kissalta revittii hammas toissapäivänä. montako päivää annan kipulääkettä?
kun tuo katti ei osaa sitä minulle kertoa, niin onko teillä kokemuksia että kuinka monta päivää teidän kisulle meni kipulääkettä? eilen annoin 1 tabletin. nyt mietin et annanko nyt vai en.
Kommentit (27)
Lue pakkausseloste. Mä sain Onsioria koiralleni viime viikolla ja sitä versiota saa käyttää max 3 vrk yhtäjaksoisesti leikkauksen jälkeen. Kissojen versiossa saattaa olla erilaiset ohjeet, mutta hampaan poisto vertautunee silti leikkaukseen.
Meillä oli ohjeena antaa nestemäistä Metacamia 3-5 päivän ajan. Annoin neljänä päivänä. Lopetin kun kissa alkoi olla reippaampi ja söi paremmin.
Ensimmäisinä päivinä kissa ei juuri syönyt. Valitteli nälkää, mutta vain vähän närppi ruokalautaselta ja kipitti pois. Ei myöskään oikein peseytynyt joten päättelin, että suu oli varmasti hyvin kipeä.
Toki lääkkeetkin voi aiheuttaa huonovointisuutta.
Ei noita huvikseen anneta kun onhan ne tulehduskipulääkkeet myrkkyä kissankin vatsalle. Mutta antaisin ehdottomasti ainakin ne kolme päivää.
Annettiin 5 päivää. Johtuu myös hampaasta. Monijuurinen on?
Mun kissalta poistettiin kulmahammas kirurgisesti pariviikkoa sitten. Onsioria määrättiin 1 tabletti päivässä 6 päivän ajan.
Älkää luulko näkevänne kissasta koska siihen sattuu ja koska ei.
Jos kissa vetäytyy, ruoka ei maistu, nukkuu tavallista enemmän tai ei leiki niin todennäköisesti on kipeä. Silloin kannattaa lääke antaa
Kiitos😼
Ap