Tissiliiviköyhyys
Mun palkka ei riitä että intsikoiden ostoon. Tarvitsen tukevia liivejä ja ne maksavat liikaa. Kaikki hyvät liivit noin 50 eurosta ylöspäin.
Kuukautisköyhyys ei ole mitään tissiliiviköyhyyteen verrattuna.
Kommentit (108)
Pienennytin F-kupin rintani A-B kokoon sekä terveydellisistä että esteettisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kotoani ennemmin ilman rintaliivejä, kuin ilman kuukautissuojaa.
Kuukautissuojat maksaa aika vähän. Rintsikat ei
.
Vierailija kirjoitti:
Ostan lidistä 6,99e. D-kuppi. Hyviä ovat ja kestävät jopa vuosia.
A, B, C, D-kupit ovat ne tyypilliset koot, joita löytää halvalla Lindexilta, Lidlistä ja vaikka mistä. Sitten kun mennään noista koosta ylöspäin alkaa mennä helposti hankalaksi. Monesti mietin haikeudella nuoruuttani kun kauniita rintaliivejä sai sopuhintaan. Nykyään saa maksaa pitkän pennin, mutta tuntuu ettei se hinta kuitenkaan näy oikein niiden rintaliivien ulkonäössä, ehkä ne megatukevat liivit ovat sitten väistämättä vähän tätimäisiä. :/
Vierailija kirjoitti:
Amen tälle. Mulla 75E ja aivan turha etsiä alennuksesta. Välillä ei saa edes täyteen hintaan. Aina saa pistää monta kymppiä ja sitten niistä irtoaa se prkl kaarituki kumminkin hetken päästä ja pitää olla ostamassa uusia taas.
Tosin nyt olen siirtynyt urheiluliiveihin ihan suosiolla. Ne on kaikin puolin hyvät ja kestää käytössä paremmin kuin normit.
Sokokselta ostin just triuphin 75 E liivit hintaan 49 euroa. Tavallisesta useammat kun asiakasomistaja päivät, tai kaikki - 20 tai - 25% päivät, nyt ostin täyteen hintaan kun sattui silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Rintaliivibisnes on täyttä kusetusta. Kympillä saa ihan hyviä liivejä.
Ei todellakaan saa minkäänlaisia liivejä, jos koko jotain 75G.
Mulla on F ja Cubusilta ostan halpoja liivejä. Joskus muualta kalliimpia, mutta en oo huomannut eroa tuessa. Onko ne Cubusit sitten teidän mielestä huonoja?
Ei minullekaan kukaan kustanna vaatteita, kenkiä tms. kun en satu olemaan standardikokoinen.
En muuten löydä rintsikoitakaan mistään peruskaupoista kuten h&m jne.
Ei ole tullut mieleenkään että vaatisin jotain muuta kustantamaan ne minulle.
Mutta jotkut luulevat olevansa ainutlaatuisia ja siksi etuoikeutettuja kuvitteellisiin etuihin.
Me kaikki ollaan erilaisia ja todella monella on haasteita vastaavien asioiden kanssa.
Se on elämää!
Ei joku korvattava invaliditeetti!
Tiedätte varmasti myös sen, että jos rinnat ovat oikeasti haitallisen isot, ne leikataan verovaroin pienemmiksi.
Mutta te haluatte mieluummin alusvaaterahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullekaan kukaan kustanna vaatteita, kenkiä tms. kun en satu olemaan standardikokoinen.
Mutta jotkut luulevat olevansa ainutlaatuisia ja siksi etuoikeutettuja kuvitteellisiin etuihin.Me kaikki ollaan erilaisia ja todella monella on haasteita vastaavien asioiden kanssa.
Se on elämää!
Tiedätte varmasti myös sen, että jos rinnat ovat oikeasti haitallisen isot, ne leikataan verovaroin pienemmiksi.
Mutta te haluatte mieluummin alusvaaterahaa.
No ei meille standardikonoisillekaan kukaan korvaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en.
Meikkiköyhyys?
Persetrikooköyhyys..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jotkut luulevat olevansa ainutlaatuisia ja siksi etuoikeutettuja kuvitteellisiin etuihin.Me kaikki ollaan erilaisia ja todella monella on haasteita vastaavien asioiden kanssa.
Se on elämää!
Mutta te haluatte mieluummin alusvaaterahaa.No ei meille standardikonoisillekaan kukaan korvaa mitään.
Meni vissiin pointti iloisesti ohi? Standardikokoiset löytävät tarpeelliset tuotteensa normikaupoista ja halvempaan hintaan. Suuririntaiset tai vaikka suurijalkaiset joutuvat hakemaan tuotteensa erikoisliikkeistä kalliilla.
Ja aiemmalle kommentoijalle: mahtava juttu, että pystyt itse maksamaan vaatteesi, vaikka et ole standardikokoinen. Pystytkö kuitenkin ymmärtämään, että joku toinen ei ehkä pysty, ja tämän seurauksena kärsii terveysongelmista epäsopivien rintaliivien vuoksi? Ymmärrätkö ylipäätään tuen tarpeita voi muilla olla, vaikka itse et tukea tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on elämää!
Mutta te haluatte mieluummin alusvaaterahaa.No ei meille standardikonoisillekaan kukaan korvaa mitään.
Aivan.
Sulla meni nyt vähän ohi.
Vierailija kirjoitti:
Pienennytin F-kupin rintani A-B kokoon sekä terveydellisistä että esteettisistä syistä.
Alkoiko lesbottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on elämää!
Meni vissiin pointti iloisesti ohi? Standardikokoiset löytävät tarpeelliset tuotteensa normikaupoista ja halvempaan hintaan. Suuririntaiset tai vaikka suurijalkaiset joutuvat hakemaan tuotteensa erikoisliikkeistä kalliilla.
Ja aiemmalle kommentoijalle: mahtava juttu, että pystyt itse maksamaan vaatteesi, vaikka et ole standardikokoinen. Pystytkö kuitenkin ymmärtämään, että joku toinen ei ehkä pysty, ja tämän seurauksena kärsii terveysongelmista epäsopivien rintaliivien vuoksi? Ymmärrätkö ylipäätään tuen tarpeita voi muilla olla, vaikka itse et tukea tarvitsisi?
Mä olen tuo aiempi ei-standardikokoinen kommentoija.
Kertoisitko missä kohdassa sanoin että pystyn maksamaan itse omat vaatteeni???
Mulle esim. juuri rintsikat on mahdoton hankinta.
Mä käytän tällä hetkellä Tokmannin alunperin 10e maksaneita imetysrintsikoita jotka oli alessa 3e.
Ostin ne siksi kun ympärysmitta oli sopiva.
Mitään tukea niissä ei ole.
En ole ikinä käynyt missään isompia kokoja myyvissä liikkeissä, koska mulla ei ole varaa maksaa rintsikoista kymppejä, saati enemmän.
En silti ymmärrä tätä että yhden jos toisen syyn takia kaikki pitäisi saada ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisköyhyys on joku vitsi, onhan? Sanokaa mulle että on..
se kertoo puutteita elämänhallinta- ja taloustaidoissa, jos ei ole varaa sijoittaa pari euroa kuuakutissiteisiin. Esimerkiksi Normal -liikkeessä maksaa 10 siteen Libresse -paketti euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautissuojat maksaa aika vähän. Rintsikat ei
.
Rintaliivit eivät ole kertakäyttöisiä, eikä niitä kulu monta päivässä monen päivän ajan joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on elämää!
Mä olen tuo aiempi ei-standardikokoinen kommentoija.
Kertoisitko missä kohdassa sanoin että pystyn maksamaan itse omat vaatteeni???
Mulle esim. juuri rintsikat on mahdoton hankinta.
Mä käytän tällä hetkellä Tokmannin alunperin 10e maksaneita imetysrintsikoita jotka oli alessa 3e.
Ostin ne siksi kun ympärysmitta oli sopiva.
Mitään tukea niissä ei ole.
En ole ikinä käynyt missään isompia kokoja myyvissä liikkeissä, koska mulla ei ole varaa maksaa rintsikoista kymppejä, saati enemmän.
En silti ymmärrä tätä että yhden jos toisen syyn takia kaikki pitäisi saada ilmaiseksi!
Itse ainakin tulkitsin aloituksen humoristiseksi. Ei kukaan ole oikeasti vaatimassa rintsikoihin palveluseteliä. Mutta totta on, että kuukautissuojia suurempi ongelma vähävaraisille on rintsikat.
Aika tylsää, että tosikkoja on nykyisin kauhea määrä ja jokaiseen asiaan pitäisi kirjoittaa [huumori auki] ennen kuin sen postaa. Ennen tällainen tajuttiin vitsiksi ihan ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Meikkiköyhyys?
Persetrikooköyhyys..?
Merkkilaukkuköyhyys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisköyhyys on joku vitsi, onhan? Sanokaa mulle että on..
se kertoo puutteita elämänhallinta- ja taloustaidoissa, jos ei ole varaa sijoittaa pari euroa kuuakutissiteisiin. Esimerkiksi Normal -liikkeessä maksaa 10 siteen Libresse -paketti euron.
Näin Suomessa. Ulkomailta löytyy kyllä esimerkkejä kodittomista, alaikäisistä jne. joilla ei yksinkertaisesti ole rahaa käytettävissä mihinkään kuukautistuotteisiin, jolloin on ihan aiheellista puhua kuukautisköyhyydestä.
Ostan lidistä 6,99e. D-kuppi. Hyviä ovat ja kestävät jopa vuosia.