Muita jotka odottaa eläkeikää? Itse oon 49 v
Ja vielä pitäisi jaksaa päiväkotityötä 17 v!!!! 66 v saisi kokopveläkkeen. Tavoiteikä 70 v.
Eläke olisi 1200 nettona. 63 v saisin ottaa eläkettä osa-aikaisena, 400 ja risat. Siihen tähtään. Kulut minimiin ja omaisuutta myyntiin, sitten työkeikkaa tarpeen mukaan.
Aika kuluisi mulla nytkin hyvin kotona.
Niin uuvuttavaa työnteki. Lapset ihania mutta riittämättömyys, vaatimustaso ja työilmapiiri vievät voimia ja palautuminen kestää.
Kommentit (48)
oisit ollu fiksu niin voisit jäädä eläkkeelle milloin vain.
Minä olin ja voin jäädä milloin tahansa työelämästä pois ja elää pääomatuloillani.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ja voin jäädä milloin tahansa työelämästä pois ja elää pääomatuloillani.
Laita kuva tiliotteestasi tänne
Olen 60v, ei pääomatuloja, eläkkeeseen vielä vuosia, täydet vuodet pakko tehdä, kun sen verran pieni eläke on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tänne ei voi laittaa kuvia ja mitä tiliote siihen vaikuttaa, eihän ne rahat TILILLÄ ole. miten niistä siellä tilillä tuottoja saisi.
Olen 50v nyt määräaikaisella kuntoutusrahalla ensivuoden huhtikuun loppuun. Odotan lopullista ratkaisua sen jälkeen. Työtapaturma kyseessä. Käsi leikattu 5 kertaa. Invalidi.
Vähän nuo murheet oli ikäisenäsi, mutta jo 51v pääsin tai jouduin tk eläkkeelle. Eläke nyt 2030e/kk.
Hyvin tuollakin toimeen tulee.
Olen 52, ja odotan kyllä pääseväni eläkkeelle. Jonkin verran on säästöjä, ettei tarvitse sitten kitkutella. Varmaan jään eläkkeelle heti, kun vain pystyn.
Kyllä elämä on todella pitkäveteistä ja yksinäistä eläkeläisenä. En tajua, kuka tätä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tänne ei voi laittaa kuvia ja mitä tiliote siihen vaikuttaa, eihän ne rahat TILILLÄ ole. miten niistä siellä tilillä tuottoja saisi.
Pääomatuloista oli kyse. Jollakin kai laskut on maksettava vai osakkeillako maksat kaupassa?
Olen 52v enkä aio odottaa eläkeikään asti. Minulla on säästöjä puolisen miljoonaa ja vuonna 2025 lopetan työnteon ja jään nauttimaan työttömyyskorvauksista eläkeikään asti. Olen maksanut työurani aikana monen sosiaalisiipeilijän elämän joten tässä ei mielestäni ole mitään väärää jos otan vähän omiani takaisin. Eläkekertymäni on n. 3000 €/kk mikä alkaa tietysti juoksemaan sitten kun virallinen eläkeikä tulee täyteen. Eihän sillä kuuhun mennä mutta keräämäni muun omaisuuden lisäksi se riittää rahoittamaan vaikka nykyisen elämäntyylini vaikka tuskin sitten enää huvittaa matkustella yhtä paljon kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatuloista oli kyse. Jollakin kai laskut on maksettava vai osakkeillako maksat kaupassa?
Aivanko alkaisin tänne (ja tänne ei yhä edelleen voi edes laittaa) laittamaan monta sivullista tiliotteitani. (minulle tulee pääomatuloja keskimäärin 50 kertaa kuukaudessa).
Teen töitä vielä 3 vuotta, olen 60 vuotias tuolloin. Sijoitukset ym. hoidettu ja laskettu siihen mennessä. Happy!!!
Itse olen sitä mieltä myös että omiani otan pois jos jään varhennetulle. Vuosikymmenet olen maksanut valtavasti veroja ja elättänyt monta elämäntapatyötöntä. Niitä joiden ei ole tarvinnut aamulla lähteä tarpomaan pimeään ja loskaan kohti TYÖpaikkaa.
Ammatinvalintakysymys. T. Evp eläkeläinen 48
Oon 45v ja ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo yli 8 vuotta. Eläkkeen päälle osa-aikatyötä painamalla olen keskituloinen, pelkkä eläke olisi vain 1500e käteen. Jos en olisi mennyt tuota asuntoa ostamaan niin olisin muuttanut varmaan ulkomaille viettämään eläkepäiviä ja jättänyt nämä paskaduunit muille. Kyllä elämä pitäisi pyrkiä rakentamaan niin, ettei se olis täynnä asioita joiden odottaisi vain menevän ohi.
Tietenkään kaikki ei voi olla kivaa mut joku raja kilvoittelussakin.
Vierailija kirjoitti:
Oon 45v ja ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo yli 8 vuotta. Eläkkeen päälle osa-aikatyötä painamalla olen keskituloinen, pelkkä eläke olisi vain 1500e käteen. Jos en olisi mennyt tuota asuntoa ostamaan niin olisin muuttanut varmaan ulkomaille viettämään eläkepäiviä ja jättänyt nämä paskaduunit muille. Kyllä elämä pitäisi pyrkiä rakentamaan niin, ettei se olis täynnä asioita joiden odottaisi vain menevän ohi.
Miksi oot työkyvyttömyyseläkkeellä, jos olet työkykyinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oot työkyvyttömyyseläkkeellä, jos olet työkykyinen?
Päässä vikaa (ahdistushäiriö).
Odotan. Olen 52. Voisin jo jäädä sossupummiksi, eikä tarvitsisi ihan työmarkkinatuella olla, kun on säästöjä. Olen nyt puoli vuotta ansiosidonnaisella lomautettuna ja toisen puolikkaan töissä. Menee tämä näinkin ainakin viel pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämä on todella pitkäveteistä ja yksinäistä eläkeläisenä. En tajua, kuka tätä odottaa.
Nyt eläkeläisenä ihmetellyt että miten ihmeessä ehti töissä käymään. Nyt ei varmasti enää aikaa töihin riittäisi kun tottunut muuta touhuamaan. Tänäänkin nousin ylös ennen kuutta ja kahvin lisäksi aamupala klo 15.
Samanikäinen, mutta opiskelen uuteen ammattiin. Pidä sinäkin opintovapaata ja opiskele jotain.