Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitään tylsempää kuin lenkkeily

Vierailija
12.09.2022 |

Ainoat liikunnat, mitä teen, on kuntosali, josta pidän. Kotona saatan tehdä lihaskuntojumppaa. Töissä tulee liikuttua, mutta eihän se ole sellaista sykettä nostavaa liikuntaa, vaa pieni pyrähdys johonkin suuntaan, jaloilla oloa tms.

Painon puolesta ei liikkua tarvitsisi, hyvä, että saan suurella vaivalla saadut kilot pidettyä jotenkin yllä.

Kuitenkin vaikka edes muutaman kerran viikossa lenkkeily tekisi oikein hyvää kunnon puolesta. Mielestäni on vaan maailman tylsintä lenkkeillä samoja maastoja. Olipa sitten musiikit korvassa, enkä koskaan löydä mitään ihmeellisiä podcasteja tai äänikirjoja kuuntelin joskus, mutta tylsää se on. Se on suorastaan masentavaa.

En kaipaa lenkkikaveria, hiljaisena ihmisenä en oikein jaksa mitään pälättelyä tai muutakaan.

On kiva kävellä kansallispuistoissa, käydä kävelemässä kaupungilla jos on johonkin meno, kiva käydä keikoilla hyppelemässä ja tanssahtamassa vaikka baareissa.

Mutta uhrata siihen, että menee jonkun edestakaisin, tylsän lenkin vaan, koska pitää, niin on ajatuksena niin tylsä, ettei se motivoi. Juosta en edes jaksa, kävelyähän se sitten olisi.

Millä te oikein saatte itsenne liikkeelle? Mikä motivoi vai motivoiko vaan liikkuminen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten mene sinne keskuspuistoon lenkeille?

Vierailija
2/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään mistä en tykkää.

Kävely kaupungilla on ihan samalla tavalla liikkumista, ei sun elimistö välitä niin hirveästi missä ympäristössä liikut. Luonto on hyväksi mielelle tosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajele pyörällä, sillä vaihtuu maisemat edes hieman nopeammin kuin jalkaisin.

Itse kävin tänään hyötyliikuntana pyörällä viemässä huutopaketin postiin, ei tullut polttoainekuluja kuten jos autolla olisin erikseen sen vienyt.

Vierailija
4/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla pää tyhjenee kovavauhtisilla kävelylenkeillä.  Se on tärkeintä. Samoja polkuja tallaan.

Vierailija
5/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikunnan ole pakko olla juuri lenkkeilyä. Voithan kokeilla vaikka hiihtoa, pyöräilyä, rullaluistelua tai golfia. Mikä ikinä tuntuu mielekkäältä.

Vierailija
6/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että on muitakin lajeja luin lenkkeily? Tee jotain mikä sinusta on kivaa, sähly, pyöräily, spinning, tanssi, jumppa, hyppynaru tai joku muu.

Vierailija
7/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Aiemmin kävelin paljon. Nyt en millään viitsisi lähteä samoille reiteille. Olen kokeillut nyt sellaista, että ajan bussilla jonnekin ja kävelen sitten kotiin.

Vierailija
8/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugabuga, minä nosta painava esine.

Vierailija
9/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään mistä en tykkää.

Kävely kaupungilla on ihan samalla tavalla liikkumista, ei sun elimistö välitä niin hirveästi missä ympäristössä liikut. Luonto on hyväksi mielelle tosin.

On se nyt eri tavalla energiaa kuluttavaa tarpoa epätasaisella alustalla vaikka metsässä kuin tasaisella asfaltilla kaupungin keskustassa.

Vierailija
10/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas lenkkeily äänikirjan kanssa on ainoa liikunta mitä siedän yhtään.

Vierailija
11/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kävelemään metsään. Vaihteleva maasto, sienestä vaikka samalla. Se on todetusti tärkeää ihmisen psyykkeelle. Sut on luotu lenkkeilemään metsässä :)

Vierailija
12/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kävely on tylsää. Joudun silti sitä tekemään kroonisen ummetuksen vuoksi, mikään muu liikunta ei valitettavasti auta. En tiedä, mistä saisi motivaatioita, pakkopullalta tuntuu lähes aina.

Vierailija
13/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä pääsee kymmeniä kilometrejä kerralla. Ei ole niin tylsää kuin kävely.

Vierailija
14/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin minä voisin kysyä, miten joku saa itsensä kuntosalille. Ovat mielestäni jotenkin vastenmielisiä paikkoja ja muutenkin lenkille lähteminen on paljon helpompaa.

Vierailija
15/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et jaksa juosta, niin vaikea se on juoksemaan lähteä.

Aikuisena ihmisenä osaat varmasti valita erilaisia reittejä.

Itse ainakin osaan kodistani lähteä eri suuntiin. Välillä lähden metsään juoksemaan, välillä juoksen hiekkateillä, välillä osin kaupungissa. Toisinaan vedän kuntoportaita tai mäkivetoja. Ei ole tylsää ei.

Ja jos haluat jaksaa juosta, niin jostain se on aloitettava. Kävelyn yhteyteen hölkkäpätkiä. Aluksi vähän ja pikkihiljaa lisäät niiden määrää ja kestoa.

Mä teen tota, koska tykkään.

Vierailija
16/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lenkkeile jos se on tylsää. Erilaisia liikuntamuotoja on vaikka millä mitalla,  valitse jokin joka sinua kiinnostaa ja joka ei tunnu tylsältä. 

Vierailija
17/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse motivoitua kun se on taas minulle se liikuntalaji, jota rakastan. Olen juossut 10 vuotta ja se on minun terapiaa, vapaa-aikaa, omaa aikaa jne. Tulen levottomaksi ja ärtyisäksi jos en pääse säännöllisesti juoksemaan, MUTTA eihän se ainoa liikuntalaji ole! Kokeile jotain muuta, tanssia, jumppaa, pyöräilyä, uintia. Vaihtoehtoja luulisi olevan.

Vierailija
18/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sä voit sanoo että et jaksa juosta , senku vaan kokeilemaan , juoksu on sellanen laji missä kehittyy todella nopeasti ja se käy kokoajan mieluisammaksi mitä enemmän sitä tekee 

toisekseen lopettakaa se "motivaation" ettiminen aina jostain ulkopuolisesta asiasta ja senku vaa meette sinne ulos, mitä enemmän sitä tekee sitä enemmän siihen alkaa jäämään koukkuunkin ja siitä tulee itselle sellasta helppoa rutiinia 

Vierailija
19/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily on hirveää jos sitä ei jaksa tehdä. Ja sitähän pitää tehdä että sitä jaksaa tehdä. Kunnonkohotuksen ja kestävyyden kannalta juoksu on toki ehdoton ykkönen. Kun kunto kohoaa ja askel kevenee lenkkeily muuttuu mukavaksi ja siitä saa irti enemmän.

Vierailija
20/23 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta en vaan ymmärrä sitä että haluaisin juosta mutta en jaksa juosta. No tietenkään aloittelija ei jaksa paljoa ja siinä kehittyy koko ajan tekemällä ja kunto kasvaa ryminällä. Ei kukaan vedä aloittelijana 10 km hölkkää. Mutta pitäähän siinä kestää myös epämukavuutta erityisesti alussa kun se on todella rankkaa. Mutta kuka vain kenellä jalat on voi aloittaa lenkkeilyn jos haluaa. Hiljaa hyvä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi