Kotiäidit! Kuka teillä tekee viikonloppuisin ruoat ym kotityöt?
MItä " vaaditte" työssäkäyvältä puolisolta viikonloppuisin? VArsinkin jos teette viikolla kaikki kotityöt, siis aina ruoka valmiina odottamassa. Tekeekö mies silloin viikonloppuna ostokset ja ruoan vai teettekö itse?
Me olemme sopineet että viikonloppuisin mies hoitaa ruoan, mutta niinpä vain meillä usein sitten ei ole lauantaisin mitään ruokaa..
Kommentit (12)
Vierailija:
teen mielelläni ruuat sun muut, että isä kerkeää olla mahdollisimman paljon aikaa lapsen kanssa. Sisältää myös heihin kohdistuvat työt, ei pelkästään leikkiminen.
viikolla minä kokkaan, pesen pyykit ja hoidan tiskit. Viikonloppuna minä kokkaan, pesen pyykit, hoidan tiskit ja siivoan. Reilua...
Ei kyllä mitenkään VAADITA toiselta, molemmat olemme oma-aloitteisia ja tiedämme, että kotitöitä on tehtävä molempien ja varsinkin lapset tarvitsevat ruokaakin. Harvoin kyllä mulla on mitään ruokaa odottamassa kun mies tulee duunista (epäsäännölliset duuniajat ja päivällinen meillä on yleensä jotain valmista [eines, noutoruoka, raflaruoka tai menemme jonnekin päivällisvieraiksi tai meille tulee päivällisvieraita jolloin mies tekee safkan ja mä voin tehdä jotain pientä]).
Käydään koko perhe kerran viikossa yhdessä isommassa ruokakaupassa, ihan siksi koska miehellä on ajokortti ja auto ja johon kiva lastata ostokset. Useita kertoja viikossa jompi kumpi käy ostamassa jotain täydennystä.
Miten sinä jaksat??
Kun minusta on epäreilua että joudun myös viikonloppuisin hommiin, vaikka olen kotiäiti.
Silloin on kyllä raskasta, jos sekä käy töissä että hoitaa aina kotityöt. Mulla menis hermot totaalisesti.
oletko kotiäiti? Sinulla on pullat hyvin uunissa.
Mutta miten tulisi toimia, kun toinen ei ole aktiivinen? Miksi jää minun vastuulleni " valvoa" että sopimuksista pidetään kiinni?
Meillä mies odottaa että teen aina arkena, koska " hän on töissä" . Ok, vaikka en pidäkään ruoanlaitosta.
Mutta olis musta reilua että mies ees la-su tekis oma-aloitteisesti.
kun on pakko syödä, pakko laittaa vaatteet päälle, pakko siivota...
Ja kohta alkaa haukkuminen, miten olen itse miehen tällä tavalla opettanut (aikuisellahan ei omaa tahtoa olekaan...?) ja mitäs tuommoisen otin ja että ettekö te puhu asioista... niin, ainahan se niin yksinkertaista onkin...
vitonen
en tarkoittanut mollata sinua, vaan oli " kiva" kuulla, että en ole ainoa, joka joutuu kaikkii hommiin. ja itsekin olen sellaisen miehen valinnut. haluaisin vain kuulla, että miten sen saisi aktiivisemmaksi. kun noinhan se on, että jos itse jättää tekemättä, niin sitten ei syödä.
kaikki kunnioitus sinulle ja jaksamisellesi.
en tarkoittanut että olisin viestisi ottanut ilkeilynä! Vaan sen tietää mikä täällä on palstan henki, hakutaan kaikesta. Että eiköhän joku kohta tule haukkumaan meidät/minut lyttyyn.
Kyllä meillä hommat toimi hyvin kun taannoin oltiin rutiköyhiä lapsettomia opiskelijoita. vaan kun se kotityön määrä ja laatu on pikkasen muuttunut vuosien saatossa. Paska nakki...
vitonen
Olen kyllä sen verran vittumainen tyyppi, että en varmaan tekisi ruokaa hänelle ollenkaan enkä pesisi hänen vaatteitaan. Siinäpähän olisi paskaisissa vaatteissaan!
Noin olen mäkin joskus miettinyt, että laitanko hänen pestyt vaatteensa johonkin läjään ja minun ja lasten vaatteet viikkaan kaappiin. Tai teenkö vain itselleni ja lapsille ruoan?
Mut mitä siitä seurais, ihan hirveä riita. Ja kyllähän " mun kuuluu" tehdä kun olen kotiäiti.. Ja kun häntä ei kiinnosta ruoanlaitto...
teen mielelläni ruuat sun muut, että isä kerkeää olla mahdollisimman paljon aikaa lapsen kanssa. Sisältää myös heihin kohdistuvat työt, ei pelkästään leikkiminen.