Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masentunut elää vauhdikasta elämää?

Vierailija
15.09.2022 |

Tuntemani masentunut ihminen on sairaseläkkeelle masennuksen takia, mutta jatkuvasti reissaa kavereiden kanssa ympäri maapalloa, käy keikoilla, joka päivä on jossain liikkeellä. Aina kun hänet näen, hän ihan iloisesti ja avoimesti juttelee kaikesta ja nauraa paljon. En ikinä edes muista, että hänellä vakava masennus ja sen takia työkyvyttömyys.

En kaiketi ymmärrä tämänkaltaista masennusta, koska itselläni aikanaan masennus lamaannutti täysin. Osaisiko joku vähän avata tätä? Joku joka ehkä elää samanlaista elämää masentuneena?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeassa masennuksessa voi tulla hyviä päiviä, jolloin uskaltaa esim. lähteä kotoa pois. Näiltä päiviltä tehdään kaikki iloiset somepostaukset, että vaikutetaan muiden silmissä edes vähän normaalilta.

Sitten kun niitä voimaantumispostauksia alkaa tulla liikaa, niin kaikki kyllä tajuavat, että ihminen ei ole kunnossa.

Vierailija
22/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös masennus nimenomaan anna naisille puhtia? Kaikki tehosuorittajanaiset tuntuvat olevan masentuneita. Masentuneet miehet taas jäävät kotiin ryyppäämään ja pelaamaan videopelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakava masennus eikä näy mussa kodin seinien ulkopuolella. Pidän itseni liikkeessä ja teen mieluusti ylitöitäkin, koska heti kun pysähdyn niin arvottomuuden tunne ja itsemurha-ajatukset valtaavat mieleni. Näin on ollut yläasteelta asti eli melkein parikymmentä vuotta, oon tottunut. Joskus käydään yöaikaan päivystyksessä, kun itsemurhasta tulee liian realistinen riski. Mies vie, kun ainoana ihmisenä näkee tuskani.

Vierailija
24/24 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mun tuntemani masentunut ei osaa olla hetkeäkään kotona tai paikallaan, vaan suorastaan aikatauluttaa kaiken vapaa-aikansa harrastuksiin ja matkailuun. Omasta mielestään hän on parantunut masennuksestaan, mutta tämä ralli on vain pahentunut viime vuosina. Mun silmissäni hän vain juoksee pakoon jotain ikävää tunnetta tai käsittelemätöntä asiaa pakkomielteiseen touhuamiseensa.