Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko joulukuun ylimääräinen lapsilisä tarpeeseen?

Vierailija
11.09.2022 |

Tuleeko oikeaan kohteeseen eli kuulut siihen köyhimpään kansanosaan?

Ajatteletko sen sijaan etten tätä tarvitse mutta saapahan lisää jotain hyvää sitten jouluna?

Jos koet ettet tarvitsisi sitä niin voisitko ajatella lahjoittavasi tuon summan hyväntekeväisyyteen?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko yh-korotus myös ylimääräiseen lapsilisään?

Vierailija
22/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tulee tarpeeseen.

Olen pitkäaikaistyötön ja saan vain työmarkkinatukea.

Puolisosi ilmeisesti elättää joten tuskin kovin köyhiä olette

Puoliso on pienipalkkainen. Elämme alle köyhyysrajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarpeeseen. Olen pienituloinen yh, jolle eksä maksaa elareita milloin huvittaa ja useimmiten vasta hirveän maanittelun jälkeen, joten elätän lapsia täysin yksin. Muita tukia en saa kuin lapsilisää.

Vierailija
24/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki rahat mitä saan mistä vaan, santsaan perheen hyvinvointiin. Enkä lahjoittele pois.

Vierailija
25/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tarpeeseen vaan ilmankin selvittäisiin. Ei kuitenkaan mitään sitä ekstralapsilisää vastaan. Harvahan sitä varmaan edusta kieltäytyisi, vaikkei sitä elääkseen tarvitsisi. Vähän sama kuin ilmoitan aina verovähennyksetkin, vaikka ilmankin tulis toimeen.

Vierailija
26/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee tarpeeseen, olen yh ja nuorimman kanssa vielä kotihoidontuella, kun on niin pieni. Osalle varmasti tulee tarpeeseen, osalle varmaan ei. Ei se nyt mikään älyttömän iso summa ole, mutta saa sillä jouluksi vähän kalliimpia tuotteita kuten lohta ja juustoa tai sitten talvivaatteet lapsille.

Vierailija
27/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön menee tämä(kin) lapsilisä.

Vierailija
28/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle pesämunaksi tulevaisuudessa

Vierailija
29/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se kannattaisi sijoittaa? Mikä on hyvä osake?

Vierailija
30/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä .Koska asia ei koske minua. On syys kuu sinä itket jo köyhyyttäsi jouluna. Ala hakee safkasi elintarvike jakelu paikat.Mikä estä käydä kirpputoreilla ja sieltä halvalla hankkia joulu lahjoja. Katkaise luotto korttisi. Tilaa aika velkanevojille.Saat opin sieltä taloutesi hallintaan. Liity Marttoihin opit taloutta ,rahan ,ruuantekoa..Lopeta vihde kanavien käyttö.Auto pois käytöstä.Kampaajat, viinit, risteilyt teatterit tupakat pois arjestasi.Lopeta myös Lapsilisien käytön itseesi.Koko perhe urheilee ilmasta rahaa keräämän kadut,puistot metroasemien sedut.Eli kaljapullot,tölkit. Ne rahat säästän jouluusi.

Vierailija
31/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeseen tulee meillä keskiluokkaisessa perheessä, luksusta tietysti jonkun mielestä että lapsilla on harrastuksia ja saavat uusia ehjiä vaatteita ja kenkiä mutta näin meillä. Joulun aikaan tulee aina vakuutuslaskut, vuoden vaihteessa seurojen yms jäsenmaksut, ja nyt kun sähkö, polttoaine ja ruokakin kallistuu ja tammikuussa noussee asuntolainan korot niin kyllä sanoisin että ihan tarpeeseen tulee.

Vierailija
32/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä .Koska asia ei koske minua. On syys kuu sinä itket jo köyhyyttäsi jouluna. Ala hakee safkasi elintarvike jakelu paikat.Mikä estä käydä kirpputoreilla ja sieltä halvalla hankkia joulu lahjoja. Katkaise luotto korttisi. Tilaa aika velkanevojille.Saat opin sieltä taloutesi hallintaan. Liity Marttoihin opit taloutta ,rahan ,ruuantekoa..Lopeta vihde kanavien käyttö.Auto pois käytöstä.Kampaajat, viinit, risteilyt teatterit tupakat pois arjestasi.Lopeta myös Lapsilisien käytön itseesi.Koko perhe urheilee ilmasta rahaa keräämän kadut,puistot metroasemien sedut.Eli kaljapullot,tölkit. Ne rahat säästän jouluusi.

Onpa hyviä neuvoja. Varsinkin tuo 'auto pois käytöstä', koska helposti sitä kävelee töihin vaikka 40 km suuntaansa. Ajankäyttökysymys!

Vierailija
33/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarpeeseen. Olen pienipalkkainen ja vanhempi lapsista lakkaa saamasta lapsilisää nyt syksyllä.

Vierailija
34/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee tarpeeseen. Hyvinä aikoina lapset opetteli laskettelemaan. 200 eurolla saadaan jo esimerkiksi lasketteluliput hankittua talveksi. Tämä ei ollut se mitä haluatte kuulla. Lapsiin se kuitenkin menee, käytti sen sitten ruokaan, vaatteisiin tai harrastuksiin. Oikeasti meillä ei ole yhtään rahaa säästössä, kädestä suuhun eletään ja velkaa on liikaa. Vaikka saataisiin 10 000, keksisin sille heti käyttöä.

Vierailija
35/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään ilmankin. Ruoka ja bensa toki näkyy kasvaneina kuluina, halvempi sähkösoppari on voimassa ensi kesään. Keväällä lapsilisät loppuu kokonaan, säästän vaikka siihen ajankohtaan :)

Vierailija
36/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarpeeseen. Minä olen kotona 2v lapsen ja juuri syntyneen vauvan kanssa. Miehen bruttotulot noin 2700e/kk. . Nyt kun vauva syntyi, saan taas jonkin aikaa ansiosidonnaista vanhempainrahaa, joka minulla on noin 800e/kk miinus verot. Muutoinhan saan vain kotihoidontukea 350e/kk + lapsilisät. Asutaan pk-seudulla. Aikalailla kädestä suuhun tässä siis eletään, ja ylimääräinen lapsilisä tulee tarpeeseen kyllä.

Vierailija
37/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarpeeseen. Pieni/keskituloiset vanhemmat, senverran tuloa kuitenkin, että jäädään kelan tukien ulkopuolelle (paitsi se lapsilisä toki tulee). Kolme lasta 7-14v. Vanha omakotitalo, jota ei saa kaupaksi ilman jäätäviä tappioita.

Lasten joululahjoihin menee ylimääräiset lapsilisät. Sähkölaskut ja kasvaneet ruokakulut yritetään tinkiä jostain muualta, esim syön itse useammin kaurapuuroa ruuaksi, jätän varsinaisen ruuan lapsille ja fyysistä työtä tekevälle miehelle.

Vierailija
38/41 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarpeeseen. Olen yh. Saako yh-korotuksenkin tuplana vai koskeeko vaan sitä minkä kaikki saa?

Vierailija
39/41 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuntuu olevan henkilöitä jotka ei oikeasti lisää rahaa tarvitsisi. Hävetkää ja antakaa ne rahat vähäosaisille.

Vierailija
40/41 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi tarpeeseen, mutta lapsi ehtii täyttää 17.