Kumpi lopultakin on vaikeampaa: olla yh vai perustaa perhe miehen kanssa?
Minusta tuntuu, että moni ei ajattele niitä hankaluuksia, joita vääjäämättä tulee niissäkin perheissä, joissa on molemmat vanhemmat. Täytyy jakaa kasvatusvastuu, mielipiteet, asenteet ja arvot. Täytyy sietää miehen sukua, miehen toiveita, miehen suvun toiveita. Täytyy tehdä jatkuvia kompromisseja, osata jakaa, myöntyä ja niin edelleen. Ei siis helppoa ole välttämättä sekään, vaikka aina niin ajatellaan.
Yh saa tehdä päätökset yksin, valita ne sukulaiset ja ystävät jotka itse haluaa pitää lähellään, saa oman jakamattoman päätösvallan jne.
Eli nyt vastaamaan: Kumpi on vaikeampi tie?
Kommentit (5)
itse olen yh ja välillä toivon, että olisi mukavaa kun olisi mies. raskasta kantaa yksin vastuu lapsesta. miten mukavaa olisi kun olisi toinen mukana viemässä lasta harrastuksiin ja kenen kanssa saisi iltaisin jutella ja keskustella lapsiin liittyvistä asioista yms. itse olen ollut jo pitkään yh, joten en tiedä osaisinko enää miehen kanssa asuakkaan? mielestäni eräällä ystävälläni on hyvä mies joka kantaa paljon vastuuta lapsista ja laittaa kotona ruuatkin. kaverini kuitenkin valittaa koko ajan miehestään ja riitelevät paljon.
Juuri sen takia ettei tarvii " hoitaa" parisuhdetta ja saa toimia miten itse haluaa.
Varmasti yksinhuoltajana on helpompaa kuin huonossa suhteessa, mutta hyvä suhde taas on moninverroin parempi kuin yksinhuoltajuus.
Näin ainakin itse koen asian.
Yksinhuoltajuudesta ei ole kokemuksia, joten en tiedä varmasti, mutta luulen, että se on paljon vaikeampaa.
mutta uskoisin että ennemmin on helpompaa yksin kuin huonossa suhteessa. On niistäkin kokemusta, tosin ajalta ennen lapsia.