Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko imettää vierasta lasta?

Vierailija
29.10.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan normaalia joissain kulttuureissa: jos äidin oma maito ei riitä, lapsi saa rintaa " maitoäidiltään" , eikä anneta mitään korvikkeita.

Vierailija
2/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy sanoa että tulisin mustasukkaiseksi jos joku vieras imettäisi minun lastani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten miettisin pitkään... Jos joku tyttövauva olis tissiä vaille niin ehkä, poikaa en.

Vierailija
4/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli serkkunsa vauva hoidossa, kun kävimme heillä, asuvat melkein naapurissa. Ikää vauvalla puolitoista kuukautta ja kirjaimellisesti huutava nälkä. Äiti ei antanut maitopulloa mukaan, koska pitää kynsin hampain kiinni siitä periaatteesta että vauvaa syötetään 3 tunnin välein, vaikka mikä olisi. Äiti siis oli kampaajalla, ja oli syöttänyt vauvan ennen lähtöään, mutta pikkuinen itki nälissään kun ei ressukka tunne kelloa, eikä tiennyt ettei vielä ole ruoka-aika....Ojensin auttavan tissini, napero söi mielellään ja itku lakkasi siihen. Äidille emme kertoneet mitään, kun ei tiedetty miten olisi suhtautunut siihen. Ei ollut ollenkaan outoa imettää vierasta lasta, ihan luonnolliselta se tuntui.

Vierailija
5/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle tai sinnepäin ainakin.. Lastenkodissa oli sitten näitä hylättyjä vauvoja ja yhtä niistä lykästi suuresti, sai yhdeltä suomalaisnaiselta varmaan pienen elämänsä ensimmäisen ja ainoan äidinmaitoannoksen rinnasta suoraan, aidon sylikokemuksen kera.

Minusta tuo tilanne olisi aivan ehdoton, aivan varmasti jos itseltä vain maitoa heruisi, voisin jollekin vauvanreppanalle antaakin.

Mitään kaverin vauvan imetystä en lähtisi ollenkaan tekemään..

Vierailija
6/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joten miettisin pitkään... Jos joku tyttövauva olis tissiä vaille niin ehkä, poikaa en.

Vierailija
7/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse tilanteessa, että joutuisin vaikka sairaalaan, niin olisin vain tyytyväinen jos joku muu imettäisi lastani, jos en itse voisi imettää.

Vierailija
8/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jostain syystä äiti olisi estynyt imettämään ja vauva rääkyisi nälkäänsä, niin kyllä voisin. Muutoin kyllä ajatus tuntuisi hassulle..

Vierailija
9/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö, että lapsi/äiti/hoitaja tulee nykäisemään kauppakeskuksessa hihasta, että et viittis antaa tissii? Vai niin, että tuntee lapsen entuudestaan, mutta se on " vieras" ts. " ei oma" ?

En ole koskaan imettänyt ketään (äiti kylläkin olen), joten vaikea sanoa (itse asiassa voisin sanoa, että *en voisi*, koska en siihen kykenisi ;) mutta kuvittelisin, ettei ongelmaa olisi. Riippuu se vähän lapsen iästäkin, ja tarpeen syystä.

Vierailija
10/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä eroa tyttö- ja poikavauvalla on tässä asiassa?

Vierailija
11/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Venäjälle tai sinnepäin ainakin.. Lastenkodissa oli sitten näitä hylättyjä vauvoja ja yhtä niistä lykästi suuresti, sai yhdeltä suomalaisnaiselta varmaan pienen elämänsä ensimmäisen ja ainoan äidinmaitoannoksen rinnasta suoraan, aidon sylikokemuksen kera.

Niin. TEkikö enemmän hallaa vai hyvää, kun se sylikokemus sitten poistui samantien lapsen elämästä ikiajoiksi...?

Minusta olisi ollut ihanaa saada imetettyä omaa lastani. Ikävä kyllä hän oli jo yli vuoden ikäinen tullessaan (lastenkodista) omaksemme, ja ajattelin silloin, että tämä äitiyden aloitus on ihan tarpeeksi hässäkkää ilman mitään imetysstressiä, hormonilääkkeitä, lypsämisruljansseja tms. mitä tarvittaisiin maidon nostamiseen ilman synnytystä, saati sitten tissin tarjoaminen lapselle, joka ei sellaista ollut ikinä nähnytkään :)

Vierailija
12/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran niin kovasti ällöttää ajatus poikavauvasta tissillä....

Sääliksi käy.

T: tytön ja pojan äiti, jota ei lainkaan ällötä imettää suloista poikavauvaansa!

Vierailija
13/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos kerran niin kovasti ällöttää ajatus poikavauvasta tissillä....

Sääliksi käy.

T: tytön ja pojan äiti, jota ei lainkaan ällötä imettää suloista poikavauvaansa!

Vierailija
14/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontevinta imetys olisi, jos itsellä ja siskollani olisi yhtä aikaa vauva ja imettäisin siskoni lasta.

Vierailija
15/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin myös ihan iloinen jos joku uskaltautuisi pakkotilanteessa imettämään minun lastani. jos tilanne yhtään antaisi myöten niin ehkä yrittäisin ensin lypsää maitoa pulloon ja antaa siitä. mulla ei ole mitään toisen ihmisen maitoa vastaan, se intiimi kosketus tuntuu ehkä vieraammalta siinä. vaikkei toki sinänsä paha asia olekaan.

Vierailija
16/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen.. Voisin jos olisi ' hyvä' syy, mutta en nyt ihan huvikseni ryhtyisi toisten vauvoja imettämään.

Vierailija
17/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänytkin siskoni lasta ja sitten yhtä toista.

Vierailija
18/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä idea muutenkaan tunnu järin mielekkäältä: ellei lapsi olisi todella nälissään ja muuta ratkaisua ei olisi.

Vierailija
19/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä pystyisinkö muiden. Ja syy oli se, että minulla maitoa yli oman tarpeen, hänellä ei riittänyt maito stressaavan elämäntilanteen vuoksi. Parempi ja luonnollisempi kuin kaupan maito.

Vierailija
20/23 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollu mitenkään erikoista, tietenkään ei tunne toista lasta ja sen tapoja joten vähän opettelua, mut jos tarve vaatii niin voin kyl vastaisuudessakin imettää toisten lapsia ja saa mun lapsiakin imettää.. (siskot ja läheiset ihmiset)