Metallisangat silmälaseissa ja metalliallergia?
Onko silmälaseihin huomaamattomia sankasuojia ja mistä niitä saisi? Muita ideoita? Muovisia kehyksiä ja sankoja ei voi ostaa kun hajoaa heti. Kiitos.
Kommentit (32)
Titaanisangat ovat hyvät. Jos liikkeessä ei osata sanoa ovatko sangat titaania ne eivät ole! Silloin kannattaa vaihtaa liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on sangat 100 % titaania. Eikö sellaisetkaan käy sinulle?
Niitä ei ole ollut saatavilla liikkeessä, yleensä on vain metalli tai muovi.
Juu, ei saa muuta kuin kaikista Suomen silmälasiketjujen liikkeistä. Kryptoniittia ovat ja pitää erikseen tilata Teräsmieheltä, harvojen harvinaista herkkua.
Titaanikehyksiä ollut jo sata vuotta. Ovat vähän kalliimmat mutta kevyemmät eikä allergiosoi.
Asut varmaan jossain pikkupaikkakunnalla, tai sitten käyt oudoissa optikkoliikkeissä. Kaikilla ketjuilla missä olen käynyt (nissen, instru, silmäasema) on ollut allergisille monia vaihtoehtoja. Juuri ruostumatonta terästä tai titaania.
Vierailija kirjoitti:
haponkestäväteräs ei allergisoi
tai ruostumaton teräs
Ruostumattomassa teräksessä on yleensä tolkuttomasti nikkeliä. Ei siis missään nimessä nikkeliallergiselle.
T allergiadiagnoosi 27 vuoden takaa
Mikä sulla on titaanisankoja vastaan? Eivät allergisoi ja ovat kevyet. Jotkut metallisangat sisältävät nikkeliä, siitä allergia.
Mulla tuli ensimmäisissä laseissa pokissa nikkeli pinnoitteen alta esiin, poltti nenänvarteen rupea, sen jälkeen olen ostanut vain titaanisankoja. Ei ole ollut haittaa. Ovat kevyetkin.
Mielestäni titaanista tehtyjä saa suht huokeallakin.
Nikkelidirektiivi tuli voimaan jo toistakymmentä vuotta sitten, eikä nikkeliä ole sen jälkeen saanut käyttää napeissa, niiteissä, vyönsoljissa, silmälasinkehyksissä jne. Voi tietenkin olla allerginen vielä jollekin muulle aineelle, mutta yleisesti nykyään metalliasusteet eivät aiheuta allergiaa.
Metalliallergia?
Vähän kuin sähköallergi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli ensimmäisissä laseissa pokissa nikkeli pinnoitteen alta esiin, poltti nenänvarteen rupea, sen jälkeen olen ostanut vain titaanisankoja. Ei ole ollut haittaa. Ovat kevyetkin.
Mielestäni titaanista tehtyjä saa suht huokeallakin.
Minä vuonna tämä tapahtui?
Nikkeliä niissä on. Takuulla ei allergiavapaita.