Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minunko kuuluu yksin tehdä hankinnat lapselle?

Vierailija
14.09.2022 |

Lapsen isä vaatii, että ostan lapselle harrastusvälineitä, vaatteita ja uudet kengät.. Ei kai se vaan toisen vanhemman vastuulla ole hankintoja tehdä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

Vierailija
2/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet? Minkälaisia vaatimuksia sinä itse esität miehelle, että joutudut näkemään mahdollisimman vähän vaivaa ja selviät jopa ilman rahanmenoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulet? Minkälaisia vaatimuksia sinä itse esität miehelle, että joutudut näkemään mahdollisimman vähän vaivaa ja selviät jopa ilman rahanmenoa?

Virallinen lähivanhempi ja isompi vastuu periaatteessa...ap

Vierailija
4/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet lähivanhempi, saat myös päättää, millaisia menoja olet valmis lapsellesi kustantamaan.

Vierailija
5/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vauva foorumista tulisi parempi paikka, jos trolleille ei vastailtaisi ollenkaan. Eli AP sivuutat vaan nää selkeet mulkut ;)

Vierailija
6/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etä ei voi sinua käskeä, etkä sinä etää.

Vierailija
7/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vetoaa elareihin ja lapsilisään.ap

Vierailija
8/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei etå voi silti sinua käskeä.

Onko lapsella siis puutetta vaatteista, kengistä ja harrastusvarusteista?

Vierailija
9/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ei halua maksaa omalle lapselleen, niin sitten ei maksa :/ se on harmi, mutta jotkut miehet arvostaa rahaa enemmän kuin läheisiään.

Olen ikuisesti kiitollinen omalle isälleni, että hän mahdollisti harrastukseni, vaikka olivatkin eronneet äitini kanssa. Muuten siihen ei olisi ollut varaa.

En tiedä onko teidän tapauksessa kyse minkälaisista tuloeroista vai vain periaatteellisista asenteista asian suhteen. Lapset muistaa sitten aikuisena onko heistä väännetty mitenkin paljon kättä ns. pakollisena kulueränä.

Vierailija
10/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos exä maksaa jo elarit niin sitten hän on oman virallisen osuuden jo hoitanut.

Toki ei tarkoita tietenkään sitä että kun lapsi on hänellä niin silloin hän on lapsestaan elatusvastuussa(ruuat jne.)

Kuinka paljon exä maksaa elareita tai saatko kelasta minimin?

Jos saat edes minimin ja lapsilisän ja yh korotuksen niin kyllä se riittää lapsen kuluihin.

Mun lapsella menee pelkästään harrastuksiin suoraan vuodessa 860€ ja saan kelan minimielarin ja lapsilisän+yh korotuksen ja hyvin ne niihin riittää. lisäksi tietysti vaatteet, käyttöraha ym.

Vierailija
11/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se periaatteessa menee: elatusmaksu + lapsilisä + lähivanhemman osuus = lapsen elatus.

Vierailija
12/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noi elatusmaksut oo nimenomaan tarkotettu niihin lapsen "yleiskuluhin"? Siinä mielessä hankintavastuu sillä kuka rahoja hallinnoi.

Jotenkin aatellu asian niin, että asuminen ja ruoka menee kummankin luona "vanhemman piikkiin" ja sit toi elatusmaksu käytetään harrastuksiin, vaatteisiin, yms.

Vierailija
13/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan ydinperhe. Minä maksan kouluvaatteet/juhlavaatteet,mies maksaa teinin harrastuksen ja harrastusvaatteet.

Vierailija
14/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehen pitäisi maksaa ensin elatusmaksut ja sitten vielä päälle kaikki erityishankinnat erikseen? Just.

Vierailija
15/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehen pitäisi maksaa ensin elatusmaksut ja sitten vielä päälle kaikki erityishankinnat erikseen? Just.

kato ku moni eka rällää rahat menemään ja ei tarvii töihin mennä ku aattelee että tuleehan mulle rahaa kelasta ja eksältä niin paljon.. sit ollaan ihmeissään kun pitäisi kenkiä ja vaatteita ostaa Suomen neljälle vuodenajalle.. plus ne tietysti jää pieneksikin... ja naapurilapset menee harrastuksiin mut ei se oma kun ei eksä suostu maksamaan...

Hemmetin liian usein lapsen elatukseen tarkoitettu raha menee lähivanhemmalla kurkusta alas tai johonkin ihan muuhun turhuuteen, vaikka sitten rakennekynsiin... mutta kun niiden pitäisi mennä siihen lapseen.

Vierailija
16/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vauva foorumista tulisi parempi paikka, jos trolleille ei vastailtaisi ollenkaan. Eli AP sivuutat vaan nää selkeet mulkut ;)

Mitä mulkkua tossa huomautuksessa oli? Täyttä asiaa. Eri

Vierailija
17/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ilman minua, meillä lapset kulkisi shortseissa kesät talvet ja lasua pukkaisi. Olen tyytynyt kohtalooni. En jaksa olla aina anelemassa. Kun miehen kommentti on tyyliin "hae kirpparilta". Juuuu!!! Olen työssä käyvä ihminen eikä ole aikaa koluta kirppareita ja sieltä ei muutenkaan löydy teineille mitään mitä ne pitäisi.

Vierailija
18/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mulkkua tossa huomautuksessa oli? Täyttä asiaa. Eri

Mulkkua oli tehdä oletuksia AP:sta. Ei hän ole avannut omaa taloudellista tilannettaan, tai exänsä.

Kiltti kommentti olisi pohtinut, että onko mahdollisesti kyseessä lypsamistä, vai kenties katkera eksä?

-lainaamasi

Vierailija
19/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menäpä sinä kourakerttusi kanssa yksin runkkkailemaan tunkiolle, muuhun sinusta ei ole, ääliöstä.

Vierailija
20/20 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ilman minua, meillä lapset kulkisi shortseissa kesät talvet ja lasua pukkaisi. Olen tyytynyt kohtalooni. En jaksa olla aina anelemassa. Kun miehen kommentti on tyyliin "hae kirpparilta". Juuuu!!! Olen työssä käyvä ihminen eikä ole aikaa koluta kirppareita ja sieltä ei muutenkaan löydy teineille mitään mitä ne pitäisi.

eksä ei maksa elatusta vai? mun teinit tykkäävät itse käydä kirppareilla. Toki pitää heille välillä uuttakin ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä