Ihmiset jaksavat ihmetellä sitä, etten koskaan harjaa hiuksiani!
Kun eivät vaan mene takkuun. Onko hiusten harjaamisella joku muukin funktio kuin takkujen selvittely?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu hiuslaadusta: luonnonkiharaa/ kiharrettua hiusta ei saa harjata ollenkaan.
No kyllä päänahkaa on hyvä harjata välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tykkään siitä tunteesta, kun harja koskee päänahkaa. Irtohiukset saa samalla pois. Olisin kyllä melkoinen näky ilman harjaa. Puolipitkät hiukset on minulla.
Mulla on lyhyet hiukset, mutta harjaan päänahkaa ihan vaan verenkierron takia ja puhdistaakseni hiuspohjaa.
Hiuspohjan puhdistukseen toimii parhaiten pesu..
Ap
Harjaus tekee myös hyvää ja laittaa veren kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tykkään siitä tunteesta, kun harja koskee päänahkaa. Irtohiukset saa samalla pois. Olisin kyllä melkoinen näky ilman harjaa. Puolipitkät hiukset on minulla.
Mulla on lyhyet hiukset, mutta harjaan päänahkaa ihan vaan verenkierron takia ja puhdistaakseni hiuspohjaa.
Ap
Tuttu ei pese koskaan hiuksia shampoolla ja hänellä on puhtaat ja tuuheat hiukset.
En ymmärrä missä tilanteessa tuo tieto tulisi ilmi, paitsi jos esim. kampaaja kysyy miten yleensä hoidat hiuksiasi.
Joskus viime vuosituhannella taidettiin puhua sadasta harjanvedosta mutta ei se kaikille hiuslaaduillle sovi.
Hieron päänahan hiusten pesun yhteydessä ja hoitoaineen vaikutusajan yhteydessä kampaan harvalla kammalla. Onko tuokin ihmettelyn arvoista?
Ei mullakaan mene takkuun, mutta kyllä ne hiukset silti aina paremmilta harjauksen jälkeen näyttää, joten harjaan ihan puhtaasti ulkonäkösyistä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä missä tilanteessa tuo tieto tulisi ilmi, paitsi jos esim. kampaaja kysyy miten yleensä hoidat hiuksiasi.
Joskus viime vuosituhannella taidettiin puhua sadasta harjanvedosta mutta ei se kaikille hiuslaaduillle sovi.
Hieron päänahan hiusten pesun yhteydessä ja hoitoaineen vaikutusajan yhteydessä kampaan harvalla kammalla. Onko tuokin ihmettelyn arvoista?
Sadan harjanvedon pointti oli oikeastaan levittää hiuspohjan rasva pitkään hiukseen, jotta kampausten tekeminen oli helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan mene takkuun, mutta kyllä ne hiukset silti aina paremmilta harjauksen jälkeen näyttää, joten harjaan ihan puhtaasti ulkonäkösyistä.
Mun hiukset näyttää lähinnä räjähtäneeltä pörröltä, jos niihin kosketaan harjalla. Ja eivät ole varsinaisesti edes kiharat.
Ap
Ap