Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äske aamutv:ssä puhuttiin ettei pienituloisilla varaa enää käydä museossa ku lipun hinta 20€, toimittaja ehdotti että museosarjalippu on hal...

Vierailija
15.09.2022 |

Ni pääsee moneen museoon.
Mikä tollo.

Onko toi toimittaja muutenkaan ihan järjissään, en nyt muistnimeä, mies. a

Kommentit (226)

Vierailija
21/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhän pitäisi mennä museoon? Ihan oikeasti, pitääkö meillä yhteiskunnan tarjota köyhille ihan kaikki siksi, että he eivät halua tehdä töitä?

Toivottavasti trollaat, vai eikö joku vielä tiedä, että Suomessa on myös työssä käyviä köyhiä.

Ja nekin jotka eivät pysty käymään, ansaitsevat kyllä elämäänsä virikkeitä.

Vierailija
22/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahasta tiukkaa, museo on kyllä viimeinen asia, johon vähiä rahojaan haluaa tuhlata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kun kehotetaan ostamaan satasen kengät ettei tarvitse ostaa joka toinen syksy kahdenkympin kenkiä.

Jotkut ei ymmärrä pätkääkään sitä että kun ei ole rahaa niin ei ole.

Ja jotkut ei ymmärä sitä, että jos tietää tarvitsevansa ensi syksynä uudet kengät, niihin voi pikkuhiljaa säästää musuta tinkimällä koko edeltävän vuode ja hankkia ne satasen kengät, jotka kestävät 10 vuotta sen sijaan, että ostaisi joka syksy ne 20 € kengät ja maksaisi loppupelissä kaksinkertaisen hinnan. Jos ei saa kymppiä kuussa säästettyä, on vika jo omassa talouden hoidossa, ei vain tulojen pienuudessa. Vaikka toki tiedän, että tätä ei saa ääneen sanoa, koska vika on aina muissa ja omaa vastuuta ei saa peräänkuuluttaa. Onpahan vain tullut käytännössä nähtyä, miten hölmösti muutama pienituloinen rahansa käyttää ja sitten itkee sitä, kun aina on peeaa.

Totta, olen aina ollut köyhä ja vanhempani olivat köyhiä. Äitini sanoi aina, että köyhän ei kannata halpaa ostaa, ollaan ilman ja säästetään.

Toki kengät on pakko olla, mutta esim kirppikseltä voi saada parilla kympillä ne kunnon kengät, kun muistaa desinfioida ne.

Kyllä nykyään ei aina ole takeita, että kallis tuote on hyvä.

Kannattaa tutkia tuotetiedot tarkkaan.

Vierailija
24/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain ei ole mitään käsitystä köyhyydestä. Esimerkiksi minulle apteekkari selitti juurta jaksaen, kuinka lääkkeet tulee suhteessa halvemmaksi, jos otan kahden kk satsin kerralla. Jankutti ja intti kun kerroin, että ei ole rahaa nyt. Tuhahti sitten kun en "tajunnut". Yritin vain sanoa, että kun ei ole sitä kymmentä euroa, vaan joka ikinen suupala tälle kuukaudelle on valmiiksi laskettu.

Juu, joillain ei tosiaankaan ole mitään käsitystä, että kun rahaa ei ole, niin sitä ei ole.

Onneksi minulle on sattunut aina ymmärtävät farmaseutit, joille ei ole tarvinnut jankuttaa ettei ole isompaan satsiin varaa juuri nyt.

Vierailija
25/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon köyhä ja kyllä jotkut museot olis ihan mielenkiintosia, mutta 2e olis kohtuu hinta.

Osta musekortti ja käy 34 kertaa vuoden aikana, niin kustannus per kerta on 2 euroa.  

Vierailija
26/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon järkevämpää laittaa rahat vaikka uimahallikäynteihin kuin museoihin.

Vierailija
27/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka normaalijärkinen seuraa uutisia muuten kuin huumoriannin takia tänä päivänä? 100% mädätystä ja propagandaa tuutin  täydeltä. Lopetetaan YLE

Lopetetaan samalla myös kaikki tutkimus koska nekin on vihervassareiden mädätystä. Itse teen youtubessa tutkimusta ja olen jo monen alan ammattilainen ja johtava auktoriteetti. 

Esimerkiksi lähivuosina olen ollut sodankäynnin,rokotteiden,ihmisoikeuksien ja politiikan kiistaton asiantuntija. Ja kaikki tämä pelkällä maalaisjärjellä ja muutamalla nettivideolla.

Ei voi kun todeta että kyllä ne asiantuntijat on tyhmiä.

Vierailija
28/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin köyhä, niin silloin nautin ilmaisista tai hyvin halvoista huveista. Siis esim. kirjastosta, eväsretkistä, museoiden ilmaispäivistä, ilmaisista kulttuuritapahtumista (joita ainakin pk-seudulla on paljon) sekä lähiluonnosta.

Itse suosittelen kirjastoa. Nykyisin ne ovat vielä paljon monipuolisempia kuin minun köyhyysaikoinani ja kaikkea löytyy.

Itse en noina aikoina elänyt mielestäni sisällöllisesti köyhää elämää, vaikkei rahaa ollutkaan. Ja vaikka tämä on varmasti epäsuosittu mielipide, niin asiat ovat aika useinkin kiinni siitä, miten niihin suhtautuu. Haikaillako asioita, joihin ei mahdollisuutta ole vai hyödyntääkö täysillä niitä, joihin on.

Eniten minua itseäni otti päähän köyhyydessä odottamattomien pakollisten menojen pelko (esim. polkupyörän rikkoutuminen tjsp.) kuin ns. sisällön puute. Minulla kun köyhyyden aiheutti tyypillisesti opiskelu, niin en olisi saanut mistään mitään maksusitoumusta pakollisiin hankintoihin. Sitten olisi kävelty 10 km päivässä, kunnes mahdollisesti kesätyörahoista olisi voinut maksaa korjauksen.

Vierailija
29/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyhmä joka maksaa. Nyt kannattaa suosiolla laittaa rahat taskuun ja nauttia vaikka suomalaisesta luonnosta, se on ilmaista. Pääkaupunkiseudulla tietysti voi joutua polkemaan pyörällä ensin muutaman kilometrin lähimpään metsään, mutta sekin on halpaa.

Älkää ostako mitään! Rahalle tulee olemaan tarvetta.

Vierailija
30/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienituloinen ja asuu pikkupaikkakunnalla niin ei ole järkevää hankkia museokorttia jos ei ole varaa käydä sen oman paikkakunnan ulkopuolella. Eri asia vaikka pääkaupunkiseudulla kun tarjontaa on paljon. Ja matkatkin pääsee ilman lippua tarvittaessa.

Vierailija
31/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion tukema kulttuuri pitäisi olla kaikille mahdollista. Hinnat sen mukaan tai sitten valtiontuet pois.

Vierailija
32/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä minulla oli aikaa harrastaa asioita joihin minulla nyt olisi varaa mutta ei aikaa

Vierailija
33/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhän pitäisi mennä museoon? Ihan oikeasti, pitääkö meillä yhteiskunnan tarjota köyhille ihan kaikki siksi, että he eivät halua tehdä töitä?

Kaikkien pitäisi käydä museoissa.

Ja lukea kirjoja.

Vierailija
34/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kun kehotetaan ostamaan satasen kengät ettei tarvitse ostaa joka toinen syksy kahdenkympin kenkiä.

Jotkut ei ymmärrä pätkääkään sitä että kun ei ole rahaa niin ei ole.

Ja jotkut ei ymmärä sitä, että jos tietää tarvitsevansa ensi syksynä uudet kengät, niihin voi pikkuhiljaa säästää musuta tinkimällä koko edeltävän vuode ja hankkia ne satasen kengät, jotka kestävät 10 vuotta sen sijaan, että ostaisi joka syksy ne 20 € kengät ja maksaisi loppupelissä kaksinkertaisen hinnan. Jos ei saa kymppiä kuussa säästettyä, on vika jo omassa talouden hoidossa, ei vain tulojen pienuudessa. Vaikka toki tiedän, että tätä ei saa ääneen sanoa, koska vika on aina muissa ja omaa vastuuta ei saa peräänkuuluttaa. Onpahan vain tullut käytännössä nähtyä, miten hölmösti muutama pienituloinen rahansa käyttää ja sitten itkee sitä, kun aina on peeaa.

Totta, olen aina ollut köyhä ja vanhempani olivat köyhiä. Äitini sanoi aina, että köyhän ei kannata halpaa ostaa, ollaan ilman ja säästetään.

Toki kengät on pakko olla, mutta esim kirppikseltä voi saada parilla kympillä ne kunnon kengät, kun muistaa desinfioida ne.

Kyllä nykyään ei aina ole takeita, että kallis tuote on hyvä.

Kannattaa tutkia tuotetiedot tarkkaan.

Kirppikseltä parin kympin kengät?

Typerintä ikinä.

Mitkähän tuotetiedot siinä kannatti tutkia?

Vierailija
35/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä logiikka ny ihmetytä ketään.

Jos ei oo varaa 20 euron lippuun, niin viel vähemmän 80 euron.

Miten todellisuudesta vieraantunut voi olla että ehdottaa vielä kalliimpaa lippua.

Tollo.

Museokortilla pääsee kaikkiin museoihin Suomessa.

Ennen se maksoi 70 € nyt hinta on noussut.

Niin???

Etkö sinä tollo tajua, että jos ei ole vara 20e lippuun, niin vielä vähemmän neljä kertaa kalliimpaankaan, ihan sama mihin sillä pääsee.

En ole Helsingistä päinkään, jos sitä luulit. Mitä kaikki on vetäneet tänä aamuna.

Ap

Vierailija
36/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten todellisuudesta vieraantunut voi olla että ehdottaa vielä kalliimpaa lippua.

Tollo.

Ei pääse kaikkiin. Useimpiin kyllä. Pikkukylien kotiseutumuseot eivät ole mukana, ihan ymmärrettävää.

Vierailija
37/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollo.

Niin???

Etkö sinä tollo tajua, että jos ei ole vara 20e lippuun, niin vielä vähemmän neljä kertaa kalliimpaankaan, ihan sama mihin sillä pääsee.

En ole Helsingistä päinkään, jos sitä luulit. Mitä kaikki on vetäneet tänä aamuna.

Ap

Jos sinulla ei ole varaa 20€ lippuun, niin sinulla ei voi koskaan olla varaa mihinkään yli 20€ tuotteeseen?

Kannattaa lopettaa se juominen heti alkuunsa

Vierailija
38/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa monet museot ovat täysin ilmaisia. Museot katsotaan osaksi sivistystoimintaa, kuten kirjastot. Esim. Naturhistoriska. Kun asuimme siellä, kävimme lasten kanssa katsomassa dinosauruksia melkeinpä kerran kuussa. Lasten kannalta todella ikävää, jos ei ole mahdollisuutta käydä näissä. Ovat oikeasti innostavia ja ohjaavat lapsia tieteen pariin. Kaipaan Tukholmasta eniten juuri noita monia museoita.

On aika pöyristyttävää että Suomessa museot saa valtiolta tukea, mutta hinnat on silti sellaiset ettei moni niitä voi käyttää.

Vierailija
39/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tyhmänä tajua, että määrä vaikuttaa hintaan. On paljon halvempaa per kerta maksaa se 80 euroa ja käydä vaikka 50 kertaa museoissa, kuin maksaa 20 euroa kerrasta. Ap luulee, että museossa voi käydä vain kerran vuodessa, koska ei itse ikinä käy niissä.

Vierailija
40/226 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa museokortissa lapsille alennettua hintaa?