Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia tuntemaan itsensä? Tietämään kuka oikeasti on? Henkisyys.

Vierailija
13.09.2022 |

Olen risteyksessä. Kovasti asioita on tapahtunut, traumaattisiakin.
Nyt elämänvaihe on sellainen, että elän itsekseni, aivan uutta sivua eteenpäin.

Yritän pohtia kaikkea, oppia uutta, kehittää itseäni. Annan tunteiden tulla, itken ja nauran, mitä vain. Yritän olla rehellinen itselleni.

Olen kuitenkin ahdistunut enkä tiedä miten päin välillä olisin. Mitä tekisin, minne menisin. Yritän pohtia kuka olen? En tiedä, on vaikeaa hahmottaa itseään tai saada kosketuspintaa sisäiseen olemukseeni. Välillä yritän meditoida, keskittyä nykyhetkeen. Se johtaa nukahtamiseen.
Esimerkiksi eilen aloitin tuon läsnäoloon keskittymisen noin klo 19, nukahdin ja heräsin kolmelta yöllä.

Yritän saada kiinni itsestäni. Herätä, tuntea, elää ja ymmärtää kuka olen ja mitä tietä kohti pitäisi mennä. Haluan intuitioni jälleen kuuluviin. Kadotin sen eräässä suhteessa, jossa minun piti tukahduttaa itseni, selvisin kuitenkin.

Onko teillä vinkkejä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin, niin tuo ahdistus on oikeasti pelkoa. Pelkään kovasti elämää. Miten selviän, pystytkö muutokseen, löydänkö tasapainon.

Pelkään, että otan lisää harha askelia.

Tämän vuoksi olen jopa eristäytynyt jossain määrin, en tunnu luottavan itseeni ja olen huolissani. Olen kyllä aika rohkea ja teen mitä täytyy mutta ainakin tällä hetkellä elämää lamaannun aika herkästi ja menetän helposti voimani arjessa. Yritän hyväksyä sen vain ja kuunnella itseäni.

Ap

Vierailija
2/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä johdattaa sinut nyt jonkun oppettajan luo. Se voi olla kirja, ihminen, video, luento, paikka... Pidä silmät&korvat&💙 avoinna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä johdattaa sinut nyt jonkun oppettajan luo. Se voi olla kirja, ihminen, video, luento, paikka... Pidä silmät&korvat&💙 avoinna!

Kiitos tästä lohduttavasta viestistä. 🧡

Vierailija
4/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen yleisin synti on itselleen valehtelu. Oikeastaan täähän johtuu biologiasta. Aivot yrittää juksata ihmisen harmia aiheuttaviin tilanteisiin. Itsensä tunteva osaa sanoa aiheuttaako tilanteet stressiä vai ei.

Vierailija
5/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditoi ja luota siihen intuitioon. Jos jokin asia tuntuu sisimmässäsi väärältä niin se todennäköisesti onkin.

Vierailija
6/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meditoi ja luota siihen intuitioon. Jos jokin asia tuntuu sisimmässäsi väärältä niin se todennäköisesti onkin.

Tämän olen oppinut. Oli aika, kun olin yhteydessä itseeni. Se oli ihanaa aikaa kun olin kasvamassa henkisesti, olin hyvin intuitiivinen, jalat maassa. Tunsin tunteita, olin onnellinen ja itsenäinen. Oli päämäärä ja halusin kehittyä lisää, olin vielä hyvin hauras jollain tapaa mutta oikealla suunnalla.

Sitten yhtäkkiä rakastuin, en kuunnellut itseäni vaikka tunsin hyvin vahvasti, ettei kaikki ole hyvin. Kaikki tapahtui hyvin nopeasti.

Tunsin sen pahuuden ja intuitio varoitteli useasti. Myös painajaisten muodossa ennen kuin mitään pahaa oli ehtinyt edes tapahtumaan. Olin liian utelias ja halusin mennä huuman mukana, halusin tietää ja tuntea olevani jotain muutakin. Taisin loppuen lopuksi janota hyväksyntää, läheisyyttä ja rakkautta.

Tiesin, että minun täytyi todistaa tuolle toiselle ihmiselle olevani rakkauden ja hyväksynnän arvoinen.

Lopulta koko homma söi minut suunnilleen elävältä huumavan alun jälkeen.

Minua pilkattiin, nöyryytettiin, alistettiin. Esimerkiksi orjaksi kutsuttiin ja hän huusi, kirosi ja oli aivan järkyttävän vihainen, näen tämän kaiken vieläkin selvinä takautumina. En tiennyt miten kohdata sitä kaikkea, joten yritin vain lisää näyttää olevani arvostuksen ja hyväksynnän arvoinen. Huolehdin, rauhoittelin ja hoidin, yritin hoitaa häntä ja auttaa, ymmärtää. Välillä asiat oli hyvin, sitten taas huonosti.

Peliin tuli sitten lisääntynyt päihteiden käyttö (ensimmäistä kertaa kokeilin huumeita elämässäni, vahvojakin ja joimme runsaasti) lisää huonoja ihmisiä elämääni myös.

Paljon kaikkea outoa, töiden menetys koska paloin loppuun elämäni vuoksi, kaupungin vaihdos, muutimme yhteen. Sitten väkivalta ja pelkotilat. Suru ja viha itseäni kohtaan.

Se oli painajaista, se tuntui aivan epätodelliselle. Hoin pitkään, ja edelleenkin hoen, että olisi pitänyt kuunnella itseäni, intuitiota. Se oli niin selvää ja hälytysmerkit huusivat varomaan. En vain osannut toimia, en kuunnellut ja hylkäsin itseni.

Nyt olen jo päässyt tuosta. Elämä on muuttunut paljon, se oli pitkä matka päästä fyysisesti eroon. Lopulta myös henkinen irtiotto ja hyväksyminen tapahtui. Uskomattoman kivikkoinen tie, lopulta tilanne rauhoittui ja jossain vaiheessa pystyimme molemmat päästämään irti.

Nyt on sitten itseni löytäminen uudelleen.

Ehkä tuo oli opetus. Ainakin todella opin, että itseään tulee kuunnella. Toivottavasti saan intuitioni takaisin ja sellaisen perusluottamuksen osaksi elämää.

Vielä olen aika eksyksissä.

Ap

Vierailija
7/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi taitaa olla aidosti ainoa auttava asia itsetuntemuksen parantamisen suhtaan. 

Meditoi 20 min kaksi kertaa päivässä, eli aamuin ja illoin. Meditoi kovalla puutuolilla istuen. Siihen ei nukahda. :)

Vierailija
8/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lähimmäisiltä ihmisiltä, että miten he näkevät sinut kolmella sanalla. Tämä antaa sinulle resonanssipintaa siihen miten sinun ulkoinen minäkuva on ristiriidassa tai tasapainossa sinun sisäisen minäkuvasi kanssa. Tämä tuo sinulle itsetuntemusta ja jos joku piirre yllättää sinut niin analysoi se/ne, että miksi ovat epäsuhtanteessa.

Vierailija
9/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrmaan riippuu myös eliinolosuhteista millaiset ne ovat ja millaiseksi ne muovautuu, millaisiissa olosuhteissa pärjää, miten sellaiset leviää.

Vierailija
10/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi ja läsnäolo ei aina ja kaikille ole ollenkaan ratkaisu. Ne on ollut idän henkisissä perinteissä tie Jumalan tai tietoisuuden oivaltamiseen, ei oman psykologisen syvimmän olemuksen, ja siksi jos etsii sitä mikä minä olen psykologisella tasolla, ei välttämättä selviä mitään. Sitä voi tulla meditaation mestariksi ja pystyä olemaan tietoinen vailla ajatuksia vaikka kuinka pitkään, mutta sittenkin kun lopettaa, ja pitäisi päättää vaikka minne hakea töihin, ei yhtään tiedä paremmin kuin ennen mikä olisi minun tie. Voi tietää enemmän siitä, mikä on se tietoisuus, joka on tietoinen kaikesta silloinkin kun en ajattele, mutta olla etenemättä elämässään.

Jos näin on, ettei meditointi auta, kannattaa alkaa yrittää psykologisen tason keinoja. Näitä voi olla aamukirjoittaminen (juuri herättyä kirjoita tajunnanvirtaa 3 A4-sivun yhtä puolta), varjotyöskentely, terapeutin kanssa juttelu, päiväkirjan pitäminen, erilaisten persoonallisuustestien tekeminen yms. Ne joskus toimii paljon paremmin kuin meditaatio.

Vierailija
11/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei koko kysymyksesi päde lainkaan ja sinun pitäisi irrottaa noista sanoista "kuka", "itse", "minä" jne.

Vierailija
12/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vrmaan riippuu myös eliinolosuhteista millaiset ne ovat ja millaiseksi ne muovautuu, millaisiissa olosuhteissa pärjää, miten sellaiset leviää.

Nykyään kun maailma pienenee yhä enemmän kiihtyvälllä tahdila vaaditaaan joustavuutta ja pystyä tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa, kyetä uimaan kuin kala vedessä kuin vedessä.

Vierailija
13/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun maailma pienenee yhä enemmän kiihtyvälllä tahdila vaaditaaan joustavuutta ja pystyä tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa, kyetä uimaan kuin kala vedessä kuin vedessä.

Esiim älyllinen ajattelu ei tarkoiita mielyttämistä että asiat asioiita että voi ymmärtää mutta kaiikkea ei tarvitse hyväksyää.

Vierailija
14/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiim älyllinen ajattelu ei tarkoiita mielyttämistä että asiat asioiita että voi ymmärtää mutta kaiikkea ei tarvitse hyväksyää.

Esiim enenn vanhaa johtaja johti joukkojaan edestä käskytykselllä mutta tänäpäivänä johtajan kuuluu olla enemmänkin ryhmän jäsen ja olla kartallla ja pystyä enemmän esiim motivoimaan ryhmän jäseniä että nämä tekiisivät asiat paremmin ja jaksaisivat tehdä hyvääsä yhteiishengessä asiat mahdollisimman hyvin ja pysyiisivät terveinä.

Vierailija
15/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista liiba laabaa, kuin "pitää ensin oppia rakastamaan itseään". 😂

Vierailija
16/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yrittää liikaa. Ideoita.

1. Muistele kuka olit lapsena ja kuka olet.

2. Maadoita, ei liikamaadoitus. Tasapainoinen meditaatiomusiikki, että aivopuoliskojen välille syntyy yhteys, helpompi ajatella. Mikä tahansa kilkutus ei sitä tuo. Tai tuleeko musiikista hyvä tunne.

3. Mieti missä olet hyvä, tai olit hyvä lapsena. Mitä haluat oppia tai mikä tuntuu kivalta ajatukselta. Mistä kirjoista pidät. Mihin haluat uskoa ja mihin et, maalaisjärki ja intuitio. Kaikki ovat matkalla jonnekin, jotkut päässeet eteenpäin ja on uusia tutkimusmatkoja.

4. Mistä asioista yleensä pidät tai tykkäät harrastaa, kiinnostukset. Älä vastaa täällä näihin, vaan itselle vaikka. Mistä maista pidät kartalla, tuntuu tutulta, maisema. Luonnonelementit.

5. Mistä väreistä pidät. Minkä koet kodikkaaksi. Missä paikassa tai minkälaisessa talossa on jotain tuttua. Millä materiaalilla mieluiten sisustat.

6. Mitkä esineet ovat uusia kiinnostavia ja mitkä tuttuja vanhoja. Mitä kivet, kasvit, puut, eläimet, taivas, avaruus, sää, eri ilmastot ja luonnonelementit jne kertovat sinulle. Mihin ajatus niistä johtaa.

7. Missä maisemassa asuisit mieluiten. Mikä oli taas lapsena tuttua. 

8. Mitä henkisiä kykyjä haluaisit kehittää. Siis positiivisessa mielessä.

9. Kirjoita paperille jotain avainsanoja tai ideoita. Ruksi huonot.

Vierailija
17/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Voivatko toiveet, ideat, luonteenpiirteet ja kiinnostukset kertoa jotain siitä kuka olet. Tunne, intuitio. Edellinen elämä joillakin.

Vierailija
18/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hyvistä unenlahjoista. Paljon useammalla on vaikeuksia nukahtaa tai nukkua tarpeeksi.

Kyse on omasta tahdosta. On viallisia miehiä jotka haluaa ottaa toisen valtaansa. Ne tarvii että saa alistaa, yleensä pienikokoisempaa. Parisuhdeväkivalta on vähitellen nakertavaa ja tavoite on saada toisen valtaansa vähitellen.

"Vahvemman" pyrkimyksenä on siis tuhota toisen oma tahto ja tehdä tästä itsensä jatke. Sätkynukke jota käyttää omiin tarpeisiin.

Sitä pahuutta ei vaan ymmärrä. Vaikka kuinka rakastaisi ja antaisi kaikkensa, mitään ei saa takaisin. Päinvastoin kiusaajat nauraa hyväuskoisille. Sitä ei normaalit ihmiset vaan ymmärrä.

Terveet suhteet ei perustu valta-asetteluun, tahdotaan hyvää ja suojellaan.

Pahat miehet haluaa vaan tuhota. Meidän ei tarvi edes yrittää ymmärtää sitä, vain pyrkiä pois fyysisesti ja henkisesti.

Suhteen jälkeen pitää tajuta kuvio, antaa itselleen anteeksi ja miettiä ja vahvistaa omaa tahtoaan, joka on voinut kiltillä olla kehittymätön jo ennen väkivaltaiseen suhteeseen joutumista.

Alistetut ihmiset on huonossa hapessa. Mutta siitä on myös mahdollista toipua. Siitä on toivuttava. Päätä ja lukitse päätös.

Vierailija
19/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa somesta ja kaikesta muustakin ylimääräisestä mikä häiritsee sinun rauhaasi ja sinun kehitystä , olen itse samassa vaiheessa elämässäni , meditoi , treenaa ihan vaan itekses , käy vähän hölkällä , kävelyillä , syö terveellisesti puhdasta ruokaa , lopeta p*rnon katseleminen , kuuntele itseäsi , jätä turhat ihmiset pois elämästäsi ketkä eivät näe visiotasi 

onnee matkalle , mikään muu ei oo hienompaa kun ihminen joka oikeesti haluaa kehittyä ihmisenä , ja joo , välillä se kehittyminen tarkoittaa myös hengellistä puolta 

kun sä päästät irti kaikesta turhasta , huomaat että sä todellakin muutut ihmisenä parempaan suuntaan 

arvosta itseäsi , on ok välillä olla itsekäs 

Vierailija
20/24 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki astrologista syntymäkarttaasi.

Astro.com on yksi vaihtoehto tai käy ammattiastrologilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän