Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sadat asiakkaat pääsivät toistensa tileille ja jopa viranomaispalveluihin vakava häiriö S-Pankissa

Vierailija
13.09.2022 |

Vaikka kavalletut rahat saa takaisin, on yksityinen rahaliikenne paljastunut sivullisille. Tämän vuoksi ei kannata maksaa mitään henilökohtaista sähköisesti, vaan aina käteisellä.

Terveystiedot ovat toki olleet myös muiden käytössä. Miksi Kanta-palvelusta ei saa piilotettua arkaluontoista materiaalia, koska tämä ei jää viimeiseksi virheeksi?

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009066099.html

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh 😵

Vierailija
2/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä :(

Suomi on kyllä aivan takapajula näissä tietoturva-asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki jatkaa valitsemallaan linjalla. Kai tältä firmalta viedään nyt pankkiluvat? Eihän tällaista voi sallia.

Vierailija
4/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkisovellus näytti joillekin käyttäjille vieraiden tietoja – S-Pankki aloittanut keskustelut viranomaisten kanssa.  8.4.2019 - https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/2868428

Siis oikeasti? Tasan kahden vuoden päästä sama uusiksi?

Vierailija
5/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei voi kertoa lääkärille mitään salassa pidettävää.

Vierailija
6/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimenpiteitä. Suomen kansalaisella ei ole oikeuksia, vain velvollisuuksia.

Vierailija
7/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankki jatkaa valitsemallaan linjalla. Kai tältä firmalta viedään nyt pankkiluvat? Eihän tällaista voi sallia.

Toiminta jatkuu kun on tarpeeksi isokenkäisiä kavereita Suomessa. Yrittäjyydessä tärkeintä on oikeat kaverit.

Vierailija
8/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin onko minulla S-bonuksia 350000 euroa. Ehdin jo ostaa asunnon ja auton. Loput ryyppäsin ja pistin naisiin. Mitäs nyt?

Vierailija
9/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nyt pitää irroittaa tunnistautuminen pankkien jutuista. Täysin holtitonta toimintaa kun pankkeja ei valvo kukaan.

Vierailija
10/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelinkin onko minulla S-bonuksia 350000 euroa. Ehdin jo ostaa asunnon ja auton. Loput ryyppäsin ja pistin naisiin. Mitäs nyt?

Varmaan joku yrittää periä niitä sinulta mutta jos olet maksukyvytön niin tyhjästä on paha nyhjäistä. Joku rikas jää ilman rahojaan.

Vierailija
11/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen sijoittanut mun säästöt kultaan.

Vierailija
12/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn varmaan hitaalla mutta mitä tuossa on käytännössä tapahtunut?

_muutama sata henkilöä pääsi tietyissä tilanteissa muiden S-Pankin asiakkaiden tilille kirjautumalla S-Pankin verkkopankkiin toisen asiakkaan verkkopankkitunnuksilla._

Eli siis oliko jollain jonku muun kuin omat verkkopankkitunnukset tiedossa ja kirjautui ilman lupaa niillä vai mitä häh. En tajua. Vääntäkää rautalangasta.

Vierailija
13/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn varmaan hitaalla mutta mitä tuossa on käytännössä tapahtunut?

_muutama sata henkilöä pääsi tietyissä tilanteissa muiden S-Pankin asiakkaiden tilille kirjautumalla S-Pankin verkkopankkiin toisen asiakkaan verkkopankkitunnuksilla._

Eli siis oliko jollain jonku muun kuin omat verkkopankkitunnukset tiedossa ja kirjautui ilman lupaa niillä vai mitä häh. En tajua. Vääntäkää rautalangasta.

Mihinkä meni puhelimitse tulevat tunnusluvut ?

Vierailija
14/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti nyt pitää irroittaa tunnistautuminen pankkien jutuista. Täysin holtitonta toimintaa kun pankkeja ei valvo kukaan.

Ollos huoleton, EU:n digilompakko on tuota pikaa valmis.

Vierailija
15/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista missä verkkopankissa kävi joskus muutama vuosi sitten, mutta kun kirjauduin omilla tunnuksillani niin ruudussa näkyi jonkun toisen nimi ja hänen muita tietojaan. Varmaan S-pankki. Kirjauduin heti kuitenkin ulos enkä jäänyt enempiä tutkimaan.

Vierailija
16/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa sinänsä. Vein lapsen possun tyhjennettäväksi semmoiseen tee se itse automaattiin, mutta en voinut niitä kolikoita sinne laittaa, kun pitäisi olla henkilökortti tai passi? Mitä? Muutaman kolikon tallettamiseen? Että kaipaan vanhoja aikoja takaisin, kiitos!

Vierailija
17/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tässä kyse mobiilisovelluksesta? Vanha kunnon paperilappusysteemi jossa 4 numeroinen koodi ja kännyyn tuleva tekstiviesti käytössä, niin luulisi olevan varmempi verrattuna mobiilipaskaan. Tosin jossain vaiheessa ihmetytti ettei tule varmennustekstiviestiä..

Kannattaa nähdä enemmän vaivaa kuin valita se helpompi ja tietoturvaltaan huonompi vaihtoehto. Ihmettelen että mobiilisontaa tyrkytetään kokoajan lisää.

Vierailija
18/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa sinänsä. Vein lapsen possun tyhjennettäväksi semmoiseen tee se itse automaattiin, mutta en voinut niitä kolikoita sinne laittaa, kun pitäisi olla henkilökortti tai passi? Mitä? Muutaman kolikon tallettamiseen? Että kaipaan vanhoja aikoja takaisin, kiitos!

Itse laitoin eilen samaani 40€ eikä kysellyt mitään henkilökortteja saatika passeja. Eikä ole sellaisia ikinä kyselleetkään. 

Onko sinulla jotain maksuhäiriöihin liittyviä merkintöjä yms?

Vierailija
19/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tässä kyse mobiilisovelluksesta? Vanha kunnon paperilappusysteemi jossa 4 numeroinen koodi ja kännyyn tuleva tekstiviesti käytössä, niin luulisi olevan varmempi verrattuna mobiilipaskaan. Tosin jossain vaiheessa ihmetytti ettei tule varmennustekstiviestiä..

Kannattaa nähdä enemmän vaivaa kuin valita se helpompi ja tietoturvaltaan huonompi vaihtoehto. Ihmettelen että mobiilisontaa tyrkytetään kokoajan lisää.

Eipä se taida auttaa vaikka kirjautuisit millaisen tekstiviesti-koodiläpyskähärdellin avulla, kun se homma menee pieleen siellä toisessa päässä ihan pohjatasolla ja päädyt silti jonkun toisen tilille.

Vierailija
20/58 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitoin eilen samaani 40€ eikä kysellyt mitään henkilökortteja saatika passeja. Eikä ole sellaisia ikinä kyselleetkään. 

Onko sinulla jotain maksuhäiriöihin liittyviä merkintöjä yms?

Jaa mutta perun puheeni. Silloin kun olin Keravalla lusimassa, niin Pankista kyselivät henkilökorttia kun nostelin päivärahojani röökiä varten. Voi niitä aikoja, kiljut käymässä harva se viikko. Voisi kirjoittaa kirjan kuinka tehtiin linnassa kiljua ja kuinka huumeet tuli suolessa meidän käyttöön.