Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epävakaa sisko

Vierailija
15.09.2022 |

Tuli mieleen toisesta keskustelusta kysellä täältä kokemuksia.

Onko teillä perheenjäseniä, jotka ovat epävakaita? Varmaan jotkut epävakaat ovat mukavia ihmisiä, joilla epävakaus pysyy hallinnassa jotenkin. Minulla epävakaa, hyvin vaikealuonteinen sisko joka tuottaa päänvaivaa ja ei hoida tilaansa (ongelmaansa? mikä on oikea sana?) yhtikäs mitenkään. Taas ilmeisesti suuttunut jostain, koska perheen tapaamisessa olin hänelle kuin ilmaa. (Mikä oli oikeastaan ihana helpotus, kerrankin ei draamaa <3).

Onko hyviä vinkkejä miten suhtautua tällaiseen? Haluaisin kohteliaan asialliset välit, mutta onko mahdotonta, jos toisen käytös on tuolla tasolla?

Enkä todellakaan lähde anelemaan vastauksia siihen, mistä on tällä kertaa suuttunut. Ne asiat ovat todella pieniä ja en jaksa kuunnella itkuista vuodatusta siitä miten kaksi kuukautta sitten tiistaina katsoin häntä hieman oudosti.

Onko oikea vastaus vain pitää tiukat rajat ja hyväksyä se, että toinen saattaa ghostata vaikka loppuelämäksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette vaan tule toimeen? Vaikka olette sukua niin ei se periaatteessa mihinkään velvoita. Voitte olla ihan erilaisia ihmisiä jotka on vaan tahtomattaan on sukua keskenään.

Vierailija
2/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimenomaan on oikea vastaus. Jos tanssit hänen pillinsä mukaan niin ottaa kyllä tilanteesta kaiken irti. Oletettavasti aikuinen ihminen kyseessä niin itse on vastuussa tunteistaan.

T. Epävakaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette vaan tule toimeen? Vaikka olette sukua niin ei se periaatteessa mihinkään velvoita. Voitte olla ihan erilaisia ihmisiä jotka on vaan tahtomattaan on sukua keskenään.

Kuitenkin ollaan välillä samoissa juhlissa ja tapaamisissa, siksi olisi kiva edes ne asialliset ja kylmät välit, vaikka ei muuten olisi tekemisissä. Ap

Vierailija
4/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nimenomaan on oikea vastaus. Jos tanssit hänen pillinsä mukaan niin ottaa kyllä tilanteesta kaiken irti. Oletettavasti aikuinen ihminen kyseessä niin itse on vastuussa tunteistaan.

T. Epävakaa

Kiitos paljon vastauksesta! Hyvää tietää, että olen mielestäsi toiminut jotenkin järkevästi, koska tuntuuhan se myös aika kylmältä kun oma sisko kyseessä. AP

Vierailija
5/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En halua olla missään tekemisissä. Tulee ahdistava ja karmea olokin pelkästä ajatuksestakin.

Vierailija
6/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut että kun mulla todetaan diagnoosi niin muut tulevat lopulta perässä. Saavat saman diagnoosin. Sitä ennen ovat lerketelleet kaikille sillä on se.

Vierailija
7/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon huomannut että kun mulla todetaan diagnoosi niin muut tulevat lopulta perässä. Saavat saman diagnoosin. Sitä ennen ovat lerketelleet kaikille sillä on se.

Anteeksi, mutta en ymmärtänyt ihan tätä kommenttia. Mitä siis halusit sanoa? Ap

Vierailija
8/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa paskan olla. Mitä siihen energiaasi ja aikaasi käytät.

Vierailija
9/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan siksi, että jos on "pakko" tavata niin olisiko mahdollisuus asialliseeen meininkiin. Ei tähän taida mitään ässiä hihasta löytyä. Ap

Vierailija
10/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan siksi, että jos on "pakko" tavata niin olisiko mahdollisuus asialliseeen meininkiin. Ei tähän taida mitään ässiä hihasta löytyä. Ap

Itse en ota enää mitään kontaktia vaikka samassa tilassa oltaisiin. Pelkkä neutraali hei voidaan ääneen sanottuna tulkita niin miljoonalla tavalla, parempi vain nyökätä tervehdykseksi ettei tule niitä vääriä äänensävyjä.

Hän ei ole koskaan antanut periksi ja tullut vastaan suututtuaan minulle, päätin että nyt riittää koska on tulkinnut olleensa aina oikeassa ylilyönneissään niin minä en kaipaa sitä laihaa sopua minkä varassa tähän asti ollaan oltu.

Haukkukoon minkä kerkiää, ei kiinnosta pätkääkään ja olo on päätöksen myötä paljon kevyempi.

Vierailija
11/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin tuo on oikea vastaus. Jos aiot muuttaa käytöstäsi siskoasi kohtaan, niin minusta olisi ihan fiksua kertoa asiasta hänelle ja myös syy muutokseen. Ethän sinäkään pidä siitä ettei siskosi kerro sinulle mistä kiikastaa. Jos pelkäät, että hän saa itkupotkuraivarit tai ei puolusteluiltaan kuuntele tms. niin voit vaikka kirjoittaa hänelle asiasta kirjeen, jossa ihan fiksusti kerrot, että välität hänestä, mutta koet siskosi ailahtelun ja suutahtamiset, kertomatta syytä, raskaana, etkä halua tällaista elämääsi. Niinpä olet päättänyt rajoittaa yhteydenpitoa hänen kanssaan ja niin päin pois.

Vierailija
12/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin tuo on oikea vastaus. Jos aiot muuttaa käytöstäsi siskoasi kohtaan, niin minusta olisi ihan fiksua kertoa asiasta hänelle ja myös syy muutokseen. Ethän sinäkään pidä siitä ettei siskosi kerro sinulle mistä kiikastaa. Jos pelkäät, että hän saa itkupotkuraivarit tai ei puolusteluiltaan kuuntele tms. niin voit vaikka kirjoittaa hänelle asiasta kirjeen, jossa ihan fiksusti kerrot, että välität hänestä, mutta koet siskosi ailahtelun ja suutahtamiset, kertomatta syytä, raskaana, etkä halua tällaista elämääsi. Niinpä olet päättänyt rajoittaa yhteydenpitoa hänen kanssaan ja niin päin pois.

Hän ei ole ihminen, joka kykenisi mitenkään ottamaan tuollaisen kirjeen tms. vastaan. Luultavasti levittelisi kylille mahdolliset kipeät asiat, joita olen sinne kirjoittanut. (Ylipäätään se, että joutuisin kirjoittamaan tuollaisen kirjeen on asia, jota en halua kylillä leviteltävän.)

Ap

Vierailija
13/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ihmiset loukkaantuu helposti, he eivät ymmärrä että muilla ihmisillä on omat rajat vaan ylittävät ne jatkuvasti ja kun asioista huomauttaa niin sitten suutaan tai pistetään jopa välit poikki.

Vierailija
14/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa ihminen ei ikinä ole kivaa seuraa pidemmän päälle. Etäiset välit on hyvä, eikä loukkaannu itse siitä miten toinen käyttääntyy, kuuluu kuitenkin sairauteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä