Kuinka jaksaa masentunutta puolisoa?
Te joilla on tämä tilanne, miten kestätte sen?
Puoliso on muuttunut täysin aloitekyvyttömäksi, ei tee mitään kotiin ja lapsiin liittyvää ilman kehoittamista.
Tuntuu, että talossa on puhelimella makaava teini, jota saa koko ajan potkia eteenpäin.
Ei myöskään osallistu mihinkään perhettä koskeviin päätöksiin, kaikkeen on vastaus en tiedä. Yritän keskustella ja huomioida hänenkin mielipiteensä mutta kun niitä ei ole mihinkään.
Pitkä liitto on takana enkä haluaisi erota mutta alkaa voimat loppua tähän.
Kommentit (8)
Kehoita hänet hakeutumaan saamaan sähköhoitoa masennukseensa.
Hanki parempi mies. Mitä ihmeellistä tuossa mukamas nyt on? Kyllä maailmassa miehiä riittää.
Se mitä voi, koita vetää perässä lenkille, sanot et lenkkikamat niskaan,et käytetään sekin masennusaika kuntoiluun. Joka päivä.
Kun on kuntoillut voi jatkaa masennusta, tai tehdä muuta aktiviteettejä.
mt sekopäät eivät ole parisuhdemateriaalia
En ryhtynyt hänelle äidiksi. Olin olemassa häntä varten, eikä hän minua eli olin tarvittaessa saatavilla ja muuten annoin hänelle tilaa toipua.
Koita saada viesti perille, että hän ei ole sairas tai huono ja että tila on vain väliaikainen eikä mikään maailmassa muuta mielipidettäsi hänestä. Säännöllinen ulkoilu ja fyysinen työ on pakollisia lääkkeitä masentuneelle, eikä mitään vaihtoehtoja, joita käytetään jos ehtii/viitsii. Alkoholi minimiin, sotkee pään.
Onko hänellä hoitokontaktia? Tekeekö itse mitään aktiivisesti kuntoutumisensa eteen? Miten pitkään hän on sairastanut? Onko hän sairaslomalla?