Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

38-vuotiaana vielä äidiksi, kokemuksia?

Vierailija
14.09.2022 |

Joka paikassa lukee, että 35 vuoden jälkeen riskit nousevat. Mutta kuinka paljon?

Haluaisin vielä toisen lapsen. Mutta mietin, olenko jo liian iäkäs. Olen 53 kun lapsella olisi rippijuhlat. Mutta haittaako se?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kai nykypäivänä ole mikään korkea ikä, mutta kuten itse totesit, niin riskit saada vammainen lapsi kasvaa. Vähäinen riski, mutta olemassa.

Vierailija
2/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella tuota edes mitenkään erityisen korkeana ikänä nykyaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli tuon ikäinen minut saadessaan ja valitettavasti yhteinen taipaleemme jäi kovin lyhyeksi.  Mutta eihän tuohon pohdintaan voi kukaan muu vaikuttaa kuin kukin itse.

Vierailija
4/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain toisen lapsen juuri 38-vuotiaana. Oli oikein sopiva ikä.

Vierailija
5/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi lapsensaanti-ikä, mielestäni. Työkaverini oli 45-vuotias tullessaan ekan kerran äidiksi.

Eihän tällaiseen oikesti voi vastata kuin sinä itse.

Vierailija
6/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolmannen 39- vuotiaana. Lapsi on nyt aviossa, yksi lapsi itsellään. Itse olen 76.

Hyvä näin että terveyttä ollut, kiitos yläkertaan.

Mulla ei olkut vaihdevuosia eikä lapsilla pahaa murrosikää, siinäkin meni hyvin.

Kun täytin 50, keskimmäinen oli 15.

Vierailija
7/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on saatu tuolla iällä aina, toki ennen vanhaan esikoinen hankittiin nuorena.

Vierailija
8/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuopuksen 38-vuotiaana. En edes ajatellut olevani mitenkään erityisen iäkäs. Terve poika sieltä tuli.

Vierailija
9/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä ikä! Jaksat vielä ja ne terveysriskit nousevat vasta 40 ikävuoden jälkeen merkittävämmin. Minä sain lapsen vielä 42-v! (Olin yrittänyt vuosikausia). Hyvä perusterveys ja -kunto sekä motivaatio vievät pitkälle.

En itse ainakaan mieti muiden vanhempien ikää esim. rippijuhlissa tai muuallakaan. Kannattaa muistaa, että ihmiset myös ikääntyvät biologisesti keskenään vähän eri tahtiin.

Vierailija
10/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuopuksen 38v eikä tullut mieleenkään, että olisin vanha. Rippijuhlat oli viime vuonna eli mikä mun ongelman piti olla?

Vierailija
11/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi ikä saada lapsi, olet vielä alle 40 v! Jos lasta haluaa niin eiku tekemään vaan ja onnea. 

Vierailija
12/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 38 esikoisen syntyessä, 40 kun kuopukseni syntyi. Hedelmöittyminen luonnon metodilla.

Pitää vanhemman äidin nuorena! Ei ole aikaa vanheta ja tätiytyä.

Vierailija
13/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuopus ja minut äitini synnytti 37-vuotiaana. Häpesin lapsena sitä, kun oma äitini oli niin vanha kavereiden äiteihin verrattuna. Tyhmältähän tuo nyt tuntuu, mutta minkäs sitä lapsi ajattelulleen mahtaa...

Vierailija
14/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuopus ja minut äitini synnytti 37-vuotiaana. Häpesin lapsena sitä, kun oma äitini oli niin vanha kavereiden äiteihin verrattuna. Tyhmältähän tuo nyt tuntuu, mutta minkäs sitä lapsi ajattelulleen mahtaa...

Ennen ajat olivat erilaiset, nykyään 37-vuotias ei ole mitenkään erityisen vanha äiti edes.

Vierailija
15/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ajattele ennemmin niin, että kun sinun lapsellasi on rippijuhlat, on sinulla vielä ainakin 10 vuotta työelämää jäljellä.

Vierailija
16/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli hyvä äiti kuopukselle joka syntyi kun äiti oli 41. Meidän muiden suhteen (jotka sai 25-31 iässä) oli ankara tiukkapipo, joka myös ruumiillisesti rankaisi pienistäkin asioista. Tosi ilkeä, aina oikeassa, koko ajan määräämässä. Kuopuksella oli ihana suhde äitiin aina tämän kuolemaan asti. Meillä muilla ei todellakaan.

Vierailija
17/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini sai äitini 40-vuotiaana, yhteistä aikaa heillä oli 55 vuotta. Ei siinä mitään erikoista ollut, muistan lapsena joskus tajunneeni, että muiden isomummit oli mun mummin ikäisiä. Tai nykyään jotkut teinit ihmettelee että kuinka ikivanha täytyy olla jos on tuntenut jonkun joka oli sodassa. No tämmöinen alle nelikymppinenkin on. Siinäpä se, ei sitä "vanhaa" ikää kukaan muu ihmettele, varsinkaan nykyään.

Vierailija
18/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ikä. 

Vierailija
19/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain viimeisen (toistaiseksi) lapseni 52-vuotiaana. Tosin olen isä, mutta kuitenkin. Ei ongelmaa.

Vierailija
20/33 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini oli tuon ikäinen minut saadessaan ja valitettavasti yhteinen taipaleemme jäi kovin lyhyeksi.  Mutta eihän tuohon pohdintaan voi kukaan muu vaikuttaa kuin kukin itse.

Minkä ikäisenä hän kuoli? Ennenaikaisesti. Minä olen 48 ja äitini sai minut 38 v. ja eilen viimeksi oli täällä lapsenvahtina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän