Käytättekö käteistä
Miten usein makselette käteisellä kauppa ja muita asioita. Korttitilit on monesti tyhje netty kokonaan. Huijaukset näkyy onnistuvan yllättävän hyvin. Eikä mikään korvaa. Onko rosmoilla tämä bisneksenä, vai pankkiko se...
Kommentit (36)
Kukas sen korttitilin tyhjentää kokonaan ja monesti??? 😂
Joo köytän myös käteistä. Aina ei laitteet toimi. Ja esim kirppiksillä ei tavismyyjillä korttikoneita.
Mutta ei niitä tilejä tyhjentele kuin tilinomistaja. Sorry mutta kovin lapsellinen provo.
Käytän käteistä ja säästörahat sijoitan kultaan. Kortteja en käytä.
Minä en käytä oikeastaan koskaan käteistä, ja eipäs ole kyllä korttitiliä ikinä tyhjennetty. Jäin todellakin ihmettelemään tuota kommenttia, että korttitili tyhjenee. Käsitin ap:n kysymyksen siten, että käyttääkö käteistä vaiko korttia esim kaupoissa, bensa-automaateilla yms. (ei siis puhuta nettikaupoista, jossa ei käteistä voi käyttää ja on ihan eri asia).
Itse käytän tankatessa vai mobiilisovellusta, joten siinäkään ei tule riskiä, että korttitiedot varastettaisiin.
Käteisellä mennään aina, kun se on mahdollista.
Itse pidän sitä parempana ja auttaa hahmottamaan paremmin myös talouden hallintaa. Jotenkin jää ne ns. heräteostokset vähemmälle, kun käyttää käteistä.
Igorko käyttää käteistä oho, paljonko käteistä sinulla on silellä pietarissa?
Käytän. Ehkä puolet irl ostokerroista.
Käytän käteistä sellaisissa paikoissa missä kortti ei käy.
Käytän, olen naimisissa degeneraten kanssa. Mies ostaa tupakkia, alkoholia ja kebabbia. En ole ikinä tainnut edes nähdä miestäni muutakuin kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on irl ostokerta?
Vierailija kirjoitti:
Igorko käyttää käteistä oho, paljonko käteistä sinulla on silellä pietarissa?
Igor toivoo että länsi lopettaisi käteisen käytön, niin olisi saumaa laittaa asiat sekaisin estämällä korttimaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on irl ostokerta?
Sori, sitä tarkoitin kun olen fyysisesti kassalla. Muuten teen ostoksia myös netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on irl ostokerta?
IN REAL LIFE
Vierailija kirjoitti:
Kukas sen korttitilin tyhjentää kokonaan ja monesti??? 😂
Joo köytän myös käteistä. Aina ei laitteet toimi. Ja esim kirppiksillä ei tavismyyjillä korttikoneita.
Mutta ei niitä tilejä tyhjentele kuin tilinomistaja. Sorry mutta kovin lapsellinen provo.
Onhan tuosta mielenkiintoisia uutisia rosvojen lisäksi maailmalta, Kanadassa henkilön pankkitili voidaan jäädyttää ilman oikeuden määräystä. Kova luotto on valtioon ja siellä tulevaisuudessa oleviin päättäjiin sekä pankkeihin, ettei näe mitään riskejä. Kyllä minä ainakin yritän pitää huolen siitä että on pääsy omiin rahoihin tilanteessa kuin tilanteessa ja käteinen nyt on aika kätevä pienille muutaman tonnin summille.
Vierailija kirjoitti:
Käytän käteistä ja säästörahat sijoitan kultaan. Kortteja en käytä.
Käytän korttejakin mutta jonkun verran säästöistä menee mullakin kultaan. Pysyy kullan kanssa väleissä.
"Kullallen' minä laulelen, Ja kellenkäs minä muille! Kullallen minä laulelen, Ja kellenkäs minä muille? Laulaahan nuo lintusetkin Lahonneille puille."
Pelkkää käteistä, enkä siitä luovu koskaan.