Valehteliko mies vai mikä tämän selittää...?
Olen tapaillut erästä miestä puolisen vuotta. Kertoo kotipaikkansa olevan pohjanmaalla, jossa käy viikonloppuisin (viikot töiden vuoksi täällä etelässä). On kuvaillut kuinka hänellä on siellä iso maatila, vanha idyllinen maatilarakennus, piharakennuksia, iso vanhanaikainen "suljettu piha", puutarha jne.
Hänellä oli eräs lehti viikkoasunnossaan mukanaan, jonka osoitelipussa näkyi nimensä ja osoitteensa kotipaikalle. Painoin osoitteen mieleeni ja päätin sitten kotona google mapsilla katsella kuvaa kotipaikastaan, ihan silkkaa uteliaisuuttani. Olenhan jo kuvitellut itseni idyllisen pohjalaistalon emännäksi, joten pitihän tulevat tilukset katsastaa, heh...
Ihmetys oli suuri, kun osoitteen perusteella löytyikin sitten kuva 70-luvun matalasta tiilitalosta! Ainoa piharakennus joka löytyy, on leikkimökki?!
What?!
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Varattu mies taitaa olla
Mitään merkkejä ei vaimosta ole facessa tai missään, mutta mistäpä tämänkään tosiaan enää varmaksi tiedän...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nii, valehtelikohan :DD
Ajattelin, että kutsun itse itseni joksikin lähiviikonlopuksi sinne kotipaikalleen. Katsotaan mitä mies sanoo....
Ap
Oliko lehti uusi?
Ota selvää ketä osoitteessa asuu?
Onko miehellä useampi asunto?
Ehdota, että käytte tiluksillaan. Miten suhtautuu ehdotukseen?
Soitteletteko ja vastaako heti?
Sukulainen asuu ihan todella syvällä keskellä mettää. Se mihin posti menee, on noin 2,5km päätien varressa, naapurintilan talon edessä. Eli jos se osoite on siihen missä postiloota sijaitsee, sillä ei tarvitse olla mitään tekemistä sen kanssa, missä se talo on. Otappa vähän ulos sitä sun googlekuvaa ja kattele löytyykö lähistöltä enemmän kuvaukseen sopivaa taloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että kutsun itse itseni joksikin lähiviikonlopuksi sinne kotipaikalleen. Katsotaan mitä mies sanoo....
Ap
Miksi? Miksi et ajattele vaan jättää häntä.
Kai se kuvaili lapsuudenkotinsa ja tiilitalossa asuu vaimonsa ja lasten kanssa.
Voihan siinä olla sekä 70-luvun talo että vanha pihapiiri samalla tilalla. Usein onkin. Google Maps on vähän heikko maalla.
Kannattaisiko kuitenkin pyytää päästä hänen kanssa maalle käymään nyt kuukauden sisään, jos olette tosissanne. Ja pyydä nyt ihmeessä häntä näyttämään kotinsa google mapsin ilmakuvasta.
Etkö siis puoleen vuoteen ole pitänyt lomiakaan, että oisit matkannut miehen luokse kotipaikkakunnalle? Tai olisit mennyt viikonlopuksi hänen mukanaan? Vai etenettekö hitaasti?
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen asuu ihan todella syvällä keskellä mettää. Se mihin posti menee, on noin 2,5km päätien varressa, naapurintilan talon edessä. Eli jos se osoite on siihen missä postiloota sijaitsee, sillä ei tarvitse olla mitään tekemistä sen kanssa, missä se talo on. Otappa vähän ulos sitä sun googlekuvaa ja kattele löytyykö lähistöltä enemmän kuvaukseen sopivaa taloa.
Mutta kyllähän asuntojen osoite määräytyy kuitenkin asunnon eikä postilaatikon sijainnin perusteella.
Reissutyössä oleva varattu mies joka tarinoillaan pitää sut kuumana. Eikö ihmetytä, ettet ole tuossa ajassa käynyt hänen luonaan?
Vierailija kirjoitti:
Oliko lehti uusi?
Ota selvää ketä osoitteessa asuu?
Onko miehellä useampi asunto?
Ehdota, että käytte tiluksillaan. Miten suhtautuu ehdotukseen?
Soitteletteko ja vastaako heti?
Kyllä se uusi lehti oli. Mistä saan tiedon ketä osoitteessa asuu?
En tiedä onko useampia asuntoja hällä, ei ole puhunut ainakaan muista kun kotitilastaan ja sitten tietty hänellä tämä etelä-suomen asuntonsa jossa on viikot.
Ei hirveästi soitella viikonloppuisin, en ole mikään puhelimessa turisija. hän saattaa soittaa, mutta itseasiassa soittelee vain ajomatkoiltaan... joka nyt alkoi kuulostaa melko epäilyttävältä.
Ap
Voihan maatila olla lapsuuskoti jonka perinyt, mutta asuu muualla.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa löytyy kuvauksen mukainen talo ehkä parin sadan metrin päästä, mutta osoite on tämän tiilitalon tienhaaraan ja jos oikein sumeasta kuvasta näin, myös talon numero näkyy tämän tien haaran puuhun kiinnitettynä... Eikä siinä ole kuin yksi postilaatikko, kai se kaiken järjen mukaan tähän tiilitaloon on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän asuntojen osoite määräytyy kuitenkin asunnon eikä postilaatikon sijainnin perusteella.
Tai sitten tien. Maaseudulla Maps voi ilmoittaa "kohde vasemmalla" kumminkin tieltä on vielä 200m kohteeseen pikkutietä. Mahtuu joku talo väliin.
Digi- ja väestötietovirastosta voi kysyä, jos ei asukit ole ilmoittaneet tietojaan salaisiksi. Siis ketä talossa asuu.
Jos miehellä on koti maalla mutta asuu "kirkolla"?
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis puoleen vuoteen ole pitänyt lomiakaan, että oisit matkannut miehen luokse kotipaikkakunnalle? Tai olisit mennyt viikonlopuksi hänen mukanaan? Vai etenettekö hitaasti?
Minulle on sopinut tämä että nähdään vain viikolla. En ole tainnut itse edes ehdottaa viikonloppujen viettoa yhdessä, ei tosin mieskään mutta olen olettanut että se hänellekin hankalaa, kun viikonlopussa pitää hoitaa kotitilansa asioita, viikot kun on poissa.
Mulla on itsellä lapset (teinipoikia) vain joka toisen viikonlopun, jolloin haluan olla heidän kanssaan, ja joka toisen viikonlopun olen töissä.
Ap