Nyt tuli järkyttävän iso sähkölasku.
Edellinen sähkölasku oli
27:- ja viimeisin on
41:-
Järkyttävän paljon nousi
sähkölasku.
Kulutus oli n 178 kwh.
Mitä tähän sanotte?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloasujat jotenkin kuvittelevat, että sähkön hinnan nousu ei juurikaan näy heillä, kun tuijottavat vaan omaa sähkölaskua. Kyllä tulee näkymään yhtiövastikkeissa ja vuokrissa. Ei kerrostaloissakaan ole ilmaista asuntojen ja veden lämmitys.
Minulla on nyt sähkölasku 14e ja vastike 90e. Siinä on aika paljon nostamisen varaa ennen kuin olen pulassa. Olen viimeiset 10 vuotta säästänyt aika paljon rahaa kun ei ole ollut velkaa, lapsia, eikä autoa.
Wähänx köyhä elämä mutta hyvä että ite tykkäät.
Mikä on köyhää siinä, ettei ole lapsia, autoa tai velkaa? Itsellänikin on noista vain auto, jota ilman en halua olla - ilman lapsia tai velkaa pärjään loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloasujat jotenkin kuvittelevat, että sähkön hinnan nousu ei juurikaan näy heillä, kun tuijottavat vaan omaa sähkölaskua. Kyllä tulee näkymään yhtiövastikkeissa ja vuokrissa. Ei kerrostaloissakaan ole ilmaista asuntojen ja veden lämmitys.
Taloyhtiön hallituksessa olevat kyllä tietävät. Sähkö kallistuu helkkarin paljon ja kaukolämpö aika paljon!
Meillä 2kk sähkö 56e, siirtolaskua ei vielä ole tullut mutta on se aina enemmän kuin sähkö. En pidä kovin isona laskuna kun tällä laskutuskautena on kuitenkin käytetty ilmastointilaitettakin. Asumismuoto rivitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön hallituksessa olevat kyllä tietävät. Sähkö kallistuu helkkarin paljon ja kaukolämpö aika paljon!
Ota ne tilit esiin ja katso, mikä noiden prosenttiosuus on kiinteistön kokonaismenoista. Vai oletko se hallituksen jäsen, jota kiinnostaa lähinnä pihakukat ja naapurin yövieraat?
Minun sähkölasku oli 24.99 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalot menee vuoden vaihteesen asti rakennukseen varautuneella lämmöllä. Kerrostalossa massa hieman enemmän kuin pahvi-älvärissä
Kaukolämpö tulee kallistumaan huomattavasti. Polttoaineista on jo pulaa...
Mulla 108€ (Touko-heinäkuu) Asun 34m2 yksiössä kerrostalossa. Katsotaan, miltä näyttää lasku talvella.
Vierailija kirjoitti:
Älä märise, mulla rivitalokämpässä on 70 euroa sähkölasku, josta 40 euroa siirtoa. Jääkaapin ja pakastimen lisäksi en juurikaan käytä jatkuvasti sähköä, puhelimen lataan kerran päivässä. Uunia lämmitän kahdesti viikossa, syön mikrossa lämmitettäviä tähteitä ja kylmiä ruokia. Saunon 2 krt/kk, suihkussa käyn pikapikaa joka päivä. Pyykään pari-kolme kertaa kuukauteen. Todella harvoin on muut laitteet päällä. Lämmitys kuuluu vuokraan. Tästä alkaa olla jo todella hankalaa nipistää lisää, aivan askeettisestikaan ei tee mieli elää.
Minusta tuo on paljon, kun vertaa, mitä sillä saa. No pari lamppua, jääkaapin ja hellan. Ei oikeasti paljon mitään. Etenkin siirron osuus on suuri. Tulevaisuudessa siirtomaksut kallistuvat, koska sähköverkkoa pitää vahvistaa tuulivoiman vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt sähkölasku 14e ja vastike 90e. Siinä on aika paljon nostamisen varaa ennen kuin olen pulassa. Olen viimeiset 10 vuotta säästänyt aika paljon rahaa kun ei ole ollut velkaa, lapsia, eikä autoa.
Minulla on työ, harrastuksia, läheiset ja ystävät eli ihan hyvä ja tasapainoinen elämä. Sisältö on raameja tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko on järkyttävän iso? Jos ei tuohon ole varaa, niin kannattaa miettiä uudestaan budjetit ja tulonlähde.
Ap nyt varmaan yrittää pilkata sähkön hinnan nousua pelkääviä. Saanee jotain hupia surkeaan elämäänsä sellaisesta.
Meitsin sähkölaskut on semmosta tonnia kuussa. Eikä tunnu missään. Sulla ei AP oo mitään jakoa mua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kadehdittavalta sun "elämä". :D :D :D EI velkaa, ei lapsia, ei kotia, ei autoa, ei mitään. Eikun joo, säästöjä on. Meinaatko nostaa ne käteisenä ja teettää niistä puvun arkkuun?
Mun sähkölasku oli normaalia pienempi, alle 30 euroa kolmelta kuulta mutta siirto on ja pysyy siinä noin 120 eurossa. Kerrostalossa asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on köyhää siinä, ettei ole lapsia, autoa tai velkaa? Itsellänikin on noista vain auto, jota ilman en halua olla - ilman lapsia tai velkaa pärjään loistavasti.
No jos elämä on sitä, että pärjää, niin mikäs siinä. Mä puhun pärjäämisestä silloin kun on vaikeaa ja elämä on pelkkää "pärjäämistä". Onneksi on lapset, koti ja auto. Lainaa enää ei. Mutta ne "on mulla työ ja sukulaisia ja ystäviä" niin ne tietysti vielä myös. Heidän ja yleisen maailman tilanteen perusteella olen huolissani. Toki aina on vaihtoehto mennä 20 neliön yksiöön ja olla siellä ihan vaan minä minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Kauko sen veden lämmittää.
Mulla edellinen kahden kuukauden sähkölasku oli 30 euroa sähköstä ja 16 euroa siirrosta. Lisäksi 5 euron sähkövero. Eli yhteensä 25 e/kk. Kerrostalokaksio, asun yksin.
Meillä siirtoineen noin 600e.
Kyllähän tuon työmarkkinatuella maksaa.