Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisäänkasvaneet karvat ja kipeät patit

Vierailija
11.09.2022 |

No jo on hiivatti.

Nuorempana sheivailin majavaani kaikenkarvaisilla ja ikivanhoilla kertakäyttöhöylillä eikä ikinä ollut mitään ongelmia sisäänpäinkasvaneiden karvojen kanssa. Nykyään suosisin mieluusti muuten karvaisempaa mallia, mutta uintiharrastuksen takia olisi kiva saada raja-alueita siistittyä. Tuntuu rehottavan sen verran runsaasti, että ilman siistimistä saisi hankkia melkein polvipituiset uimahousut...

Jostain syystä kuitenkin viimeisen parin vuoden aikana ajeleminen on alkanut aiheuttaa sisäänkasvaneita karvoja, joista muodostuu pahimmillaan kipeitä isoja patteja. En ole koskaan tuollaisesta patista kyllä karvaa löytänyt, mutta sellaiseksi ne työterveydessä niitä väittivät kun kävin näyttämässä. Ilmestyttyään patti pullistelee jonkun aikaa (kosketuksesta ja räpellysyrityksistä selvästi ärtyen) ja jossain kohtaa sen vaan hoksaa kadonneen.

Onko kellään muulla kokemusta vastaavista tai mitään vinkkejä? Sokerointia olen miettinyt, mutta olen kyllä niin kipuherkkä, että ei tunnu oikein kivalta ajatukselta sekään. Joku toinen varmaan pystyisi identifioimaan itsensä karvapositiiviseksi ja menisi uimaan häpykarvat iloisesti heiluen, mutta ei luonnistu minulta.

Ihmetyttää, että miten täyskarvattomina nuoruusvuosina ei ollut mitään ongelmaa ja nyt varsin maltillisesti siistittyä tätimallia ylläpitäessä vastustaa yhtäkkiä näin paljon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorinta ilmeisesti auttaa siihen etteivät karvat kasvaisi sheivauksen jälkeen sisäänpäin. Itsellänikin on sama ongelma ilmestynyt iän myötä. Olen yrittänyt muistaa kuivaharjata ihoa sellaisella karkealla hanskalla, jotta ongelmaa ei olisi. Nyt en ole vähään aikaan tehnyt niin ja jokunen karva on taas kasvanut sisään.

Vierailija
2/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaat karvat liian lyhyiksi nyt, karvan pää jää ihon alle.

Tylsä yksiteräinen höylä ei leikkaisi niin lyhyeksi, vedä vain myötäkarvaan. Tai sitten pyydät miesystävää napsimaan karvat lyhyiksi saksilla yksi kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama ongelma. Miten tuo kuivaharjaus tehdään, en ole kuullutkaan. Mihin se perustuu, että auttaisi?

Minä olen vain laittanut kortisonivoidetta heti sheivauksen jälkeen

Vierailija
4/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese teepuuöljysaippualla. Catteco on hyvä ja edullinen.

Vierailija
5/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaharjaus nypyläisellä "harjalla". Vilkastaa verenkiertoa. Valkosolut kuljettaa tulehdussolut pois.

Vierailija
6/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että löytyy muitakin, joilla ongelma on alkanut ns. iän myötä. Ensimmäistä kunnon pattia säikähdin aikanaan niin paljon, että painelin samalta istumalta lääkäriin, kun luulin joksikin syöpäpatiksi...

Olen koittanut välillä sellaista kuorintahanskaa, mutta pitäisi jotenkin oppia ajoittamaan se oikein, kun jo syntyneen patin päältä hellästikin kuoriminen tuntuu tosi ikävältä.

Vierailija
7/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama ongelma. Miten tuo kuivaharjaus tehdään, en ole kuullutkaan. Mihin se perustuu, että auttaisi?

Mulla on semmonen mielikuva että se kuivaharjaus poistaa ihan pinnalta kuollutta ihosolukkoa, jolloin karva pääsee kasvamaan oikeasta kohdasta läpi. Olen itseltäni joskus huomannut että karva kasvaa ohuen ihokerroksen alla, silmillä selvästi nähtävissä. Silloin kävisi järkeen että kuivaharjaus auttaa poistamaan tätä ongelmaa.

Vierailija
8/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono verenkierto?rasvakudosta reilusti?

Vierailija
9/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näitä on myös tullut iänmyötä. Helpotus että joku muukin kärsii samasta vaivasta. Mulla auttoi myös alusvaatemallin vaihto saumattomaan bokserimalliin. Normipikkarien saumat hinkkaa ja pahentaa ongelmaa.

Vierailija
10/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kuorinta ennen karvojen ajelua ja sen jälkeen deodoranttia ajellulle alueelle, kuulostaa pöljältä mutta auttaa. Itse käytän kuorivia palasaippuoita (suolasaippua, joka on luonnostaan antiseptista, onnenpussin raparperihyve on mahtava. Ne muut ei ollut niin hyviä. Ja teepuusaippua esim. Nurme) ja uutena ostin kuorivan tuoksusienisaippuan joka tuntuu mahtavalta. Ei ole sisäänpäinkasvaneita karvoja enää. 

Vierailija
11/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmonen mielikuva että se kuivaharjaus poistaa ihan pinnalta kuollutta ihosolukkoa, jolloin karva pääsee kasvamaan oikeasta kohdasta läpi. Olen itseltäni joskus huomannut että karva kasvaa ohuen ihokerroksen alla, silmillä selvästi nähtävissä. Silloin kävisi järkeen että kuivaharjaus auttaa poistamaan tätä ongelmaa.

Kuorinta kuorii kuolleet solut pois. Ei kuivaharjaus. Kuivaharjaushanskassa on isot vähän pehmeät nypykät.

Vierailija
12/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistan kaikki tarvittavat karvat epiloimalla ja seuraavana päivänä kuorin ihon (yritän ajoittaa niin, että samalla käyn saunassa). Rasvaaminen tukkii ihohuokoset, joten välttelen ihon rasvaamista heti ajelun jälkeen.

Vierailija
13/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlasin ja karvan pääsystä kasvuun on usein kyse tai sitten takaisin ihon sisälle kääntyvästä kihartuvasta karvasta. Suositeltiin ihon kuorintaa, täytyypä kokeilla, olen kuorinut kaulan ja rinnan aluetta muutenkin noin kerran kahdessa viikossa.

Vierailija
14/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näitä on myös tullut iänmyötä. Helpotus että joku muukin kärsii samasta vaivasta. Mulla auttoi myös alusvaatemallin vaihto saumattomaan bokserimalliin. Normipikkarien saumat hinkkaa ja pahentaa ongelmaa.

Nyt kun sanoit, niin munkin patit taitaa useimmiten tulla tuolle seudulle, jossa peruspikkareiden lahkeensuu kulkee. Pitää ottaa boksereita kokeiluun.

Ap

Vierailija
15/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon kuorinta ennen karvojen ajelua ja sen jälkeen deodoranttia ajellulle alueelle, kuulostaa pöljältä mutta auttaa. Itse käytän kuorivia palasaippuoita (suolasaippua, joka on luonnostaan antiseptista, onnenpussin raparperihyve on mahtava. Ne muut ei ollut niin hyviä. Ja teepuusaippua esim. Nurme) ja uutena ostin kuorivan tuoksusienisaippuan joka tuntuu mahtavalta. Ei ole sisäänpäinkasvaneita karvoja enää. 

Mitä deodoranttia käytät?

Vierailija
16/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nuo kuorivat suola- tai teepuuöljysaippuat jotenkin ärsyttää limakalvoja? Pestävä alue olisi kuitenkin niin lähellä niitä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän