Miksi vanhemmalla naisella on tarve käskyttää nuorempia naisia
Miehet ja vanhemmat saavat olla rauhassa. Miksi juuri minua aina käskytetään. Kuuluuko minun ärsyyntyä asiasta vai onko se hyvä asia?
En jaksanut tehdä tänään kaikkea mitä käskettiin, tuli vähän huono fiilis. Mutta mitta alkaa tulemaan täyteen.
Kommentit (36)
Kannattaa nostaa omaa aloitekykyä, itseohjautuvuutta ja omatoimisuutta niin ei tarvi käskyttää. Toimit ihan omalla moottorilla, niin ei tarvi joka käänteessä potkia perseelle. Kaikilla on kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko reilua että muut menevät tauolle ja käskevät minun hoitaa heidän hommansa. Ja jos jotain eivät halua tehdä minun kuuluu se tehdä.
Työ olosuhteet eivät tällä paranen.Oletko vuorotyössä? Kun aikaa kirjoitaa tänne? Jokaisessa työpaikassa on esimies/ tai nainen ja voi pyytää häneltä viikko palaveria ,jossa asioita käsitellään .Vai eikö sinulla ole siihen kanttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on se vanhempi nainen joka käskyttää? Työkaveri? Äiti?
Äiti ja työkaveri.
😂😂😂😂😂😂😂
Oletpa saanut asiattomia kommentteja. Katkeria ja tunnevammaisia kaakkoja olet kohdannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja työkaveri.
Äitisi ei halua luopua äidin roolistaan.
Voit asiasta sanoa molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän aina vältellä muiden pompottamista mutta miksei jotkut edes yritä. Jatkuva pompottaminen on epäkohteliasta.
Totta, ei käskyttäminen ole mitenkään mukavaa käskyttäjällekkään mutta joillekkin vaan on pakko sanoa koko ajan kun ei muuten ymmärrä mitään tehdä.
Ovat tehneet samaa läpi ihmiskunnan historian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän aina vältellä muiden pompottamista mutta miksei jotkut edes yritä. Jatkuva pompottaminen on epäkohteliasta.
Totta, ei käskyttäminen ole mitenkään mukavaa käskyttäjällekkään mutta joillekkin vaan on pakko sanoa koko ajan kun ei muuten ymmärrä mitään tehdä.
Vaikka minulla on tekemistä hän silti käskyttää. Joskus jos teen yhtä asiaa hän tulee tekemään minun hommaani ja käskyttää minut tekemään toista hommaa mitä ei itse halua tehdä. Hänellä on joku pakkomielle minuun koska muille ei tee tätä! En saa edes kuunnella raporttia rauhassa. Meitä istuu siellä monta kuuntelemassa kunnes hän huutaa minun nimeäni. Sitten kun tulen sinne hän vain istuu puhelimella ja alkaa minua käskyttämään. Haluan että hän lopettaa!
En tiedä, on yksilöllistä, kenellä on mitäkin tarpeita. Täytyy vaan kysyä ko. henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minulla on tekemistä hän silti käskyttää. Joskus jos teen yhtä asiaa hän tulee tekemään minun hommaani ja käskyttää minut tekemään toista hommaa mitä ei itse halua tehdä. Hänellä on joku pakkomielle minuun koska muille ei tee tätä! En saa edes kuunnella raporttia rauhassa. Meitä istuu siellä monta kuuntelemassa kunnes hän huutaa minun nimeäni. Sitten kun tulen sinne hän vain istuu puhelimella ja alkaa minua käskyttämään. Haluan että hän lopettaa!
Siis kuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja työkaveri.
Lopeta totteleminen. Ihan helppoa. Siitä vaan!
Mulla oli saksalainen pirttihirmuanoppi, joka yritti määrätä kaikesta. Lopetin sen heti alkuun. Loukkaantui tottakai, mutta toinen vaihtoehto olisi ollut muuttua samanlaiseksi hissukaksi kuin mieheni veljen vaimo - eli toinen miniä - joka esimerkiksi kutsui anoppiamme sanalla Mama koska tämä niin halusi. Sanoin että kiitos vain, minulla on jo äiti, ja sanoin että kyllä, aion puhua lapsilleni suomea ja ei, en käy kirkossa sunnuntaisin, ja että aion mennä töihin, ein ala keittää hilloja tai pakastaa papuja
Käskyttäjätyypit ovat kyllä tähän taipuvaisia jo nuorina. Ikä ei tee kenestäkään päällepäsmäriä, jos on luonteeltaan ihan muuta todellisuudessa.
Itse kilttinä ihmisenä, kun en osaa enkä haluakaan useimmiten valita avointa taistelua, olen tottelevinani pomottajaa - ja oikeasti teen ja ajattelen, mitä haluan. Nuorempana olin nöyrempi. Äidin kanssa kyllä on hyvä selvittää välit, ja jos se työkaverin kanssa onnistuu, näyttää muutaman kerran, ettei enää onnistu. Valita sopivat tilanteet, ja pitää niissä päänsä. Oma tila kannattaa ottaa omassa päässään, eli olla vain välittämättä. Käskytys loppunee melko pian, jos ei tuota enää tulosta.