Valehteliko mies vai mikä tämän selittää...?
Olen tapaillut erästä miestä puolisen vuotta. Kertoo kotipaikkansa olevan pohjanmaalla, jossa käy viikonloppuisin (viikot töiden vuoksi täällä etelässä). On kuvaillut kuinka hänellä on siellä iso maatila, vanha idyllinen maatilarakennus, piharakennuksia, iso vanhanaikainen "suljettu piha", puutarha jne.
Hänellä oli eräs lehti viikkoasunnossaan mukanaan, jonka osoitelipussa näkyi nimensä ja osoitteensa kotipaikalle. Painoin osoitteen mieleeni ja päätin sitten kotona google mapsilla katsella kuvaa kotipaikastaan, ihan silkkaa uteliaisuuttani. Olenhan jo kuvitellut itseni idyllisen pohjalaistalon emännäksi, joten pitihän tulevat tilukset katsastaa, heh...
Ihmetys oli suuri, kun osoitteen perusteella löytyikin sitten kuva 70-luvun matalasta tiilitalosta! Ainoa piharakennus joka löytyy, on leikkimökki?!
What?!
Kommentit (100)
Ap kehittelee typerää prvoaan hyvin. Jos joku nainen on noin tyhmä kuin ap itsensä kuvailee, niin on ihan oikein jos mies vie rahat sen lisäksi että huolella petkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ota huomioon, että pohjanmaalaiset liioittelee aina.
:D
Samanlainen paikka tuolla suunnalla itselläni.Google maps antaa kuvan joka näyttää postilaatikon 300m itse kohteesta joten tuon perusteella ei suuria johtopäätöksiä kannata tehdä mutta kyllähän se osoitenumero kertoo 10m tarkuudella oikean sijainnin niin varmasti paikka löytyy jos osaa käyttää Mapsia oikein maalla kun talot on vielä harvakseen.
Mies voi asua, ja luultavasti asuukin "kotipihassaan", eli vanhemmat saattaa asua samassa osoitteessa. Tiilitalo voi olla vanhempien ja mies asuu sitten siinä vieressä olevassa maatalossa. Sellanen on ihan tavallista tuolla maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varattu mies taitaa olla
Mitään merkkejä ei vaimosta ole facessa tai missään, mutta mistäpä tämänkään tosiaan enää varmaksi tiedän...
Ap
Tietyt jutut voi olla sulta piilotettu sieltä facesta. Mikset kysy suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen asuu ihan todella syvällä keskellä mettää. Se mihin posti menee, on noin 2,5km päätien varressa, naapurintilan talon edessä. Eli jos se osoite on siihen missä postiloota sijaitsee, sillä ei tarvitse olla mitään tekemistä sen kanssa, missä se talo on. Otappa vähän ulos sitä sun googlekuvaa ja kattele löytyykö lähistöltä enemmän kuvaukseen sopivaa taloa.
Ei osoite kyllä ole postilaatikolle...
Vierailija kirjoitti:
Ap kehittelee typerää prvoaan hyvin. Jos joku nainen on noin tyhmä kuin ap itsensä kuvailee, niin on ihan oikein jos mies vie rahat sen lisäksi että huolella petkuttaa.
Aika ristiriitaista? Kykeneekö _tyhmä_ kehittelemään provoaan _hyvin_?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen maanviljelijä ja omistan kolme eri omakotitaloa. Yksi on lapsuudenkotini eli päätila, johon kaikki postini menee, toinen on saman tien varrella erillinen talo, jonka ostin kun vanhempani vielä asuivat päätilalla ja kolmas on naapuritila rakennuksineen, joka tuli omistukseeni peltokauppojen mukana. Nämä kaikki siis lähekkäin toisiaan, eli ei ole kovin harvinaista, että viljelijällä on kiinteistöjä muuallakin, kuin virallisessa osoitteessa. Voihan tuon miehen virallinen osoite olla siihen tiilitaloon, jossa ehkä helppouden vuoksi asuukin ne viikonloput, jos se vanha maatilan päärakennus on vaikka puilla lämmitettävä, eikä viitsi viikonlopun takia aina ruveta lämmityspuuhiin, kun kylmään taloon saapuu perjantai-iltana.
Eikä ole kovin tavaton sekään tilanne, että vanha päärakennus on homeessa eikä enää asuttavassa kunnossa ja nykyinen isäntä asuu juurikin siinä vanhalle isännälle ja emännälle aikanaan rakennetussa talossa. Tiedän monta tilaa, jossa vanhan päärakennuksen korjaaminen olisi ollut liian kallista ja turhaakin, koska sitten olisi jäänyt myöhemmin rakennettu ja vielä asuinkunnossa oleva talo tyhjilleen.
Siis tapailette? Ette seurustele?
Jos hänellä on maatila pohjanmaalla, ja olette tapailleet keväästä asti, ei hän kovin vakavissaan ole sinun suhteesi, kun ei ole halunnut tiluksiaan sinulle esitellä. Vähintäänkin valokuvia olisi luullut näyttävät talostaan ja tiluksistaan. Jos päärakennus olisikin sellaisessa kunnossa, ettei sitä halua esitellä, kai siellä nyt vähintäänkin sellaisia maisemia on, joilla voisi naiselle ylpeillä.
Joko mies vedättää AP:ta, tai sitten AP vedättää meitä lukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä on maatila pohjanmaalla, ja olette tapailleet keväästä asti, ei hän kovin vakavissaan ole sinun suhteesi, kun ei ole halunnut tiluksiaan sinulle esitellä. Vähintäänkin valokuvia olisi luullut näyttävät talostaan ja tiluksistaan. Jos päärakennus olisikin sellaisessa kunnossa, ettei sitä halua esitellä, kai siellä nyt vähintäänkin sellaisia maisemia on, joilla voisi naiselle ylpeillä.
Maanviljelijä vastaa tähän, eli en itsekään vie kaikkia "hoitoja" kotiini eli maatilalle, syystä että se vanha isäntäpari kuuluu omalla kohdallani kiinteästi maatilan elämään, niin ei kauheasti kiinnosta ketään kutsua kylään, kun ei välttämättä ole omaa rauhaa. Ehkä ap:n tapauksessakin näin. Enkä tosiaankaan esittele kenellekään kuvia tiluksista tai muustakaan, somessakaan ei näy juuri mitään ammattiini viittaavaa. Tuo aloittajan mysteerimies voisi olla aivan hyvin minä itse :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä puhuu vanhempiensa tilasta. Itsellään tuskin sellaista on.
"Meidän mökki", " me mennään meidän mökille". Näitä paljon vaikka itse ei omista kun tuulen huuhtoman perseen. Moni kyllä osaa sanoa "porukoitten mökille tai vanhempien mökille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanviljelijä vastaa tähän, eli en itsekään vie kaikkia "hoitoja" kotiini eli maatilalle, syystä että se vanha isäntäpari kuuluu omalla kohdallani kiinteästi maatilan elämään, niin ei kauheasti kiinnosta ketään kutsua kylään, kun ei välttämättä ole omaa rauhaa. Ehkä ap:n tapauksessakin näin. Enkä tosiaankaan esittele kenellekään kuvia tiluksista tai muustakaan, somessakaan ei näy juuri mitään ammattiini viittaavaa. Tuo aloittajan mysteerimies voisi olla aivan hyvin minä itse :D
Nuorena vaihtui nämä morsio ehdokkaat niin muori oli isälle paasannut, "taas oli eri nainen"
Tsekkasin mielenkiinnosta oman mökkimetsän (vanha sukutila) sijainnin Google Mapsista ja näyttää risteykseen naapuritalon kanssa, noin 200m päähän oikeasta osoitteesta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan maatila olla lapsuuskoti jonka perinyt, mutta asuu muualla.
Tuskin noin.
Miksi asuisi muualla ?
Tunnen käytäntöä, kun itsekin olen ollut maatalouden ammatttilainen
Vierailija kirjoitti:
Tsekkasin mielenkiinnosta oman mökkimetsän (vanha sukutila) sijainnin Google Mapsista ja näyttää risteykseen naapuritalon kanssa, noin 200m päähän oikeasta osoitteesta.
Metsän googlaaminen nyt on eri asia, kuin asuinkiinteistön. Metsästä tietysti rajapyykki kiintopisteenä
Vierailija kirjoitti:
Miksi jostain kotitilasta pitäisi näyttää kuvia puolen vuoden tapailun jälkeen tai miksi siellä pitäisi päästä käymään näin pian. Mitä merkitystä sillä kotilalla on ap:lle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä puhuu vanhempiensa tilasta. Itsellään tuskin sellaista on.
"Meidän mökki", " me mennään meidän mökille". Näitä paljon vaikka itse ei omista kun tuulen huuhtoman perseen. Moni kyllä osaa sanoa "porukoitten mökille tai vanhempien mökille
Kyllä tällaisilla sukupolvien ajan perheessä olleilla tiloilla tunnetaan usein omistajuutta yli sukupolvien vaikka juuri tällä hetkellä ei satuttaisikaan asumaan siellä. Itse olen viidettä polvea, joka on asunut sukutilamme päärakennuksessa ja omat lapseni kuudetta ja kyllä koen sen jossain määrin kuuluvan meillekin, vaikka olen muuttanut pois kotoa jo 20 vuotta sitten. Pellot on myyty pois jo aikaa sitten, eli niistä ei ole tarvinnut huolehtia.
Mies on nyt puhunut ihan muunneltua totuutta. Olisiko paikallaan tehdä yllätysvisiitti hänen "maatilalleen"? Eiköhän se aikataulullisesti järjety, kun kai sulla nyt on joskus vapaapäiviä muulloinkin kuin vain joka toinen viikonloppu, jolloin teinipojat sun luona.
Mitäs ap oot saanu selville?
Mun mielestä tää on ihan peruskauraa. Eli perheellinen, naimisissa oleva neljänkympin kriisissä oleva mies käy viikot toisella paikkakunnalla töissä ja viikonlopuksi menee perheensä luo. Lapset ovat varmaan yläkoululaisia jo ja vaimonkin kanssa on oltu jo parikyt vuotta yhdessä.
Hakee sitten hetken hupia tällä toisella paikkakunnalla, koska tilaisuus tekee varkaan.
Sano tosiaan että että et haluaisi joulua lähteä täysin vieraaseen paikkaan viettämään, vaan että kävisitte nyt syksyllä ruskaretkellä siellä maaseudulla;) Ja tässä vielä piakkoin kun on hyviä kelejä eikä marraskuun räntäsateita. Keksi vaikka että haluat sienestämään tms.
Pyydä miestä lähettämään kuvia tilalta, sisältä ja ulkoa, ja monesta kulmasta. Kysele tilan historiasta ja tapahtumista, jos silloin ei sanainen arkku aukea niin varmasti valehtelee. Mun äitini asuu lapsuudenkodissaan vanhalla maatilalla ja jopa minä voisin jaaritella tilasta tuntikausia vieraille:D