Influenssarokotukset 2022-2023 alkavat. Tarvitseeko perusterve työikäinen influenssarokotusta? Luin neljän influenssan sairastuneen perusterveen työikäisen kokemukset influenssasta. Kaikki olivat tehohoidossa ja yksi (tosin teini-ikäinen) kuoli.
Ja ystävä sairasti influenssan neljä vuotta sitten ja oli erittäin kipeä ja kahteen otteeseen sairaalassakin (ei teholla). Hänkin hyväkuntoinen perusterve 30+ v ja keuhkoihin tuli arpikudosta.
Kommentit (7)
Tiedän 8.v ja kaksi 15 v jotka kuolivat influenssaan. Kaksi kotona ja yksi sairaalassa. Siis suomessa.
Kaikki rokotteet ovat myrkyllisiä nykyään. Big pharma tekee hyvät rahat niiden aiheuttamilla kroonisilla sairauksilla. Kukaan ei korvaa, koska rokotevalmistajilla on immuniteetti syytteitä vastaan. Vähän kuin tupakkayhtiöt aikoinaan.
Olen kahdesti sairastanyt influenssan, ja nykyään otan aina rokotuksen (vaikka ymmärrän, että tauti voi silti iskeä).
Aivan hirveä tauti, ja jälkitaudet vielä päälle. Toisella kerralla saitastin vielä samanaikaisesti lasteni kanssa. Kiitos ei enää ikinä!
Kyllä se rokote kannattaa ottaa. Itse selvisin rokotettuna viikon kuumeella. Täytyy sanoa, että kyllä sen influenssan voiman silti tunsi, mutta varsinaista influenssaa mulle ei tullut eikä jälkitautejakaan. Puolisolle tuli influenssa ja hänelle piti soittaa ambulanssi kahden viikon sairastamisen jälkeen ja oli sairaalassa kolme viikkoa. Sen jälkeen hän on ottanut rokotuksen ihan omasta aloitteesta.
Otin männäviikolla kuten koronarokotuksenkin. Olen kyllä "perussairas".
Tarvitsee