" Kävin jo ostamassa meille aamukahvit"
Olen lukenut viikonloppuna erästä amerikkalaista romaania. Olen juuri päässyt kohtaan, jossa päähenkilön isä käy aamulla ostamassa koko perheelle kahvit, vohvelit ja donitsit. Siis _OSTAMASSA_ aamiaiselle kahvit. Okei, olen tiennyt että siellä asuu paljon uusavutonta porukkaa, mutta eikö nyt ihan oikeasti ole vähemmän vaivaa kahvin _keittämisestä_?
Kommentit (5)
Siellä on pilvin pimein kahviloita, kuppiloita ja voileipäbaareja ja yksinkertaisinta on napata se syötävä ja tuore kahvi samalla kertaa.
Manhattanilla asunnot on aika pieniä ja tuo on kaupunkilainen tapa.
Samalla kun haki aamiaisen ja päivän lehden leipomosta, osti sen aamukahvinkin. Näin myös, kun olin käymässä ensimmäistä kertaa hänen luonaan.
tätä etukäteen? Takki päälle ja isukki uudestaan ostamaan kahvimukia?
En itsekään syö aamiaista kotona arkiaamuisin, kun en ehdi. Joskus lämpimillä ilmoilla saatan ostaa kahvin työmatkalla mukaan ja se on ihan kätevää. Mutta päähäni ei mitenkään mahdu sen järkevyys, että kahvi ostettaisiin aina valmiina mukissaan.
En ole koskaan kuullutkaan kenestäkään, kuka toisen kupin olisi ottanut. Mutta jos on vohveleita ja donitseja aamupalaksi ja lisää juomaa tarvii, otetaan maitoa ja sekoitetaan mansikan-/suklaanmakuista siirappia siihen...
Itsekin siellä asuneena. :)
Ei monellakaan ole kahvinkeitintä, useimmiten ostetaan jotain menossa. Ja ne juo niin usein jotain erikoiskahvia. Halvemmat hinnat siellä.