Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 52 ja jään "eläkkeelle"

Vierailija
14.09.2022 |

Perintöä 389 000 on napsahtanut tilille ja lopetan työt tai työnhaun kun olen te toimiston orja, pärjään tuolla summalla hyvin oikeaan eläkeikään ja ylikin ja sitten saan takuueläkkeen joka on ok minulle. Huomenna lopetan asiakkuuteeni te palvelussa. Nyt nautin elämästä ja vapaasta.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke kannattaa ottaa, mullakin rahaa tulee 6 kertaa enemmän kuin mitä te-toimiston asiakkaana olisi.

Vierailija
22/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoita varat tuottavasti mm. pörssiosakkeisiin sekä Suomessa, että muualla, ehkä Aasiassa. Tätä varten hanki sijoituskirjallisuutta ja tee hyvä sijoitussuunnitelma. Pyri elämään osingoilla. Ei kannata syödä pääomaa pois, niin voit jättää jotain jopa perinnöksi.

Miksi haluaisin jättää jollekin jotain perinnöksi? Tienatkoot itse omat rahansa. Niin minäkin olen tehnyt.

Miten sinä nuo perintörahat tienasit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke kannattaa ottaa, mullakin rahaa tulee 6 kertaa enemmän kuin mitä te-toimiston asiakkaana olisi.

Niin ja ei tarvitse täytellä työtön työtön lappuja ja laitella turhia työhakemuksia :D

Vierailija
24/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö sinulle 26 000 e/v? Jos se makailee tilillä, saat tuolla summalla 10 vuoden kuluttua paljon vähemmän kuin nyt.

Jos rahan pitää tilillä, se kannattaa laittaa kultaan. Kullan ostovoima pysyy samana koko ajan, valuuttojen arvon heiketessä kulta *nousee* eli oikeasti säilyttää arvonsa, mutta valuutan arvo heikkenee.

Tähän tarkoitukseen (kulta) suosittelen Voima goldia.

Vierailija
25/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni summa loppujen lopuksi jäädä töistä pois, mutta on varmaan pienet menotkin. Mä perin yli miljoonan ja olen vielä töissä. Tosin vain 30h viikossa.

Vierailija
26/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoita varat tuottavasti mm. pörssiosakkeisiin sekä Suomessa, että muualla, ehkä Aasiassa. Tätä varten hanki sijoituskirjallisuutta ja tee hyvä sijoitussuunnitelma. Pyri elämään osingoilla. Ei kannata syödä pääomaa pois, niin voit jättää jotain jopa perinnöksi.

Joo, ilman muuta....   Kuinkahan moni ap.n tilanteessa loppuelämän rahansa pörssiin sijoittanut teki itsarin kevättalvella 2020 tai 2022. 

Vierailija
27/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni summa loppujen lopuksi jäädä töistä pois, mutta on varmaan pienet menotkin. Mä perin yli miljoonan ja olen vielä töissä. Tosin vain 30h viikossa.

Tiedostin että se raha ei olekaan elämän tärkein asia (en ollut yhtään onnellisempi) riittää että tulee toimeen joten lopetin työt ja nautin nyt elämästä ja vapaudesta.

Less is more!

Vierailija
28/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ilman muuta....   Kuinkahan moni ap.n tilanteessa loppuelämän rahansa pörssiin sijoittanut teki itsarin kevättalvella 2020 tai 2022. 

Sijoita vaan senverran kuin pystyt häviämään ja jos ei ole pakko myydä pois aallonpohjassa osakkeita pois niin no hätä,osinkoja ropisee tilille kuitenkin ja miksi myydä osakkeet tappiolla pois eihän siinä ole mitään järkeä!

Vierailija
29/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin jättää jollekin jotain perinnöksi? Tienatkoot itse omat rahansa. Niin minäkin olen tehnyt.

Etkös just saanut perinnön?

Vierailija
30/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö sinulle 26 000 e/v? Jos se makailee tilillä, saat tuolla summalla 10 vuoden kuluttua paljon vähemmän kuin nyt.

En ole ap. 26000 = 2166e/kk. Minun pitää elää kk. Alle 650 eurolla. Ei ole vuodessa lähelläkään tuota 26 tuhatta. Jos minulla olisi säästöjä käyttää 2166 euroa/kk eläisin sillä ruhtinaallisesti! Viimeksi kun olin töissä n. Vuosi sitten, oli palkkani alle 1300e kuussa. Vain lähes puolet tuosta. Enkä tunne ketään töissä käyvää jonka tulot ovat 2166 euroa puhtaana käteen. Säästöt ovat sellaisia. 2166 euroa käteen puhtaana vastaa lähes 2800 euron kuukausipalkkaa ilman veroja!

Vierailija
31/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke noin 40 000€/vuosi + pääomatulot ja velaton ikää jo yli 50

Vierailija
32/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoita vaan senverran kuin pystyt häviämään ja jos ei ole pakko myydä pois aallonpohjassa osakkeita pois niin no hätä,osinkoja ropisee tilille kuitenkin ja miksi myydä osakkeet tappiolla pois eihän siinä ole mitään järkeä!

Merkittäviin osinkoihin tarvitaan merkittävät sijoitukset. Ei siinä voi napeilla pelata.  Esim. ap:n tapauksessa pitäisi laittaa kiinni jotain 200000 euroa ja silloinkin osinkoja satelisi joitain tonneja vuodessa, mikä on surkean vähän riskiin verrattuna.

Ja on helppo sanoa että turha panikoitua, mutta on vähän toinen juttu jos 2/3 loppuelämän säästöistä on kiinni osakkeissa joiden arvo romahtaa parissa päivässä murto-osaan globaalin kriisin vuoksi.  Esim. USA:ssahan tuo on iso ongelma, koska ihmisten eläkevarat on pitkälti sijoitusten varassa.

Vierailija
33/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkittäviin osinkoihin tarvitaan merkittävät sijoitukset. Ei siinä voi napeilla pelata.  Esim. ap:n tapauksessa pitäisi laittaa kiinni jotain 200000 euroa ja silloinkin osinkoja satelisi joitain tonneja vuodessa, mikä on surkean vähän riskiin verrattuna.

Ja on helppo sanoa että turha panikoitua, mutta on vähän toinen juttu jos 2/3 loppuelämän säästöistä on kiinni osakkeissa joiden arvo romahtaa parissa päivässä murto-osaan globaalin kriisin vuoksi.  Esim. USA:ssahan tuo on iso ongelma, koska ihmisten eläkevarat on pitkälti sijoitusten varassa.

Pörssisijoituksiin kuuluu romahdukset ja nousut, nuo romahdukset ovat erinomainen mahdollisuus saada edullisesti myös laatuyhtiön osakkeita en puhu nyt Talvivaarasta.

Vierailija
34/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sijoita mitään, ei ole jälkeläisiä joten haluan käyttää kaiken eläessäni ihan itseeni.

Näin, miksi pitäisi muka sijoittaa?!? Sijoittamisella vain harva rikastuu.

Vierailija
35/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopettaa te palvelut? Lisänä se on rikka rokassa ja hämähäkki hernekeitossa.

Ei sitten haittaa vaikka karenssia välillä.

Onko se moraalisesti oikein nostaa työttömyyskorvausta, jos ei ole tarvetta työlle eikä korvaukselle, eikä aikomustakaan mennä töihin? 

Minä olen kotiäitinä, eikä aikomusta mennä juuri nyt töihin, enkä nosta työttömyyskorvausta. Voisin kyllä, jos vähän valehtelisin että haen juu juu töitä. 

Pidän moraalittomana, jos nostaa työttömyyskorvausta vaikka ei oikeasti ole työnhakija. 

Sinuakin yläpeukutti moni, valtionvelka se vain kasvaa, eikä ihme, jos asenne on tuo. 

Vierailija
36/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lopettaa te palvelut? Lisänä se on rikka rokassa ja hämähäkki hernekeitossa.

Ymmärrän hyvin, että irrottautuu Te:n listoilta, jos pystyy omalla kustannuksella kattamaan elämisensä ja silloin kun haluaa nimenomaan mielenrauhaa. Paitsi että joutuu lähettelemään hakemuksia ja olemaan vuorotellen karenssissa vie tuo asioiden hoito suhteettomasti aikaa ja 'leima' työttömästä on myös kuluttava ja vaikuttaa mielenterveyteen.

No eihän tuohon nyt tarvitse kovasti panostaa eli sama tyhmä hakemus joka paikaan täynnä kirjoitus virheitä karsi jo 80% paikkoista pois. Jos joku työnantaja soitaa niin ensimäisenä käske odotaa hetken kun tilaan oluen ja siten laitaa puhelimen pöydälle ja esitää olevansa kännisä josakin ja mölyä kun heikkopää. poimi puhelimen ja sano että voitte uudestan kello 17.00 ja vetää luurin korvaan. Eipä ole työpaikkoja tarjottu.

Vierailija
37/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itse en asiakkuutta irtisanoisi. Ei ole todellakaan vaikea hakea 4 paikkaa, joihin ei pääse ja saavat olla kk. Toiseen samojakin. Ainakin pikkupaikkakunnalla. Ja jokainen, suullinenkin, hakun on haku. Eivät kumminkaan tarkista sitä. Eli ihan se ja sama. Voi myös tehdä nollasipparin tutun kanssa ja näin pakkohaut putoaa kertaa per 3kk. Ei varmasti vaikeaa kenellekään. Vuoden olen ollut työttömänä. Ei ainuttakaan yhteydenottoa mutta minulle se ei ole ongelma vaan työpaikat... haluan tehdä nimittäin Niitä töitä... ja voin kertoa, ettei niitä löydä vaikka miten haluaisi. Ei liene siis kenellekään "ammattityöttömälle" elämäntapa intiaanille olla löytämättä töitä halutessaan!

Vierailija
38/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, että irrottautuu Te:n listoilta, jos pystyy omalla kustannuksella kattamaan elämisensä ja silloin kun haluaa nimenomaan mielenrauhaa. Paitsi että joutuu lähettelemään hakemuksia ja olemaan vuorotellen karenssissa vie tuo asioiden hoito suhteettomasti aikaa ja 'leima' työttömästä on myös kuluttava ja vaikuttaa mielenterveyteen.

Niin ja ne te:n palvelut on tarkoitettu työnhakijoille. Jos ei ole aikomustakaan mennä töihin, on yksinkertaisesti vaan väärin käyttää valtion palveluita ja rahoja oman "työllistymisensä" tukemiseen. 

Tällaisten sluibailijoiden vuoksi ne työnhakupakot, karenssit ja kurssit on tehty, oikeiden työttömien elämää kurjistetaan, kun joukossa on näitä jotka ei oikeasti töitä edes halua. 

Vierailija
39/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se moraalisesti oikein nostaa työttömyyskorvausta, jos ei ole tarvetta työlle eikä korvaukselle, eikä aikomustakaan mennä töihin? 

Minä olen kotiäitinä, eikä aikomusta mennä juuri nyt töihin, enkä nosta työttömyyskorvausta. Voisin kyllä, jos vähän valehtelisin että haen juu juu töitä. 

Pidän moraalittomana, jos nostaa työttömyyskorvausta vaikka ei oikeasti ole työnhakija. 

Sinuakin yläpeukutti moni, valtionvelka se vain kasvaa, eikä ihme, jos asenne on tuo. 

Moraalit pitää heittää romukoppaan niin ne on meidän päättäjät ja johtajatkin tehneet.

Apinaa koijataan, apinaa pumpataan..hehhe

Vierailija
40/56 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toimeentulotukeakin ok hakea, jos sitä ei oikeasti tarvi (on piilotettu tili jossain?) Tai onko ok saada asumistukea, vaikka oikeasti ei maksa vuokraa (vuokrasopimus on vain paperilla, vuokranantaja on vaikka samaa sukua ja antaa todellisuudessa asua puoli-ilmaiseksi)? Vuokrasopimus voi paperilla olla vaikka 800,- mutta todellisuudessa maksaa vain yhtiövastiketta? 

Ilmeisesti nämäkin välistävedot on ihan ok, jos täällä on ok myös nostaa työttömyyskorvausta, vaikka ei ole työnhakija. Täytellä valheellisia työnhakulappusia. 

Jonkun pussista se on pois, hemmetin loiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi