Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere vai Jyväskylä?

Vierailija
15.09.2022 |

Ajatuksena päästä muuttamaan vuoden sisällä. En enää kestä asua nykyisessä kaupungissa, jos sitä kaupungiksi voi edes sanoa. Asuin ennen isommalla paikkakunnalla ja kaipaan taas mahdollisuutta elää alueella, jossa kaikki eivät tunne kaikkia. Olen saanut rajattua vaihtoehtoni kahteen kaupunkiin ja haluaisin kuulla muiden ajatuksia alueista.

Jyväskylässä asuu isän puolen perhettä, Tampereella ei ketään tuttuja. Mutta siellä on kuulemma erittäin mukavaa porukkaa :D Pitääkö paikkansa? Ja kuinka turvalliseksi koette kyseiset kaupungit? Uskaltaako esim. liikkua yksin iltaisin tai kysyä reittiä tuntemattomilta?

Pakko päästä pois! Menee järki ja nuoruus tuppukylässä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet menossa noihin kaupunkeihin tekemään? Aiotko opiskella vai käydä töissä? Itse lähtisin siltä kannalta miettimään että kummassa kaupungissa olisi mulle sopivammat työpaikat, hakisin niihin ja muuttaisin sitten kun on työpaikka valmiina.

Toli jos sinun ei tarvitse miettiä toimeentuloa niin sitten en osaa sanoa mikä olisi sinulle parempi. Minä muuttaisin Jyväskylään koska en voi sietää Tampereen murretta.

Vierailija
22/25 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella huumeongelma ja on yleisesti ottaen junttila. Jyväskylää en itse tunne.

Huumeongelmat lisääntyneet joka paikassa, Tampere ei ole ainoa, jolla huumeongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä oikeastaan suuri osa on muuttanut jostain Keski-Suomen pikkukylistä (minäkin) ja porukka liikkuu edelleen nuoruudenkavereidensa kanssa. Parissa vuodessa koluttu ihan läpi ja aina samat naamat niin bussissa kuin kaupoissakin. Huhtasuolla, keskustassa ja Keltinmäessä en kyllä liikkuisi yksin ilta-aikaan. Bussit kulkee iltaisin ja öisin todella huonosti.

Kiitos kommentista, hyvä kuulla paikalliselta kaunistelematta.

Höpö höpö taas. t: Paljasjalkainen Jyväskyläläinen.

Kyllähän ne samat naamat tulee joka paikassa vastaan jos liikkuu aina samoin. Ja missä vaan uskaltaa liikkua iltaisin, sillä lähes kaikki muut on kotonaan.

Jaa no tuu tänne Sulkuun sitten vaan pyörimään öisin :D Mua pelottaa koirankin kanssa liikkua kun porukka ihan päissään ja aineissa, hirveä huuto. Autokin yritettiin varastaa parkkipaikalta.

Niin kun sä oot arkajalka, niin muidenkin pitää pelätä. Juoppoja on joka paikassa ja automurtoja tehdään lähes joka paikassa.

Oon asunut 15 eri paikassa ja tää on ensimmäinen asuinalue, jossa on rauhatonta kellon ympäri. Ihan erilainen ympäristö esimerkiksi Kortepohjassa ja Kukkumäessä asuessa oli.

Vierailija
24/25 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä nyt vasta hirveä tuppukylä onkin, olen muuttamassa täältä juurikin Tampereelle. Kiva luonto on ainoa positiivinen asia täällä, ihmiset on umpimielisiä urpoja. En ole keskustasda pimeässäkään pelännyt kyllä.

Vierailija
25/25 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella huumeongelma ja on yleisesti ottaen junttila. Jyväskylää en itse tunne.

Huumeongelmat lisääntyneet joka paikassa, Tampere ei ole ainoa, jolla huumeongelma. 

Näkyy päiväsaikaan Jyväskylän keskustassa tämäkin. Siellä vedetään kamaa ränniin Kirkkopuistossa ihan kirkkaassa päivänvalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän