Lämmitysjärjestelmä rikki / korvauksia?
Tilanne on se että minun okt lämmitysjärjestelmä on rikki, ei tule lämmintä vettä ja sisälämpötila on 16. Korjaajaan oltu yhteydessä, odotetaan lupaa laitteen valmistajalta vaihtaa rikki mennyt osa. Laite hajosi tietysti perjantaina eli vklp odottelua vain. Myös seuraava viikko odottelua.
Nyt 10 päivää ilman lämmitystä ja lämmintä vettä, joten suihkussa on pakko käydä kaverin luona 18km päässä kun muuta vaihtoehtoa ei ole.. mukavaa näillä polttoainehinnoilla.
Saako tai pystyykö tästä vaatimaan korvauksia jostain?
Nyt alkaa loppua kärsivällisyys tämän kanssa.
Kommentit (9)
Jostain? Niinkuin mistä? Yhteiskunnanko pitäis korvata?
Kotivakuutus lienee kunnossa. Jos se ei korvaa niin ei mikään muukaan.
"Saako tai pystyykö tästä vaatimaan korvauksia jostain?" =D
No ei? Kotivakuutuksesta ehkä, jos sitä ei ole ja laitteen takuu/virhevastuu mennyt umpeen niin soronnoo...
Ja arvetenkaan komponenttipula ei ole vielä kunnolla hellittänyt, eli voi tulla pitkä odotus.
Korjaus kestä sen mitä kestää. Ei ole mitään velvollisuutta kenenkään tulla korjamaan järjestelmääsi, ellei kyse ole takuukorjauksesta. Silloin voi tietyillä ehdoilla saada esim. alennusta ostetusta tuotteesta. Mutta jos se vain on vanha järjestelmä, niin vastuu on yksiselitteisesti kiinteistön omistajalla ja syynä on sitten se, ettet ole varautunutt laitteen hajoamiseen. Varaosat pitää itse osata hankkia ja varastoida, jos haluaa nopeita korjauksia. Ei niitä varaosia ole aina kenelläkään olemassa juuri sinun lämmitysjärjestelmääsi silloin, jos vika iskee.
Meillä meni lämmitysjärjeslmä rikki tammikuussa ja kun otin yhteyttä firmaan, mistä oli ostettu, luvattiin että asentaja ottaa yhteyttä. Ei ole vieläkään ottanut. Takuu oli silloin voimassa. Kummallista asiakaspalvelua nykyään. Olen laittanut tekstiviestejä, sähköposteja ja soittanut. Radiohiljaisuus on syvä. Ymmärrän sinua hyvin, muutaman viikon odotus alkaa jo ottaa pattiin, puhumattakaan kuukausien odottelusta.
Onneksi meni nyt eikä keskellä kylmintä talvea.
Lisäyksenä että laite ja koko lämmitysjärjestelmä on UUSI, alle vuosi sitten laitettu.
Takuuta on pitkästi jäljellä ja valmistaja nimenomaan Kieltää vaihtamasta tai edes hankkimasta mitään varaosia itse, jos niin tekee takuu raukeaa.
Ongelma tässä on tuo laitteen valmistaja joka vitkuttelee antamasta lupaa todetun vian korjaamiseen. Ihan järjetöntä että ammattilainen on käynyt toteamassa mikä on rikki, mutta sitä ei saa vaihtaa ennen isojen pomojen lupaa🤦 +tarvittavaa osaa on kyllä saatavilla, sekään ei ole ongelma.
AP
Miksi sun pitäs korvauksia saada? Järjestelmä tullut tiensä päähän ja nyt hankit uuden. Ei sitä sulle kukaan muu kustanna kuin sinä itse. Poikkeus on jos järjestelmätoimittaja on antanut takuun ja hajoaminen tapahtuu ennen takuun umpeutumista.