Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sober curious elämäntapa kiinnostaa

Vierailija
13.09.2022 |

Miten vietät sober curious elämää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sober curious juoda pari lasia viiniä illassa?

Vierailija
2/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla juomatta alkoholia. Kuinkas muutenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia. Kiinnitän huomiota asioihin jotka tuntuu paremmalta ja kivemmalta ilman krapulaa. Nautin urheilusta. Tykkään kokeilla eri alkoholittomia juomia, esim tällä hetkellä lemppari on erilaiset Kombuchat. Pidin ennen todella paljon oluesta, ja korvaan vähän sitä fiilistä mikä siitä tuli. On kiva kun huomaa miten paljon energiaa saa terveellisistä jutuista, miten krapula ei paina ja ei tarvitse palautua kolmea päivää sen jälkeen että on käynyt kavereiden kanssa istumassa iltaa. Minulla ainakin itsellä kesti krapulat järkyttävän kauan, eikä tarvinnut kolmea enempää juoda ilman sitä oloa. Eli tämä sober curious (joka kuulostaa todella paljon raikkaamalta kun joku raitis elämä, josta tulee vaan alkoholismi mieleen) elämäntyyli on tullut itselle todella hyvään saumaan. Olen 35v nainen. Ja minusta on upeeta että tälläsistä terveellisistä ilmiöistä tehdään trendikkäitä, jotta se voisi oikeasti vaikuttaa moneen jotka ovat halunneet muuttaa tapojaan mutta eivät ole vielä saaneet sitä aikaiseksi. Trendi-ilmiöt kun on hyviä siitä että ne helposti tarttuu muille :)

Vierailija
4/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan vanhanajan raitis.

Vierailija
5/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei vain voi sanoa että ei halua juoda/tahtoo juoda harvoin? Miksi sille pitää olla trendikäs termi

Vierailija
6/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihan turkasesti että täysin normaaleille ja arkipäiväisille ilmiöille pitää antaa englanninkielinen, muka jotain _lifestyleä_ kuvaava nimi.

Vierailija
7/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin raittiina olen monesti harkinnut alkavani juomaan, ihan vain sen takia koska minua kuvaillaan tuolla ääliötermillä.

Vierailija
8/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia kieltämättä nämä trenditermit.

Vierailija
9/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin ennenkin eli olen juomatta, jos ei maistu. Ei mulla koskaan ole ollut olo, että pakko juoda sosiaalisen paineen takia.

Vierailija
10/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤦🤦🤦

Vierailija
11/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei vain voi sanoa että ei halua juoda/tahtoo juoda harvoin? Miksi sille pitää olla trendikäs termi

Kenties se pitää motiivin ihmisessä paremmin.

Vierailija
12/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sober quitata tänään illalla. Uus trendi sober curiousin rinnalle.

Onnistuiskohan harrastaa molempia samaan aikaan? Mitä mieltä?

Vierailija
13/21 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join todella paljon teininä ja nuorena aikuisena. Olin myös masentunut. Lopetin juomisen 21v ja 5 vuoden jälkeen aloitin taas viihdekäyttömisen, huomasin että olin aina ahdistunut ja masentunut viikon kostean illan jälkeen.. olen taas ollut 4v juomatta, enkä aio enää koskaan edes maistaa alkoholia. Elämä on parempaa näin ja mieliala pysyy tasaisempana :)

Vierailija
14/21 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ymmärtänyt mitään täysraittiutta, kun arki muutenkin on tylsää ja harmaata tällaiselle seikkailunhaluiselle hedonistiselle ihmiselle. Ja jos alkoholi ei sovi kropalle, niin sitten vaan etsii vaikka tor-verkosta kannabistuotteita. 

Vierailija
15/21 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties se pitää motiivin ihmisessä paremmin.

Jos ei ole kyse alkoholismista, mitä motivointia perusihminen tarvitsee juomattomuuteen?

Vierailija
16/21 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan vanhanajan raitis.

Eli olet siis joku vanhoollis-uskovainen? 

Sellainen, joka on järjetön moraalinvartija ja paheksuu muiden elämäntyyliä..?

Vierailija
17/21 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho mähän oon oikein trendien aallonharjalla kun en ole tänä vuonna juonut mitään alkoholia.

Vierailija
18/21 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sober curious eli siis normaali ihminen? Miksi kaikelle pitää luoda termi? 

Vierailija
19/21 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kai enemmän alcohol curious, vuosikymmenestä toiseen alkoholi on ihan yhdentekevää, kunnes yritän saada jotain juotua, epäonnistun, koska se on niin pahaa ja sen jälkeen se on taas yhdentekevää. Kun ei uppoa, ei uppoa, pitäisi kai uskoa jo.

Vierailija
20/21 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse drugless curious, eli käytän huumeita vain harvoin. Lisäksi olen sand pussy curious, eli sen sijaan että olisin polygamisissa avoimissa suhteissa kuten normaalit ihmiset, harrastan enimmäkseen monogamiaa ja menen sänkyyn muiden kanssa vain tosi harvoin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä