Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun suhteen suurin ongelma on se, että nainen haluaisi...

Vierailija
14.09.2022 |

...koko ajan jotain spesiaalia. Välillä se haluaisi, että minä olisin ammatissani jotain spesiaalia. Välillä hän haluaisi itse olla joku huippumenestynyt ja isopalkkainen johtaja tai muu vastaava. Välillä hän haluaisi asua jättikokoisessa omakotitalossa, jolla kehua muille. Välillä hän haluaisi olla harrastuksessaan Suomen paras.

Minulle riittäisi ihan tavallinen elämä. Olisin tyytyväinen jos edes siinä onnistuttaisiin, kun ei meillä ole vielä kaikki palikat koossa siinäkään asiassa.

Mitä voin tehdä? Tämä on oikeasti asia, johon hyvin suuri osa meidän riidoista juontaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on monesti epärealistisia odotuksia elämästä somen ja lehtiartikkelien vuoksi. Niissä esitetään menestyneiden ja/tai rikkaiden ihmisen koteja ja omaisuutta joita tavallinen ihminen ei välttämättä koskaan saavuta.

Saatetaan esimerkiksi antaa ymmärtää, että todella kovapalkkainen mies on perusnormi (no ei ole) tai että voi ruveta tyhjästä someinfluensseriksi ja perustaa firman jolla laskuttaa isoja rahoja.

Oikeasti somerahat alkavat olla yhä tiukemmassa, kilpailu on kovempaa ja yksityisyys (oma ja perheen) menee. Puhumattakaan sitten niistä vähän epämääräisemmistä "someammattilaisista". 

Vierailija
22/24 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen, ja ikää on jo lähempänä 50 kuin 40. Pitää olla hienoin talo, auto, perhe, hänen pitää kilpailla ja olla paras kaikessa mihin ryhtyy. Fantasioissaan haaveilee jopa olevansa vallankumoustaistelija tai jotain vastaavaa. Kadehtii muita, ja kuvittelee toisten kadehtivan häntä. Minulle riittää ihan vaan tavallinen elämä ja harrastukset, koen että minulla on jo kaikkea, mitä osaan kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidatte olla (tai ainakin naisesi on) vielä aika nuoria? Tuollainen haaveilu ja haahuilu kuuluu nuoruuteen. Toki pahimmilla tapauksilla se jää päälle, mutta kyllä ne sinnikkäimmätkin tapaukset yleensä iän myötä rauhottuu. Toki lapsen hankkiminen auttaa asiaan monesti. Johan rauhottuu nainen. Mutta jos hän ei halua lasta ihan lähiaikoina niin ...koita kestää 🤭

Siis mitä? Miten menestyksen tavoittelu loppuisi lapsiin? Kyllä se ennemminkin menee niin, että lapsistakin pitää tulla täydellisiä, hullunlailla panostetaan lasten harrastuksiin, vaatetukseen, koulumenestykseen jne.

Ja olen itsekin vähän tällainen menestyksentavoittelijanainen (korkeakoulutus ja hyvätuloinen) ja mies jäi kyllä matkasta (lasten hankinnan jälkeen), kun yritti painaa mua alas, kun luuli, että olisin jotenkin nalkissa. Ennen lapsia hän oli hyvinkin kannustava. Eli ei todellakaan kannata kuvitella, että lasten jälkeen nainen jotenkin tyytyisi johonkin tylsään keskiluokkaisen miehen kotihoitajaksi, joka painaa jotain perusduunia siihen päälle vielä.

Tuossa tarinassasi taitaa olla aloittajan naiseen verrattuna se ero, että sinä oikeasti olet työskennellyt menestyksesi eteen etkä vain kuvitellut kaiken tippuvan taivaasta itsestään. 

Vierailija
24/24 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidatte olla (tai ainakin naisesi on) vielä aika nuoria? Tuollainen haaveilu ja haahuilu kuuluu nuoruuteen. Toki pahimmilla tapauksilla se jää päälle, mutta kyllä ne sinnikkäimmätkin tapaukset yleensä iän myötä rauhottuu. Toki lapsen hankkiminen auttaa asiaan monesti. Johan rauhottuu nainen. Mutta jos hän ei halua lasta ihan lähiaikoina niin ...koita kestää 🤭

Siis mitä? Miten menestyksen tavoittelu loppuisi lapsiin? Kyllä se ennemminkin menee niin, että lapsistakin pitää tulla täydellisiä, hullunlailla panostetaan lasten harrastuksiin, vaatetukseen, koulumenestykseen jne.

Ja olen itsekin vähän tällainen menestyksentavoittelijanainen (korkeakoulutus ja hyvätuloinen) ja mies jäi kyllä matkasta (lasten hankinnan jälkeen), kun yritti painaa mua alas, kun luuli, että olisin jotenkin nalkissa. Ennen lapsia hän oli hyvinkin kannustava. Eli ei todellakaan kannata kuvitella, että lasten jälkeen nainen jotenkin tyytyisi johonkin tylsään keskiluokkaisen miehen kotihoitajaksi, joka painaa jotain perusduunia siihen päälle vielä.

Tuossa tarinassasi taitaa olla aloittajan naiseen verrattuna se ero, että sinä oikeasti olet työskennellyt menestyksesi eteen etkä vain kuvitellut kaiken tippuvan taivaasta itsestään. 

No mutta siinäkin tapauksessa nainen valittaisi miehelleen, jos mies ei järjestä lasten mahdollisuutta harrastaa ja menestyä. Eli ei se lasten saanti sitä perus elämänasennetta ainakaan kaikilla muuta. Oli se asenne sitten mikä vaan lähtökohtaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan