Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka odottaa eläkeikää? Itse oon 49 v

Vierailija
14.09.2022 |

Ja vielä pitäisi jaksaa päiväkotityötä 17 v!!!! 66 v saisi kokopveläkkeen. Tavoiteikä 70 v.

Eläke olisi 1200 nettona. 63 v saisin ottaa eläkettä osa-aikaisena, 400 ja risat. Siihen tähtään. Kulut minimiin ja omaisuutta myyntiin, sitten työkeikkaa tarpeen mukaan.

Aika kuluisi mulla nytkin hyvin kotona.
Niin uuvuttavaa työnteki. Lapset ihania mutta riittämättömyys, vaatimustaso ja työilmapiiri vievät voimia ja palautuminen kestää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoitkohan nyt laskea ihan oikein...

Vierailija
22/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 ja haaveilen työelämästä pois jäämisestä.

Itse asiassa aion tämän myös toteuttaa, sillä jään pian opintovapaalle seitsemäksi kuukaudeksi. Opiskelen pääsääntöisesti siksi, ettei minun tarvitse jatkaa töissä. Olen totaalisen kyllästynyt ja ajoittain kovasti uupunut työssäni, mutta yhä toimintakykyinen. Siksi en jää sairauslomalle vaan mieluummin opiskelen.

Opintojen jälkeen en usko palaavani ainakaan nykyiseen työhöni. Opinnot pätevöittävät uuteen ammattiin, mutta en usko siirtyväni niihinkään hommiin. Taloudellinen tilanteemme mahdollistaa ihan vain kotiin jäämisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v enkä aio odottaa eläkeikään asti. Minulla on säästöjä puolisen miljoonaa ja vuonna 2025 lopetan työnteon ja jään nauttimaan työttömyyskorvauksista eläkeikään asti. Olen maksanut työurani aikana monen sosiaalisiipeilijän elämän joten tässä ei mielestäni ole mitään väärää jos otan vähän omiani takaisin. Eläkekertymäni on n. 3000 €/kk mikä alkaa tietysti juoksemaan sitten kun virallinen eläkeikä tulee täyteen. Eihän sillä kuuhun mennä mutta keräämäni muun omaisuuden lisäksi se riittää rahoittamaan vaikka nykyisen elämäntyylini vaikka tuskin sitten enää huvittaa matkustella yhtä paljon kuin nyt.

Itseasiassa ei ala juoksemaan. Jokainen työttömyysvuotesi leikkaa eläkettäsi tietyn prosenttimäärän.

Vierailija
24/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotensakin olisin sitä mieltä, että jos ihmisellä ei voi olla mitään muuta aktiviteettia tai ajankulua eikä mitään muuta tapaa olla tekemisissä ihmisten kanssa kuin työ, ja muutenkin koko elämä rakentuu työn ja työpaikan ympärille, niin kannattaisi miettiä ja ehkä säätää asenteitaan elämään ja kaikkeen hiukkasen verran. Kun onhan sen työpaikan lisäksi koko maapallo ja kaikki ihmiset ja asiat siinä. Ja avaruus siihen päälle.

Vierailija
25/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruveta elämään vasta eläkkeellä kun on jo tosi lähellä kuolemaa? Itse ainakin elän jo näin nuorena sellaista elämää kun tahdon.

Vierailija
26/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Ollut jo vuosia. Ei ole helppoa, kun kaikki menot joudun yksin maksaa. Ja kustannukset nousevat. Myös turhautuneisuus on suuri ongelma. Jos menisin töihin niin tilini putosivat monta prosenttia. Joten ei kannata.

Vierailija
27/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina en saa säänn. tuloja, eläkkeellä tulot siten nousisivat.

Vierailija
28/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös 49v. En ole oikeastaan ikinä pahemmin töitä tehnyt.

Vierailija
29/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota, 63v.

Vierailija
30/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsetehty "eläke" eli oon jättäytynyt toimeentulotuelle työkkärin laitettua työssäoloehdon. Muutama vuosi mennyt, ja ainaki vielä tuntuu hyvältä valinnalta. Toivon pystyväni olemaan oikeaan eläkeikään asti.

Vierailija
31/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan odota, ikää 44-v. Nautin työstäni, ja tämä on toinen ammatti johon olen kouluttautunut.

Vierailija
32/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En odota, 63v.

Samoin. Aion tehdä vielä monta vuotta!

Vierailija
33/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v enkä aio odottaa eläkeikään asti. Minulla on säästöjä puolisen miljoonaa ja vuonna 2025 lopetan työnteon ja jään nauttimaan työttömyyskorvauksista eläkeikään asti. Olen maksanut työurani aikana monen sosiaalisiipeilijän elämän joten tässä ei mielestäni ole mitään väärää jos otan vähän omiani takaisin. Eläkekertymäni on n. 3000 €/kk mikä alkaa tietysti juoksemaan sitten kun virallinen eläkeikä tulee täyteen. Eihän sillä kuuhun mennä mutta keräämäni muun omaisuuden lisäksi se riittää rahoittamaan vaikka nykyisen elämäntyylini vaikka tuskin sitten enää huvittaa matkustella yhtä paljon kuin nyt.

Kertymä on laskennallinen jos jatkat samalla ansiolla eläkeikään.

Vierailija
34/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa elää nyt, lähellä 70v eläkkeelle päästessä voi olla kunto jo sellainen ja sairauksia ettei parane sitä jäädä odottamaan.

Vierailija
35/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa. Itsellä 43-vuotiaana jo 10. toistaiseksi voimassa oleva työkyvyttömyyseläkevuosi menossa, nettona 1465 € tulee /kk tilille. Elämä on aika tylsää ja yksinäistä, mutta onneksi voin opiskella yliopistossa ilman huolta tuloista ja epäonnistumisen pelosta. Silloin tällöin teen keikkatöitä josta saa lisää rahaa. En sitten tiedä, onko mukavampi raataa vanhuuteen asti yhä hullummaksi menevällä työnkuvalla, kuten ap:lla taitaa olla. Etenkään jos eläke ei tuota suurempi ole.

Vierailija
36/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri minitalon, jota ei tarvitse lämmittää lainkaan. Se on järven rannalla. On oma kaivo. Sähkön saan paneeleista ja tulossa on vielä tuulivoimalakin. 37€ on kiinteistövero. Muita laskuja ovat matkavakuutus ja auton maksut, puhelin ja netti.

En tarvitse isoja tuloja. Jos tarttee herkkuja, niin järvestä saa kuhaa. Kasvimaata pidän huvikseni. Kanat olisivat kivoja, mutta kun haluan talvella olla viikkoja etelässä, niin ei niiden hoito onnistu. Pääomatuloja on 12000€ vuodessa. Työmarkkinatukea saan kun sen harkinnanvaraisuus loppuu 53-vuotiaana. Töihin en pääse, kun ei täällä maalla mitään ole. Takuueläkkeen saan aikanaan, jos elän. En valita.

Vierailija
37/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut minimiin. Säästän vähitellen lääkäri-ja lääkekuluihin.

Vierailija
38/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 45v ja ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo yli 8 vuotta. Eläkkeen päälle osa-aikatyötä painamalla olen keskituloinen, pelkkä eläke olisi vain 1500e käteen. Jos en olisi mennyt tuota asuntoa ostamaan niin olisin muuttanut varmaan ulkomaille viettämään eläkepäiviä ja jättänyt nämä paskaduunit muille. Kyllä elämä pitäisi pyrkiä rakentamaan niin, ettei se olis täynnä asioita joiden odottaisi vain menevän ohi.

Tietenkään kaikki ei voi olla kivaa mut joku raja kilvoittelussakin.

Vain? Tuo on palkkani.

Vierailija
39/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä oikeastaan. Viikonloput ja lomatkin niin tylsiä ja yksinäisiä. Miten sitä sitte kestää kun on päivätkin yksin 😵💫

Myös 49v

Vierailija
40/48 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo oo ihan kamalaa, kun elää odottaen jotain? Vai voiko sitä elämiseksi kutsua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi