Muita jotka odottaa eläkeikää? Itse oon 49 v
Ja vielä pitäisi jaksaa päiväkotityötä 17 v!!!! 66 v saisi kokopveläkkeen. Tavoiteikä 70 v.
Eläke olisi 1200 nettona. 63 v saisin ottaa eläkettä osa-aikaisena, 400 ja risat. Siihen tähtään. Kulut minimiin ja omaisuutta myyntiin, sitten työkeikkaa tarpeen mukaan.
Aika kuluisi mulla nytkin hyvin kotona.
Niin uuvuttavaa työnteki. Lapset ihania mutta riittämättömyys, vaatimustaso ja työilmapiiri vievät voimia ja palautuminen kestää.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen 60v, ei pääomatuloja, eläkkeeseen vielä vuosia, täydet vuodet pakko tehdä, kun sen verran pieni eläke on tulossa.
Viisi vuotta eli turhaan mariset. Nykyiset 20-30 vuotiaat eivät pääse eläkkeelle kuin kasikymppisinä jos silloinkaan.
Eläkeiän nostoa on haukuttu vuosikymmeniä. Pelotellaan nuoria ettei pääse eläkkeelle 65v. Kansaneläkkeen ikäraja ei ole hävinyt, vain työeläkkeellä kikkaillaan. Paljoa yli 65v ei töissä täyspainoisesti pärjää joten se tulee olemaan myös tulevaisuudesa nuorten ikä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60v, ei pääomatuloja, eläkkeeseen vielä vuosia, täydet vuodet pakko tehdä, kun sen verran pieni eläke on tulossa.
Viisi vuotta eli turhaan mariset. Nykyiset 20-30 vuotiaat eivät pääse eläkkeelle kuin kasikymppisinä jos silloinkaan.
Nuorilla on hyvin aikaa sijoittaa osa palkastaan, niin voi jäädä eläkkeelle jo nuorena. Se on helppoa kun hankkii ammatin, joka työllistää halpojen asuntojen seudullakin. Ei tarvitse ikäänsä maksaa asuntoa. Lähärin palkkakin on ok, jos kulut ovat vain muutaman satasen kuussa.
Minulla on ikää 58 v. ja kyllä odotan eläkkeelle pääsyä. Kuusi reseptilääkettä on päivittäisessä käytössäni, eikä työssä jaksaminen ole tosiaankaan mitään helppoa.
Väkisinkin vertaan itseäni nuorempiin ja jaksavampiin työkavereihini. En haluaisi olla taakka heille. Lääkäri totesikin kerran hyvin osuvasti, että "niin kauan kuin yrität vielä räpiköidä työelämässä..."
Päivät kuluvat liiankin nopeasti. En todellakaan odota yhtään mitään, en edes tulevaa talvilomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys. T. Evp eläkeläinen 48
Niin, toiset tykkää valtion pitkästä ja kapeasta leivästä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämä on todella pitkäveteistä ja yksinäistä eläkeläisenä. En tajua, kuka tätä odottaa.
Olen ollut 14 vuotta jo eläkkeellä eikä yksikään päivä ole ollut pitkäveteistä tai yksinäistä, vaikka olen leski ja yksinasuva. Elämäni paras ratkaisu oli lähteä 57 vuotiaana eläkkeelle.
Voi että odotan 🙏 On aikaa ihanille harrastuksille sitten! 👍 Saa olla rauhassa. I love it 💖 . Ja aion jäädä jo pari vuotta ennen pois työstä.