tuohon.
Ymmärrätkö lukumasi?
--
ALOITUS:
Mitäs luulet, mahdetaanko sua koskaan muistella kun olet kuollut?
--
Tässä ei kysytty faktaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole katsomassa
En voi vastata tuohon.
Kuitenkin vastasit!
Ei muistella. Ihmiset on tusinatavaraa.
Epäilen vahvasti ettei kukaan käy, eihän eläviäkään muisteta nykyisin kuin pakosta, ohuesta velvollisuuden tunteesta tai jos halutaan jotain, joten miksi kävisivät edes haudallani, eivät saa enää mitään, joten todennäköisesti heidän mielestä hyödytön reissu.
Varmasti muistaa. Ainakin testamentti ja perintö muistuttaa kahdesti.😁
Jos kuolen vasta vanhana, niin korkeintaan sisarusten lapset muistelee, että heillä oli se ulkomailla asunut täti, jota näkivät todella harvoin. Ehkä miettivät, että eikös se joskus asunut Mosambikissa ja sitten jossain Keski-Aasiassakin kai.
Mitä tällaisia kysyt? Vastaa itse kysymykseen äläkä koeta muita pistää alamaihin (mikä on todellinen tarkoitusperäsi, jälleen). Ja ei, kusipää, kuollutta ei kiinnosta kysymyksesi joten sama se, vain NARSISTIA kiinnostaa elonsa aikana tuo kysymys pakkomielteisyyteen asti, mietipä sitä.
Helppo vastata, ei muistella. Tämä suku sen verran sekopäistä sakkia että ketään ei muistele tai ikävöi kukaan, edes minä omia vanhempia .Paras ku ei ois koko sukua koskaan ollukkaan.
Mitä sillä on väliä? Ei kuolleena kukaan tiedä onko haudalla kynttilöitä vai ei.