Ylilääkärit kauhuissaan: Poikkeuksellisen voimakas influenssa-aalto tulossa! Lääkärit muistuttavat, että influenssa on täysin eri asia kuin kuumeflunssat. "Influenssa voi olla erittäin vakava tauti." Kannattaako ottaa rokotus vai sairastaa ilman suojaa???
"Husin infektiotautien ylilääkäri Asko Järvisen mukaan asiantuntijapiireissä on arveltu, että kauden 202223 influenssa voi olla voimakkaampi kuin influenssa-aallot ennen korona-aikaa."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f8eb1a70-f0ed-4862-a0fb-82125…
Kaikkien aikojen influenssa-aalto tulossa! :O Moni influenssaa sairastamaton joutuu kokemaan influenssan. :( Aiotteko saada rokotuksen vai sairastaa ilman suojaa?
Kommentit (143)
Ne ottavat influenssarokotuksen, jotka kokevat sen sairauksiensa vuoksi tarpeelliseksi. Muiden on turha asiasta öyhöttää ja käydä kerran päivässä ainakin ensi kesään asti täällä kertomassa, että rokotuksia en ota.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä alkoi , korona taitaa olla hiipumaan päin kun uusia pitää toitottaa.
Sanon taas, kun yksi kauhu hiipuu, toinen on hyllyllä odottamassa.
Koronarokotetuilla on nyt immuunisuojat alhaalla. Olkaahan varovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut rokotetta enkä ota nytkään.
Influenssaan kuolleista suurin osa on rokottamattomia.
Influenssaan kuolleista suurin osa on läskejä luusereita jotka eivät ole pitäneet terveydestään huolta. Sellaiset saa kuollakin.
Eipäs kun vanhuksia! Kuolevat sitten yli 80-vuotiaina, koska ovat pitäneet terveydestään huolta.
Pitkällä aikavälillä kuolleisuus on 100%.
PELÄTKÄÄ.
Paljon pelkoa päivääsi!
nro. 42 jatkaa vielä:
Minulle on ihan sama ottavatko muut ihmiset rokotteen. Ärsyttää kaikki käännyttäminen suuntaan tai toiseen.
Itse otan rokotteen, koska se on halpa ja nopea eikä siitä ole ollut mitään haittaa koskaan. Myöskään lapsen vastustuskyky ei näytä rokotteesta kärsineen, hän on nyt 10 v. ja sairastanut koko elämnsä aikana mm. vain 2 lievää mahatautia ja yhden ainoan korvatulehduksen. Lieviä nuhakuumeita on ollut 1-2 talvessa. On syönyt elämänsä aikana yhden ainoa antibioottikuurin siihen ainoaan korvatulehdukseensa 1-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikiniä ottanut enkä tule ikinä ottamaankaan.
Juo vaan sitä hopeavettä🤣
Vierailija kirjoitti:
Rokotuksen kanssa mielummin. Pari kertaa sairastaneena tiedän miten inhottava olo siitä voi tulla, oli paljon pahempia kuin koronat (kahella piikillä).
Melkein jokainen samassa opiskelijaporukassa vappua viettänyt sai tänä vuonna influenssan. Se oli todella inhottava tauti. Aion ottaa tänä syksynä influenssarokotuksen.
Epäilenpä, että lääkärit eivät ole pätkän vertaa kauhuissaan. Iltapaska sen sijaan on tuttuun tyyliin skandaalinhakuinen.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä alkoi , korona taitaa olla hiipumaan päin kun uusia pitää toitottaa.
Kaikkia virustauteja torjutaan samalla tavalla kuin koronaa. Aivan sama, että onko noro-, influenssa- tai rinovirus. Elämä onkin ollut mukavaa kun noroviruksen aiheuttamaa oksennusripulia ei ole ollut lapsilla pariin vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Ne ottavat influenssarokotuksen, jotka kokevat sen sairauksiensa vuoksi tarpeelliseksi. Muiden on turha asiasta öyhöttää ja käydä kerran päivässä ainakin ensi kesään asti täällä kertomassa, että rokotuksia en ota.
''Aiotteko saada rokotuksen vai sairastaa ilman suojaa?''
S**tanan tonttu.
En aio ottaa rokotetta. Täytyy vain toivoa etten saa sitä.
Vuonna 2017 sairastin tähänastisen aikuiselämäni ainoan korkeakuumeisen tartuntataudin. Ehkä se oli jokin influenssa? Onneksi se korkean kuumeen vaihe kesti vain 1,5 päivää. Kokemus oli voimia vievä.
Kävin silloin säännöllisesti paikassa jossa oli paljon ihmisiä. Nyt ei ole samanlaista altistumista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Otan ensi kuussa heti palattuani Espanjasta neljännen koronarokotteen ja siinä samalla influenssapiikin.
Vierailija kirjoitti:
PELÄTKÄÄ.
Paljon pelkoa päivääsi!
KRISTA KIURU JYRÄHTÄÄ: PELÄTKÄÄ ENEMMÄN!!!
Faith kirjoitti:
En aio ottaa rokotetta. Täytyy vain toivoa etten saa sitä.
Vuonna 2017 sairastin tähänastisen aikuiselämäni ainoan korkeakuumeisen tartuntataudin. Ehkä se oli jokin influenssa? Onneksi se korkean kuumeen vaihe kesti vain 1,5 päivää. Kokemus oli voimia vievä.
Kävin silloin säännöllisesti paikassa jossa oli paljon ihmisiä. Nyt ei ole samanlaista altistumista.
Influenssassa kuume voi kestää aikuisella kaksi viikkoa ja lapsilla kolmekin viikkoa. Monilla sairaala kutsuu näiden kuumeviikkojen aikana, kun voimat hiipuvat totaalisesti. Influenssan kuume on 40 tai enemmän eikä särky/tulehduslääkkeet tehoa, koska infektio on niin raju.
Kuumeviikkojen jälkeen alkavat jälkitaudit jotka voivat kestää useamman viikon.
Sen jälkeen on höntti ja väsynyt olo kuukausia tai kaksikin vuotta.
Olet samassa tilanteessa kuin kaikki influenssan sairastaneet ennen influenssan sairastamista.
Influenssa on lapsille hengenvaarallinen, lääkäri kertoo tuossa jutussa. Varmaan enemmän kokemusta lääkärillä kuin tämän palstan tietäjillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotuksen kanssa mielummin. Pari kertaa sairastaneena tiedän miten inhottava olo siitä voi tulla, oli paljon pahempia kuin koronat (kahella piikillä).
Melkein jokainen samassa opiskelijaporukassa vappua viettänyt sai tänä vuonna influenssan. Se oli todella inhottava tauti. Aion ottaa tänä syksynä influenssarokotuksen.
Otan osaa. Tietäisitpä miten ihana influenssan sairastaminen on 30-40 vuoden iässä saatikka vielä vanhempana. Meinasin oikeasti henki lähteä ilman rokotusta sairastettuna.
Otan rokotuksen ja otin viime vuonnakin,
Ei joka kunnassa influenssarokotuksiakaan ihan kaikille automaattisesti jaella. Selvisi tämä viime vuonna. Pitää olla jotain sairauksia pohjalla että sellaisen saisi. Kun tietäisi mitkä sairaudet tuohon listaan sitten kuuluvat? Kuuluvatko kaikki autoimmuunisairaudet kenties, vaikka olisivat välillä pysyneet poissakin. Kun ei tiedä.
En ota influenssarokotetta, en ole koskaan ottanut. Kerran olen sairastanut, hyvin lievänä. Samoin poikani sairasti flunssan oirein. Ilman perussairauksia tai että ikä tai raskaus nostaa riskiä, rokotteen teho on mitätön ja influenssarokotekin on rokote, en ota yhtäkään turhaan.
Olen ottanut rokotteen 20 vuotta. Ekat 10 vuotta olin työpaikassa missä sitä suositeltiin ja sen sai ilmaiseksi työterveydestä. Sen jälkeen olen käynyt ottamassa ihan omaan piikkiin. Kun lapsi oli pieni, sain sen pyytämällä neuvolasta samalla kun lapselle laitettiin.
Mulle ei ole ikinä tullut rokotteesta mitään haittavaikutuksia. Eikä ole tullut influenssaakaan.
Olen sairastanut influenssan kerran louluikäisenä, silloin sitä kutsuttiin A-viirukseksi. Muistan edelleen ne kuumehoureet, joiden kourissa olin päiviä, enkä todellakaan halua kokea niitä uudestaan. Enkä halua niitä lapsellenikaan. Vaikka tiedän, että silloin "kokemani" asiat eivät tapahtuneet oikeasti, vaan olivat houretta, kokemus oli niin voimakas, että pystyn edelleen tavoittamaan sen pelon.