Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastin vesirokon vasta noin 14-vuotiaana. Onko se harvinaista?

Vierailija
14.09.2022 |

Kellään kokemusta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä pidetään harvinaisena.

"Suomalaisista 8-vuotiaista lapsista 85 % on sairastanut taudin, 10-vuotiaista sairastaneita on 92%."

Vierailija
2/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vesirokko vasta 21 vuotiaana.

Olin jo töissä ja  työterveyslääkäri katseli vain ensin naamaani  piti patteja ensin finneinä ja suhtautui ylimielisesti eikä uskonut kuumeeseen.   Mittautti kuumeen ja sitä olikin 38,5 joten alkoi tutkia selkää yms.  tarkemmin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole sairastanut minkään ikäisenä, onneksi. Ikää pian 50. Rokotekin kai nykyään on.

Vierailija
4/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastin yli nelikymppisenä. Ei ollut kummoinen tauti, ne vesikellot ja myöhemmin ruvet oli lähinnä oireena, en tuntenut edes oloa kipeäksi, hyvin lievä kuume pari päivää. Mutta todella rumat kuoppamaiset arvet jäi pysyvästi niiden rupien kohdalle kun rupi irtosi. Mulla on naama nyt täynnä sellaisia kuoppia.

Vierailija
5/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastin vesirokon 32-vuotiaana. Ei hajuakaan mistä sen sain kun en ollut millään lailla tekemisissä minkään ikäisten lapsien kanssa.

Vierailija
6/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se on yleensä helpompi nuorna ku vahana käyä läpi

Vierailija
7/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa jotain 13 - 14 - vuotiaana kun silloin sattui kotikylällä kiertämään.

Tuhkarokon sairastin alle 10- vuotiaana. Vanhemmat olivat tarkkoja, pimeessä huoneessa sängyssä ja vähän väliä katsoivat, yksi sisaruksista oli kuollut parivuotiaana tuhkarokon jälkitautiin kai.

Vierailija
8/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä sairastin vesirokon päälle 4-kymppisenä. Vesikelloja oli etenkin otsassa, rinnassa ja selässä. Muuten sairaus oli aika iisi. Ilmeisesti on aika harvinaista sairastaa noin vanhana. Iäkäs lääkäri sanoi, että olin toinen hänen urallaan, joka taudin sairasti.

Vierailija
9/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 23 - vuotiaana. Ei ollut paha, vaikka voisi kuulemma olla. Rakkuloita oli päänahassa ja selässä eniten, kasvoissa ei onneksi. Kavereilla kiersi lapsena, mutta minuun ei tarttunut. Myöhemmin sain sen toiselta nuorelta aikuiselta samassa työpaikassa.

Vierailija
10/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastin 29v., lapset oli silloin 4v ja 5v. ja kipeinä samaan aikaan. Ikinä en ole ollut niin kipeä, rakkuloita oli joka paikassa: jalkapohjissa, alapäässä, suussa. Kuumetta oli reilusti ja pää kuin karuelli. Tämä sattui tietysti aikaan, jolloin mies oli työmatkalla yli kuukauden Usassa, ja lähinaapurit juhannusta viettämässä mökillä. Onneksi sain siskolle soitettua, ja hän toi ruokaa ja auttoi lasten kanssa.

Vierailija
11/11 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ei minuun tarttunut, mutta sain sen sitten parikymppisenä. 40 lämpöä ja rakkuloita ihan joka paikassa, karsea tauti oli. Istuin päivystyksessä vkl kun tarvitsin saikkulapun ja eka lääkäri ei uskonut vesirokoksi. Lopulta otettiin ihan kuvia, kun ei ollut kellään nähnyt noin paljon vesikelloja 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi