Onko tämä kontrolloimista?
Miesystävä (ei asuta yhdessä) haluaa aina tietää missä ja kenen kanssa olen, milloin olen herännyt, mitä teen yms. Hän soittelee ja viestittelee monta kertaa päivässä ja tivaa joka askeltani ja tekemistäni. Jos en tee juuri sitä mitä hän olettaa, hän hämmästyy ja melkein kuin vähän ärtyy. Usein hän myös yrittää tuputtaa minulle mitä minun kannattaisi tehdä, tai vaikka syödä. Mistä tällainen kontrollointi johtuu? Se ärsyttää. Mies ei ole mustasukkainen eikä kiellä minua tekemästä mitään mutta joku outo kyttäys koko ajan. Onko muilla tällaista?
Kommentit (16)
En jotenkin kehtaa kysyä. Joskus kun olen vähän yrittänyt kysyä, mies jotenkin nolaantuu ja menee hämilleen. Olemme jo 3 v olleet yhdessä.
Alussa moinen käytös voi mennä sen piikkiin, että on vain epävarma suhteen vakavuudesta ja omssta asemastaan. Pitkään ei kannata kuitenkaan antaa toisen käyttäytyä noin. Se ei siitä kuukauden kahden kuluttua enää paremmaksi muutu. Eli...
Ihana suhde. Onhan mies myös valtavan komea, karismaattinen ja suosittu? Taitaa olla kyse säälittävästä huonoitsetuntoisesta rumiluksesta? Jolla ei itsellään oikein menoa eikä meininkiä. Viennistä puhumattakaan.
Omasta ystäpiiristäni olen kuullut, että asiasta keskustelu ja omien rajojen tiukka asettaminen on auttanut, mutta vain hetkeksi. Kontrolloiva käytös on pikkuhiljaa palautunut ennalleen, jopa pahentunut.. Kontrollointi on myös siirtyt uusiin asioihin kuin alkujaan.
Todella iso red flag. Ei tuo ainakaan paremmaksi muutu suhteen syventyessä vaan yleensä pahenee. En pystyisi elämään tuollaisessa suhteessa.
Mulla on eräs miespuolinen kaveri, joka on alkanut harrastamaan samaa. Tänään meinasi mennä kuppi nurin, kun kyseli miksi syön tiettyä lääkettä ja suositteli, että jättäisin sen pois. En todellakaan.
Muutaman vuoden sisään löydyt keittiöstä parin muksun äitinä ilman omaa elämää.
On. Tuolla on myös taipumus ajan saatossa pahentua, erityisesti jos tapahtuu jotain suurta ja sitouttavaa. Yhteenmuutto, naimisiin meno, lapsen tuleminen